Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Huff, jeg fikk så vondt av den lille tassen min. Tok han med på en fest i går, han ble visst skremt av høye stemmer og mange folk. Han skrek og skrek. Tårene spratt. Fikk nesten ikke roet han selv om jeg satte meg på eget rom og ammet. Han lå der og hikstet ved puppen. Jeg ble helt på gråten selv. Etter en stund roet han seg og jeg tok han med ut igjen (ville ikke sove), da var det på igjen med skriking. Han ble tydelig redd andre og situasjonen han var i. Til slutt fikk han en flaske og sovnet. Nå har jeg så vondt i meg, kan han ha tatt noe skade av det her eller er det vanlig? Har jo lyst å ta med meg gutten ut og vise han fram litt. Han er over fire måneder.
Gjest Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 er litt forskjell på besøk og fest da. ta han med ut og vis han fram men ikke gjør det i forbindelse med en fest
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Håper da virkelig ikke det er vanlig å ta med sin 4 mnd gamle baby PÅ FEST for å vise han fram. En ting er at du gjorde det i første omgang, en annen ting er at du ikke dro med en gang han ble urolig. Håper ikke du gjør det igjen.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 vise han kan du nå gjøre på dagtid vell??og i litt roligere omgivelser... Stakkars liten gutt...
Gjest Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 Jenten vår er 4mnd og blir vanskelig hver gang vi er i besøk.Trenger ikke være så mye folk, men høye lyder og hun skriker som en gal.
Gjest Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 En gang tror jeg nok ikke han har tatt noen skade av, men det er tydelig at han trenger en litt annen setting enn fest å vises fram i. Jeg pleier å sørge for at det er litt rolig og få mennesker hvis jeg skal vise fram sønnen min. Over 4 mndr er fortsatt en baby og de har jo litt andre behov enn det vi har..
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 Ja, det var en voksen type fest da, alle rundt tredveårene, ikke noe hæla i taket. Trodde ikke det var så farlig jeg da, men ser at mange er negative her...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 HI igjen: En venninne og mannen hadde også med baby, som var yngre. Han taklet det fint. Dette var en rolig type fest, men alle stemmene ble jo tilsammen høye...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #10 Skrevet 26. november 2006 HI Besserwisser du da? Det hadde kanskje ikke vært bedre å sette babyen i bilen og kjøre da han skrek. Jeg hadde flere mødre der som anbefalte meg å sette meg for meg selv på et rom. Jeg har som sagt vondt i meg av dette og trenger ingen reprimande, lurte bare på om det er vanlig at de små reagerer slik.
-carina- Skrevet 26. november 2006 #11 Skrevet 26. november 2006 Har selv hatt med gutten min på "voksen fest", og det gikk veldig bra... Syntes ikke det var så skrekkelig at du prøvde, jeg da. Gutten min er veldig glad i å være sammen med mange folk, men blir sliten av det fort, mye inntrykk. Så da kan jeg jo bare gå inn på ett stille rom og legge ham til å sove der. Fungerer veldig fint for oss, gutten vår er fire måneder. Tror neppe gutten tok skade av en gang, men siden du så at han ikke likte det så godt så kan du jo vente en stund før du prøver igjen... ) Tenkte du trengte litt støtte på at det ikke var så galt det du gjorde, heller! )
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 26. november 2006 #12 Skrevet 26. november 2006 Jeg hadde med meg jenta mi i konfirmasjon da hun var 3 uker, og det var ingen suksess akkurat. Var nok ikke helt heldig med høye lyder, mye mennesker og nytt sted. Tror ikke gutten din har tatt skade, nei. Men da vet du iallefall at det ikke er nødvendig å ta han med på noe liknende igjen. Noen er nok sånn at de ikke reagerer så mye på støy osv, mens andre er veldig vare.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 26. november 2006 #13 Skrevet 26. november 2006 Litt feil av meg å si du ikke trenger ta han med igjen, men du kan jo iallefall vente litt...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #14 Skrevet 26. november 2006 HI Takk for støtten. Ja, jeg har jo snakket med mange om det å ta han med og ingen jeg snakket med var negative til det. Tvert imot ble jeg oppfordret av alle til å prøve. Dessverre gikk det ikke så bra. Man har jo lyst til å ta del i noe sosialt, jeg kan si at vi har ihvertfall ikke vært de som har vært med på mye siden han ble født, tvert imot har jeg sagt nei til mye som mange antakelig ville ment vi kunne ta han med på. Så egentlig er jeg en hønemor altså :-) Nå har jeg nettopp avlyst et julebord med noen venner. Vil selvfølgelig det beste for gutten min.
-carina- Skrevet 26. november 2006 #15 Skrevet 26. november 2006 Kjedelig at det ikke fungerte! Som sagt går det veldig bra for vår del, han elsker å være sammen med folk, får masse oppmerksomhet! Men blir fort sliten, og sover alltid hyppigere når vi er blant masse mennesker. Du kan jo ikke vite hvordan gutten reagerer før du har prøvd. Nå har du jo prøvd! Alle babyer er forskjellig! ) Det kan jo også være at gutten hadde "en dårlig dag", det går jo ann å prøve igjen om en liten stund! Vi forsøker å holde litt faste rutiner på gutten vår, så etter at vi fikk ham, har vi heller invitert venner hjem til oss. Spiller ikke så høy musikk, men med mange folk blir det jo fort litt høy lyd av alle stemmene. Gutten vår sover rett innenfor stua, men har godt sovehjerte.... Kan ikke dere invitere folk hjem til dere i stedet, da? Om han tåler at dere to prater, eventuelt har på TV litt høyt etter at dere har lagt ham, så tåler han vel sikkert at dere har gjester på besøk også... ) Skjønner godt at du vil det beste for gutten din, er da ikke så galt det du gjorde! Og han har garantert ikke tatt skade av det! Sånn er det i blant at babyer skriker av ulike grunner. Tenk på alt det andre babyer gråter over, kolikk, vaksiner, falle å slå seg, overtrøtte, sultne... Så lenge du er der å trøster ham, så går nok dette greit! )
Line_78 Skrevet 26. november 2006 #16 Skrevet 26. november 2006 Hei! Vi hadde også med oss vår gutt på fest når han var så liten. (Både jeg og pappaen holdt oss selvfølgelig helt edru). Men han er en veldig sosial type da, elsker oppmerksomhet så humøret var på topp når han var omgitt av folk han kjente (ikke stor fest da, så ikke så mange folk), og sov godt når han først sovnet selv om det var stemmer og lyd. Og så dro vi heller hjem når han våkna for kveldspupp og lydnivået på de andre til stede begynte å øke :-) Men tror det var et poeng at han allerede "kjente" de fleste som var til stede. Da han var 10 dager gammel var vi i 60-årslaget til svigerfar. Ikke akkurat fest, men hyggelig middag med mye familie og masse skravling. Gutten vår fikk pupp, og sovnet i bagen sin før vi åt middag, og sov nesten tre timer (som vel var ny rekord i sammenhengende søvn for ham). Så vi fant ut at han nok trivdes med lyden av folk i nærheten. Tror babyer er veldig forskjellige på det der, men nå kjenner dere jo deres litt bedre, og kan ta hensyn til at han foreløpig ikke liker å ha så mye folk/støy rundt seg.
Muffinsmamma Skrevet 26. november 2006 #17 Skrevet 26. november 2006 Husk at gutten din er i en alder der han oppdager ting, ser alt rundt seg, og derfor kanskje reagerer med gråt og skriking fordi han blir utmattet av alle inntrykk. vår gutt var så rolig de første mnd. vi hadde ham med overalt! Da han ble 4 mnd var ikke dette så lett lenger... og ja, jeg har opplevd som du, uro og gråt og endte med at jeg bare gikk hjem igjen. Nå er han 6 mnd og fest er ikke noe stress lengre. var i fam selskap med masse folk forrige helg, og han koste seg, fikk være oppe, sovnet i ni tiden og våknet igjen 23, rolig og glad. så det går nok over. jeg syns det er flott du forsøkte iallefall! Er så mange som blir sittende hjemme fordi de har fått baby. Tror ikke de tar skade av å treffe folk. men godt de sier ifra når det blir nok. Tror egentlig det blir verst for foreldrene selv, fordi man blir så stresset når babyen gråter,,, prøv igjen om noen måneder du. og som noen andre sa her, det er er kjempedeilig å invitere folk hjem. det har vi gjort masse. klemmer
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #18 Skrevet 26. november 2006 Takk skal du ha. Føler meg litt bedre nå :-)
m a r r i s Skrevet 26. november 2006 #19 Skrevet 26. november 2006 Jeg har også en gutt på 4 mnd. Han har alltid blitt stresset hvis vi har hatt ham med til andre - ihvertfall hvis det er mange som vil holde og gir ham mye oppmerksomhet. Til og med i rolige familiebesøk har han skreket mye og da er han nesten utrøstelig... Tok det opp med helsesøster da jeg synes det er et problem at jeg skal grue meg hver gang vi skal noe - hs sa det var viktig å beskytte de små hvis de ser ut til å reagere på mye folk, mye lyder etc Jeg forklarer derfor situasjonen for folk om at han ikke kan gå fra fang til fang og at han trenger å ha det litt rolig rundt seg. Derfor tar jeg sef han aldri med på fest med mye mennesker foreløpig... Ble nesten litt glad jeg - da jeg leste at det er andre barn som er "sånn" og ikke bare min lille... Så vi må nok bare fortsette og beskytte våre sarte små til de blir litt større og tåler mer! Klem
april 06;) + mai 09* Skrevet 26. november 2006 #20 Skrevet 26. november 2006 har ikke lest alle svarene dine og står på vei ut, men måtte bare si at jeg personlig tror absolutt ikke gutten din har tatt skade av dette. Han var jo med mammaen sin hele tiden, du passet på han og viste han at du prøvde å tilfredstille hans behov. Hvis du hadde gitt han til noen andre og gått, lagt han til å skrike alene ol hadde situasjonen vært en heeeelt annen.
Mamma til gutt 05 Skrevet 26. november 2006 #21 Skrevet 26. november 2006 Vi hadde det faktisk sånn i dåpen til til gutten vår. Han var som en engel i kirken, men når vi kom hjem med huset fult av folk ble han hysterisk. Var ingen som fikk holde han eller noe, vi måtte sette oss bort for å gi mat å få roet han.
mai mammaen til to Skrevet 26. november 2006 #22 Skrevet 26. november 2006 når datteren min var nyfødt og de første mnd, så sov hun MYE bedre når vi var ibesøk/hadde besøk. hun sov stortsett hele besøket..selv om hun gikk fra arm til arm...det var ingen som hørte henne gråte før hun var 2 mnd tror jeg..hehe... hun elsker at det skjer ting rundt henne.. men det dumme er at hun ikke får sove..hehe.. har ikke tid å sove da... vi har hatt henne med oss til venner flere ganger.. går helt greit.. jeg pleier sitte meg inn på et annet rom, gi henne pupp og da sovner hun...og da ligger jeg henne i vognen sin/ev en vogn de vi er på besøk hos har... så tar vi henne med oss ut på kvelden..går helt fint det.. hun er 6.5 mnd nå... er en stund siden sist nå... men har gått fint allegangene da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå