Gå til innhold

Akkurat avsluttet en uke med hydrokortison på eksembabyen min, når kan jeg bruke h.k igjen på henne?

Anbefalte innlegg

Hun er to mnd gammel og jeg trodde ikke eksemet ville komme så fort tilbake, men etter en dag har hun begynt å bli tørr, rød og den flassete huden er i full anmarsj...og kløen...til tross for at jeg har smørt henne tre ganger i dag med den der balneum tingen...

Når kan vi bruke h.k igjen og er den der Zona like effektiv men mindre skadlig??

Vi brukte hydrokortison 1% sist, er det den som er den beste for babyer?

Fortsetter under...

hei

vi har og ei lita jente med eksem.

vi har behandlet med kortison vi og. fikk beskjed om å smøre morgen og kveld i en uke og så trappe ned til bare morgen eller kveld og så annen hver dag, og så en pause. da er det viktig med en fet krem så huden får kommet seg litt,

så er det bare å begynne igjen med samme leksa.

her har det vært alt fra et par dager pause til to uker, det går litt opp og ned om det er no forkjølelse på gang eller hun er frisk

:)

Så kjedelig .... det viktigste etter en slik kortison behandling er at det trappes sakte ned som " over" skriver samt å smøre med fet krem samtidig. Den feteste som vi bruker ved ekstra tørr hud er Locobase repair, vedlig fet men effektiv.

Ofte vi har sluttet med netrapping - kommer eksemet tilbake for fullt igjen etter en liten uke og da er det bare å begynne forfra igjen.

Vi begynte med Kaliumpermanganat bad på lillebror da han var kun 4 mnd, om dere ikke er i gang med dette allerede så rådfør deg med legen om dette kan være noe for dere. Vi har god erfaring med dette behandlingsbadet.

Du kan lese om mine barns liv med atopisk eksem her:

http://sosken.blogdrive.com

klem

siden du har endel opplevelser med dette lurte jeg på hvordan dette begynte. Har en sønn på syv mnd som har flekker av atopisk eksem på armene og ansiktet.. det er ikke mye men ble nå redd for at det kanskje blir mer...øker det på hos alle etterhvert...??

Hei Harepus,

våre oppevelser med eksem startet med storesøster, som nå er seks år. Jeg husker best lillebror, som nå er 3 år, sitt første møte med eksem. Det viste seg allerede da vi kom hjem fra sykehuset. En uke gammel så han ut som en kjøttkake i ansiktet. Det var veldig fortvilende, men heldigvis forsvant ansikts eksemet ganske fort. Derimot dukket større flekker på kroppen opp, og i motsetning til storesøster sin tørre eksem, fikk lillebror væskende eksem som måtte behandles med antibiotika.

Hos oss har eksemet desverre forverret seg, ettersom de har bitt større. Men dette gjelder jo selvførgelig ikke alle. Ettersom sønnen din begynner å bli stor gutt nå, hadde jeg fått time hos lege, med evt henvisning til spesialist slik at dere kan begynne med riktig forebyggende behandling så tidelig som mulig.

Husk at barn med atopisk eksem trenger masse fuktighet.

...et lite solglimt i hverdagen :-) er at storesøster har vært veldig fin i huden nå i nesten tre uker, og det er en stor seier fos oss....

Husk: at du har rettigheter til hjelpestønad + refusjon på 90 % av forbruk av fuktighteskremer, kaliumpermangana etc.

Lykke til Harepus

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...