Gå til innhold

I`m Back!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg skrev inn her sist torsdag, så ble det bestemt at fødselen skulle settes igang fredag 24.11-06. Nesten tre uker før termin. Det på bakgrunn av en mentalt sliten Brooke. Alt var fint med babyen og fysisk var jeg moden for fødsel.

Fredag morgen møtte jeg klar og pakket på fødeavdelingen.

Jeg ble undersøkt og jordmoren mente at en modningspille opp i livmoren var det som skulle til. Så den ble satt inn i meg. Og ikke lenge etter begynte det å murre, ja.

Vi tok en tur på restaurant, jeg og sambo. Spiste en bedre lunch, leste aviser og koste oss. Murringene ble sterkere og gikk over i veer som kom hyppig mens vi satt der.

Gikk tur i byen etterpå, kikket på julegaver og kjøpte litt pynt. Veene komm tett, men var ikke så veldig vonde ennå.

Kl 15 gikk vi tilbake til sykehuset for å bli undersøkt av gynekolog. Jeg hadde da 3 cm åpning, så hun tok like godt vannet på meg. Artige greier, det fosset varmt nedover lårene :-)

Vi fikk tildelt fødestue med dobbeltseng og deilig stressless. Rigget oss til der.

Veene kom tett som haggel. Max to min mellom og ganske sterke. Kl 16 var det allikevel kun 4 cm åpning. Jeg lå strekk ut idobbeltsenga og slappet av så godt jeg kunne mens veene sleit i kroppen min.

Hadde en veldig dyktig jordmor som jeg hadde fin samtale med. Siden jeg driver med Yoga og Pilates er dette med pust noe som opptar meg. Jeg lå mest på ryggen, fordi det føltes best. Tenkte på hellas og kulesteinstrender og alt det deilige jeg har opplevd der :-)

Så snudde jeg meg over på siden....da ble veene plutselig veldig sterke og jeg begynte å føle at babyen skulle komme ut. Men jordmoren bare ristet på hodet....det var for tidllig, jeg hadde nettopp målt til 5 cm åpning.

Jo! Den kommer nå, ropte jeg. Så hun undersøkte meg igjen...og fader, ropte hun: du har rett!

Da ble alt veldig travelt og mannen min måtte løfte meg over på fødesengen mens jordmoren holdt hodet til babyen inne med hånden!

Ikke press, ikke press!, Ropte hun, men det er faderen ikke lett å la være :-)

Jeg satt oppå bordet og tittet på at babyen skled rolig ut av meg, mens jordmoren holdt forsiktig rundt hodet på babyen....det er det sterkeste jeg noengang har vært med på. Jeg hadde full kontroll og følte meg som en skikkelig urkvinne :-) Mannen min sto foran og så det hele. Han bare måpte over det han så. Jeg har aldri noengang sett ham så beveget og stolt! Det var et fantastisk øyeblikk :-)

En liten gutt ble tørket og skilt fra meg, mens jeg satt på fødesengen, naken og lattermild. Etterpå fikk jeg ham i armene.

Jordmoren undersøkte meg og konstanterte at ikke så mye som en liten skrape i slimhinnen var kommet engang. Jeg hadde ikke vondt noenplass og gikk rett i dusjen etterpå.

Når jeg tenker tilbake, er jeg så glad og lettet for å ha fått oppleve den fødselen. Jeg har født fire barn, og det har vært flere tøffe fødsler. Den siste for to år siden. Derfor har jeg grudd meg noe helt forferdelig.

Så får jeg oppleve å sette puntum med denne. Jeg er veldig takknemlig for det :-)

Fabian er en frisk og harmonisk gutt på to dager nå. Han var 2890 gram og 48 cm. Vi reiste hjem noen timer etter fødselen og nyter freden her hjemme....

Ønsker dere alle masse lykke til :-)

Stor klem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååååh, for en utrolig fin fødselshistorie. Ble helt rørt jeg...

Gratulerer så mye med lille Fabian

Skrevet

gratulerer så mye med lillegutten og en vel overstått fødsel!! åå..håper min blir like fin, hehehe.. :D

tøft navn forresten! lillebror heter det samme:)

Skrevet

For en fin fødsels opplevelse... Håper alt står bra til og gratulerer masse....

Skrevet

Gratuerer med lille gutten!! Kjempe fin historie!! :-)

Skrevet

For en utrolig flott fødselshistorie:) Ble helt rar her jeg sitter.. Lykke til me den vesle gutten og så håper jeg at vi andre desember damer får en like fin opplevelse!

Skrevet

Åååå, så koselig historie, og det fortjener du når det er fødsel nr 4. Grutulerer masse og lykke til videre

Skrevet

Høres ut som en drømmefødsel det der ja. Får ha masse gratulerer med overstått fødsel og med en skjønn liten prins i familien =)

Kos dere masse i fremtiden da.

Skrevet

Kjempefin historie! Gratulere så mye med Fabian:)

Skrevet

Det var en nydelig fødselshistorie!!

Gratulerer så masse med lille Fabian!

Skrevet

Ja, der gikk det fort i svingene! Hørtes ut som en fin fødsel, men selvsagt tøft når riene kommer tett.

Gratulerer med lille Fabian :)

Skrevet

Gratulerer med lille Fabian!!

For en herlig fødselshistorie:-)

Skrevet

henger meg på de andre og stemmer i at det var en kjempefin fødselshistorie. gratulerer med den "lille" gutten:)

Skrevet

Nydelig og rørende fødselshistorie.. Gratulerer så mye!

Skrevet

Ble helt rørt jeg nå... for en fin fødselehistorie...

Kos dere i heimen med lille Fabian...

Skrevet

Grattulerer så mye... kor flott at du fikk en superduper fødsel :D Kos dåkker og lykke tel videre...

Klem

Skrevet

Å, for en nydelig fødseleshistorie *snufs*

Gratulerer så masse med lille Fabian- og kos dere masse fremover!!!

Skrevet

gratulerer med Fabian!! misunner deg den fødselen!

Skrevet

Hvilken herlig fødselshistorie:) Godt å lese nå som det er like før!

Gratulerer med lille Fabian!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...