Gå til innhold

Til alle dere som bekymrer dere for blødninger. Les dette


lioevr- Verdens lykkeligste

Anbefalte innlegg

løpet av denne uken og neste utvikles det en navlesnor som sikrer transportveien av næring og surstoff fra mor til embryoet.

 

Noen kan ha en mens lignende blødning der du skulle ha hatt mensen. Dette er fordi at det gule legemet i eggstokkene fortsatt produserer progesteron og østrogen til fjerde måned. Da tar morkaken over denne produksjonen. Dette kan oppleves også som stikninger, ganske kraftige, bare på den ene siden nede i bekkenet, det er helt normalt.

 

Det kan også være en liten blødning fordi det egentlig var flere egg som ble befruktet, men at de andre forsvinner. Halvparten av alle tvillingbefruktninger ender som en liten blødning i løpet av de første 12 ukene. Det går helt fint med det fosteret som er igjen, så fortvil ikke. Det kan være en forklaring på en tidlig blødning, men behøver ikke å være det. Ofte vet man ikke hva grunnen var. Forskning med ultralyd har vist at det ofte befruktes flere egg, men at de fleste går til grunne slik at det bare blir ett barn som bæres frem.

 

De fleste slår positivt ut på en graviditets test nå, og mange mistenker at de er gravide.

En kraftig følelse av å være oppblåst i underlivet kan for mange være det første tegnet på en graviditet, det er helt normalt!

 

 

Hjertet og hjernen er de første organene som begynner å utvikle seg, og starter med dette omtrent nå.

 

Dere har kanskje lest dette, men følte bare for å berolige litt :)

Ha en fortsatt flott helg, og et herlig svangerskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...og takk for omtanken:)

Jeg har lest dette, men blir liksom litt urolig for det. Er det noen flere her som har blødd over flere dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har litt brun utflod hver dag.

 

Legen sa til meg at jeg ikke skulle bekymre meg så lenge det ikke var blod,slim og klumpete.

Han sa at veggen i skjeden og livmortappen var veldig skjør under graviditet, og at dette kunne føre til blødninger - av helt uforklarlige grunner.

 

Jeg tok hcgprøve på fredag (får svar i morgen) og skal ta ny i morgen (får svar på tirsdag) for å sjekke at jeg har hcgstigning. Han skjønte at han ikke klarte å berolige meg, så han ba meg om å ta hcgprøver, og håpet at dette ville berolige meg....

 

Håper alt står bra til inni der hos meg og hos alle dere andre!

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for beroligende ord! Har vært endel bekymret de siste dagene pga en del stikkende smerter og menselignende smerter. Er jo kjekt å vite at det er en forklaring på det:o) Har jo vært gravid før...men gud så dårlig jeg husker fra sist...kan ikke huske om jeg hadde slike smerter eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...