Gå til innhold

trenger råd til hvordan jeg kan få to mnd baby til å ta flaske - HASTER

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har prøvd å amme men av og til får jeg masse melk slik at når den lille starter å suge kommer melka av seg selv og han hyler og blir så trøtt at han bare sovner, d fører til at jeg mister melk, og da er det pupp hver halve time nesten til melka er der og etter et par dager er det hyling igjen. jeg orker ikke dette mer

vil pumpe, det fungerte kjempefint med førstemann. men jeg har prøvd å gi flaske til den lille og av og til tar han den mens noen ganger vil han ha litt eller ingenting. jeg tenker at han ikke er sulten og prøver med pupp og han tar. d betyr at han ikke er helt ok med flaske. hva skal jeg gjøre. er det noen tips....

hvordan få ham til å ta flaske og drikke nok. la ham bli skikkelig sulten og så gi eller tilby flaske oftere..............

og hvor mye skal han ha til hvert måltid. lurer på dette for hvis jeg f.eks skal varme opp melk som har vært i kjøleskap så er det lurt å ta sånn ca så mye han trenger. vil ikke kaste melk unødvendig

til nå hvis (de dagene det har fungert med amming) har han spist ca hver tredje time. noen ganger går det fire timer.

trenger virkelig hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kunne ikke vente helt til han var kjempesulten, men etter 2 1/2- 3 timer..venta jeg for lenge så var det en kamp å få roa han.

Tror du må holde på ei stund før du finner ut hvor mye melk han trenger, og det er jo ikke anbefalt å ha melk stående for lenge i kjøleskapet (jeg lager flaska klar ca en time før jeg vet han vil ha den så det er bar å varme opp)

vil han ikke ha flaska akkurat da du prøver å gi, prøv igjen neste gang han er utolmodig... skriv gjerne ned klokkeslettene han spiser, så ser du et mønster etterhvert, og er lettere å se når han burde bli sulten:)

Skrevet

Jeg også holdt på lenge for å få ro i amming. I begynnelsen måtte jeg håndmelke meg for å gi han på medisinglass. Grunn: Han klarte ikke å suge. Så prøvde vi igjen og igjen....... så gikk det fint. I perioder hadde vi økedøgn så det holdt. Men jeg hadde en fornøyd gutt i mellomtiden. Det er han enda. Nå blir det mindre og mindre pupp. Han er 7 1/2 mnd og spiser fast føde og foretrekker det. Men jeg håper å kunne amme han til han er 1 år i tilegg.

Det koster å amme, men det er det beste for barnet. Trygghet og kos.

Barnet regulerer selv hvor mye det skal ha. Pumpe gjør ikke samme nytten som en sterk barnekjeve....

Mitt råd. Holdt ut en stund til!!!!!!!!!!!!!!

Vi har aldri gitt gutten vår flaske. Nå drikker han allerede fint av kopp!

Skrevet

HAR DESSVERRE INGEN GODE TIPS, MEN.... hvis du skal fryse ned melka, så er det lurt å fryse ned i slik en isbit pose, her kan du helle på melk fra topp til bunn...og når den ar full og alt er frøset, kan du ta ud en og en terning.,...etterhvert kan du se hvor mye han spiser og du tar ut xantall terninger etter d!!;)

lykke til

Skrevet

jeg får ikke jenta mi til å ta flaske heller, hun er akkurat som du beskriver. leste på flaskeposten at et triks var å koke opp en dl med vann og ha oppi en spiseskje ,med sukker. gjøre flasken så nydelig at det er umulig å motstå... og så bytte over lynkjapt til en flaske med melk når barnet begynte å suge på den. funket ikke her i gården for madelen syntes ikke den var umotstålig og hun skjønner rett og slett ikke hvordan den skal suges på tror jeg... men det er sikkert verdt et forsøk siden han tar den litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...