Gå til innhold

Problem å sove om dagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min sover greit om natta i senga si, men vi sliter skikkelig med å få han til å sove på dagtid. Om kvelden ammer jeg han. Han sovner som regel ved brystet, men kan sovne av seg selv igjen etter at jeg har lagt han i senga. På dagen hyler han viss han blir amma, byssa, kost i søvn, ja, det eneste som pleier gå greit er å gå tur i vogna. Det har vi også gjort mye, men blir utrolig slitsomt å gå hele dagen! Han pleier nemlig å våkne når vi stopper vogna... Tenker at han kanskje synes det er skummelt å sove.

Jeg liker absolutt ikke at han må gråte når han skal sove, men har faktisk ikke peiling å hvordan jeg skal få han til å sovne uten. Uansett hvor lenge han sover, blir han fort trett igjen, går bare en liten time, så begynner han å gni seg i øynene igjen.

Har prøvd å legge han i senga på dagtid også, men det vil han ikke!

Er det noen som har opplevd noe lignende, noen som har råd??

Han er 4 en halv mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror jeg bar lille_f mye på den tiden og ammet ham i søvn og sov sammen med ham på dagen noen ganger.

men bæring er fint...da kan du gjøre andre ting...og kanskje sakte venne ham til å bli lagt ned når han har sovnet!

har du prøvd sjal eller ergo?

Skrevet

Jeg bar han mye i slynga i begynnelsen, og der kunne han sovne kjempefint. Men nå nekter han. Jeg har han oppi hvis han er våken og skal se, men sove vil han ikke. Føler han har blitt så stor at jeg ikke vet hvordan jeg skal ha han oppi hvis han skal sove...

Jeg har prøvd å bære i søvn, amme i søvn og ligge på siden av han, men han bare griner. Men nå ligger han faktisk i vogna ute og sover (bank i bordet). Det tok litt tid, han griner like mye enten jeg bærer og trøster han eller jeg legger han i vogna. Tenker at jeg kanskje skal ha noe fast vi gjør om dagen før han skal sove, slik at han vet hva som skal skje...

Jeg skulle ønske jeg kunne amme han i søvn på dagen, men det funker bare om kvelden. Han er så nysgjerrig, må få med seg alt på dagen :-)

Skrevet

jeg har aldri fått til slynge, skal ikke utale meg om det. men meitai med hette eller sjal kunne vært noe for deg kanskje.

har du kikket inn på www.tettinntil.com? det har du sikkert! men der kan du spørre og grave, få hjelp med bæring, dra på bæretreff i ditt område, kjøpe brukte bæredingser osv.

jeg tror uten våre bæredingser ville ikke babytiden vært noe lett i det hele tatt!

her ble det egentlig orden på dagsovingen (dvs. at den ble regelmessig) da pappaen begynte å ha ham på formidagen da han var ca 1 år.da trillet han alltid tur til bibiloteket på samme tid...og fikk ham til å sove. etter hvert kan han sitte på kafe osv. med lille_f liggende i vogna i 1 og 1/2 time ca. men noen ganger våkner han og da må han trille litt igjen.

så om du hadde en fast tur hver dag....kanskje det kunne komme etter hvert.- men at han gråter er da veldigf rart. noen babyer gråter jo ved innsovning fordi de har smerter i nakken osv. men din gråter bare på dagen...mulig han alltid blir overtrøtt....

hva med å bære litt først, så legge ham i vogna...trille litt før han blir skikkelig sliten?

nei...men bæring har i alle fall vært rdning for mye her!

men, denne nyskjærighetne, det kan være det er en periode. også kan det hende at jo mer regelmessig du klarer lage kvelden og dagen...jo lettere kommer han inni en rytme!

Skrevet

Må berre fortelje at eg har fått vesle klumpen til å sove i slynga to gonger i dag. Leste på tettinntil-sidene, og fekk mange tips. Takk for svar ff, herleg å ha guten min sovande inntil meg igjen. Det har eg savna. Tenker nok eg må skaffe meg mei tei og, men det finst så mange forskjellige! Har du nokon å anbefale?

Skrevet

så utrolig koselig å høre!

jeg er nok mer inne i sjal en meitai, men jeg vet at

http://www.krusedull.net/

er veldig bra og

http://www.dotedot.com/

er bra!

pålstrete skulderstropper kan være en fordel....og at den er stor så barnet kan vokse i den...og at den kan vaskes og har hette eller nakkestøtte om banret sovner!

Skrevet

jeg har mye glede av et annet forum....som du muligens kjenner...

om ikke kan du jo kikke:

www.ap-norge.com

der er det mange erfaringer ang. søvn uten å la barna gråte!

Skrevet

min lille brukte også å våkne når jeg stoppet opp å trille. men etter et råd fra en venninne startet jeg med å sette han i fra meg like etter at han har sovnet, istedet for å gå lenge etter at han har sovnet. på den måten blir han ikke så "vant" til trilling og humping. Når jeg setter han i fra meg vugger jeg vogna littegrann før jeg går derfra. dette funket ihvertfall for oss. jeg bruker også alltid å amme han før jeg legger han ut, slik at han er mett. han er nå 4 mnd og sover 2-3 timer i strekk ute i vognen. men jeg har det sånn som du, han vil ikke sove inne på dagtid. har prøvd sengen, vuggen, ammet han i søvn osv. men det er kun i vogna han vil sove på dagtid. så der ligger han 2-3 ganger pr dag. men det funker jo fint. lurer på hva jeg skal gjøre når sprengkulda kommer til vinteren... hmm...

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...