Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Min venninde fikk seg en liten herleg gut i går, når hun var på UL i uke 23 sa gynekologen at: her er en kjønnsleppe og her er en kjønnsleppe, så hun trodde hun fikk en jente hun:-) Ikke det at kjønn har noen betydning, men trodde bare ikke dei kunne ta feil av slikt:-)
Angelas_Baby Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 OJ!!!! Hørt om fler som har fått "feil" kjønn. Det er litt av et sjokk da! Blir det er rosa gutt da eller? Jeg tror jeg hadde detti ut av fødesengen om de sier det er en jente, fordet er jeg IKKE forberedt på i det hele tatt!!!
Gjest Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Jeg fikk beskjed om at jeg "mest sansynlig" bærer på en gutt. Men jeg måtte huske at det aldri var helt 100 % sikkert at de så rett på ultralyd. Flere jm/gynekologer er faktisk blitt ganske tilbakeholdene med å si noe om kjønn i det hele tatt, nettopp fordi de har opplevd foreldre som har blitt skuffet (!!) når det kom en baby med motsatt kjønn, og noen prøver seg på å levere klage og erstatningskrav!! ("vi vil ha penger for å erstatte den rosa senga, vogna, klærne, malingen på barnerommet" osv) Så fortsetter vi slik, ender det vel med at det ikke blir mulig å få vite kjønn på forhånd!!
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Herregud, er vel passe teit å kreve erstatning for noe sånt! Normale oppegående mennesker vet da at kjønn på ultralyd aldri er 100% sikkert...og vet de ikke det så burde noen virkelig fortelle dem det! Hehe, vi har fått vite at det er gutt, og har bare guttetøy, men jeg er ikke sikker på hva det blir før den faktisk er ute. Blir såklart overrasket hvis det er jente, men man kan aldri være helt sikker, og blir jo glad uansett hva det er. Hun må finne seg i masse blått tøy da men ;-)
Gjest Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 Mange jordmødre er livredde for å si hvilket kjønn de tror det er under UL nettopp fordi de har fått illsinte foreldre på nakken de gangene de har tatt feil. Søstern min måtte trygløe og love høyt å hellig å vente med å inn ting i annet enn nøytrale farger for å få vite det for eksempel. Det er klart at det ikke er 100% sikkert, men tror ikke alle skjønner at det faktisk betyr at en selv kan være den uheldige som får seg den sjeldne overraskelsen over å ha fått feil beskjed på UL
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Jeg har vært i 7 Ul og de sier jente hver gang, men føyer alltid til at de ikke kan være helt sikkre... har bare kjøpt tøy i helt nøytrale farger så får vi heller sprite opp med farger når babyen kommer. Kjøper du alt utstyr og klær i en spesiell farge mener jeg du har deg selv å takke dersom kjønnet blir motsatt:)
Beatej80 Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 Har fått vite på 2-3 ultralyder at det er jente. Har kjøpt mye rosa... det blir synd i den rosa gutten vår :-) Men vi satser jo på at det blir jente da, selv om en ikke kan stole 100% på ultralyden.
MM med spire Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 På ul nr 1 da jeg var i uke 17+5...fikk vi høre jente.. Dagen etter var det ny ul, (på annent sykehus) Da fikk vi beskjed om gutt.. har hatt ul 1-2 ganger pr mnd siden da, og det er fortsatt gutt )) Sliter litt om det kommer en jente... Har alt i blått og brunt )) Og alt er vaska og gjort klart, ikke mulig å få bytta et klesplagg... Hi hihihi..
Gjest leelu23 *1dag over* Skrevet 26. november 2006 #9 Skrevet 26. november 2006 Må føye meg inn i rekken av dere også. Vi fikk vite jente i uke 22- men hadde en gratis ul i uke 26 hos gynekologen og da lå babyen og skræva rimelig bra og man kunne stå i andre enden av rommet og se en tydelig pung med en liten tiss over.. min gamle farmor på 80 år sa når hun fikk se bilde: Er det hva jeg tror det er? og hun har aldri sett ett ultralydbilde før.. så er rimelig sikker på at vi venter en gutt
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #10 Skrevet 26. november 2006 Da vi var på 3d UL i uke 28, sa Legen at om dette ble en jente skulle han betale alle kostnader rundt det å kjøpe alt nytt i lyse rosa! Så sikker var han på at jeg bærer på en gutt:) Jeg fikk bilde av kjønnsorganet som et bevis...hihi...om det kommer ut ei jente skal jeg lite gå tilbake til han ja;)
lizjenta Skrevet 26. november 2006 #11 Skrevet 26. november 2006 hehe.en er aldri sikker...som regel er det vanskligere og se jenter en gutter sier dem. pga jentene kan værveldig hovne der nede også. naboen til svigers var faktisk på ultralyd hele 4 ganger i svangerskapet.var ingen tvil.det var jenta som skulle komme.Alt var klart.navn også.å hva kom ut... en gutt... så helt sikker kan man tydligvis aldri være
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #12 Skrevet 26. november 2006 Når dei seier dei ser kjønnsleppene, hva er det dei ser når d er gut da? To "baller"?
Rockekilling on board Skrevet 27. november 2006 #13 Skrevet 27. november 2006 Uff så kjedelig... Selv har jeg kjøpt masse rosa, så jeg håper jo det er rett, da..... På min 3D ul så han også livmoren som han viste tydelig... så det BØR vel ikke være tvil eller????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå