Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Kan min 11 og en halv måned datter få vaffler?
Gjest Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Hun har allerede fått brødskiver, grøt og frukt? (og annen vanlig mat?) For da ville jeg gitt en vaffelplate og sett om det falt i smak:) Det er tross alt ingenting i vaflene som man frarådes av leger og hs å gi til barn.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Jeg vet, men har hørt at barn IKKE skal ha vafler før de er 1 r...
Gjest Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 11,5 og 1 år er jo ikke så langt unna. pga forskjeller i barns utvikling tar i hverfall jeg sånne anbefalinger som "sånn ca" (ikke skyt meg!)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 'Men hva er egentlig grunnen til at de ikke skal ha vafler før de er 1 år??
Gjest Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 Melk i mat kan de jo få fra de er et halvt år, siden melkemengden er såpass liten. Men i vaffelrøre er det jo ganske MYE melk da.. Kanksje derfor? nei...aner ikke jeg!
bjørnebær Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 Det som kan vera farleg med vafler og små barn er at det lett kan bli ein stor klump i munnen som i verste fall kan kvela ungen. Det same gjeld jo for bollar, ferskt brød, pannekaker o.l. Men om du er obs på dette og ikkje gjev for store bitar og ser at det er svelgt ned før du gjev meir så bør det ikkje vera problem å gje dottera di vafler.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #9 Skrevet 26. november 2006 Oldemora til tassen her ga vafler til et annet oldebarn da han bare var 3mndr!!!!!! Så hadde du spurt ho så hadde ho sagt at det var på høy tid at stakaren fikk litt ordentlig mat som vaffel... Går nok sikkert bra det nå han er jo snart et år så!
Murmeline Skrevet 26. november 2006 #10 Skrevet 26. november 2006 Stemmer nok det bjørnebær sier, spesielt varme vafler kan kladde seg voldsomt. Katten min fikk tak i en nystekt og kladdete vaffelplate, og spiste den på høykant. Jeg endte opp med å ta Heimlich-metoden på den stakkars katten, vaffelen satt plutselig fast i halsen... Så avkjølt og nok stekt vaffel er nok tryggere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå