Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Noen tips? Hun er nesten umulig å vekke, selv når jeg tilbyr mat, steller henne osv osv... Skal jeg la henne sove kortere lurer på dagen (sover gjerne 3-4 timer), eller skal jeg prøve å holde henne lenger våken mellom soveperiodene, så det blir færre lurer?
Muffinsmamma Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Hvor gammel er babyen? Ganske ny tenker jeg? Og ammer du? 3-4 timer på dagen er ganske lenge. Min gutt sov også mye på dagen men våknet for å få mat. jeg lot ham sove, men han sov en til tre timer av gangen og ble mer og mer våken etter hvert. døgnet snudde han nogenlunde av seg selv, men vi sliter litt med ham fortsatt på nettene etter 6 mnd. jeg ville vekket babyen etter to timer og gitt mat. av erfaring snur de døgnet selv, men de trenger mat ofte. om hun får det, så kanskje hun skjønner at hun bør være våken mer. jeg tror ikke det hjelper så mye å holde de våkne når de er så små. søvn avler søvn.. visstnok..
Gjest Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Når vi snudde døgnet her så sto vi bare opp tidligere på morningen sånn at det ble dag litt før. Men ville prøvd å vekke henne ja hvis hun sover så lenge,men Hs ville sikkert sagt noe annet. Vi fikk iallefall beskjed om at søvn avler søvn. Det stemmer ikke her..hun sover ikke mer selv om hun sover lenger liksom
Eliise Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Gjør det det minst mulig morro for mini å være våken på natta... ikke flire og leke å sånn.... Og HS sa at vi burde prøve å vekke henne på dagen... Ikke la henne sove mer enn 3 timer om gangen tror jeg det var. Jenta våres var sånn de første mnd. Sov fra 4-5 på morran til 2-3 på formiddagen. Super slitsomt!! Hun var helt umulig å holde våken da... Prøvde alt, men hun bare sovna uansett hvor "heftig" vi leka eller hippsa på henne..... Sakte men sikkert gikk det seg til. Og da hun var vell 2,5 mnd sov hun fra halv 10 til 7! Tror egentlig det er lite man kan gjøre for å endre det, de finner ut av det selv etter hvert......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå