Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Ikke fortvil....det finnes håp... Jeg var så fortvilet over gutten min som nektet å drikke fra flaske/kopp. Jeg kjøpe alle typer flasker og kopper til ingen nytte. Han bare lekte og tygget på tuppen, spyttet ut melka osv. Jeg kjøpte avent sin magiccup. Den har en plastdel på innsiden av lokket som man kan ta ut. Når lillegutt var ca 6 måneder, sluttet jeg å amme han siste kveldsmåltid. Jeg bestemte meg for at vi da skulle gi ham grøt, og øve på at han skulle drikke melk fra kopp i tillegg. Nå skulle han lære det! Det var et kav til å begynne med. Melka rant bare ut av munnen hans. Jeg forsøkte med å ha på plastdelen inni på aventcuppen og uten. Fant ut at det var best uten. Heller litt og litt inni munnen hans. Nå har vi øvet på dette i ca 1 måned. Endelig drikker lillegutt fra koppen. Nå går det som en lek og han suger melka i seg.... Jeg tror man må være ltt hard og øve og øve, for at de skal venne seg til med det........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå