dritgrei hei hei! Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 For et øyeblikks tid er det stille, og fred på den fredløse jord. For et døgn eller to må de tie, alle trusler i bomber og ord. Et sekund eller to kan du glemme, at kanskje må jorden forgå. Det er jul du hartid til å lengte, til å høre ditt hjerte slå. For et øyeblikks tid kan vi leve, og lke som søster og bror. For et døgn eller to kan vi samles, rundt et hjemlig og veldekket bord. Et sekund eller to akn vi glemme, at kanskje må jorden forgå. Det er jul du har tid til å drømme, og høre ditt hjerte slå. For et øyeblikks tid kan du kjenne, en fred i ditt fredløse sinn. Men du har ikke lov til å glemme, alle inntrykk som presser seg inn. Et sekund eller to kan det vare før jorden går under i brann. Ditt urolige hjerte skal banke for fred mellom alle land. For et øyeblikks tid skal du knele, for fred på den fredløse jordDine døgn skal du vie til kampen mot bomber og krig og mot mord. Det er menneskets fremtid det gjelder, til sist vil du kanskje forstå, I en stall i en fattigslig vugge, du hører Guds hjerte slå. t/m E.Skeie / S. Tveit Dette er en av de fineste sangene jeg vet om, en vakker og sterk og sann og naken og direkte sang. Etter at jeg "ble kjent" med deg attpåklatten, tenker jeg på deg i forbindelse med denne. Du snakker om livet, og å leve livey her og nå - uten restriksjoner og strenge dietter... denne handler om neste kapittel, eller i alle fall mitt kapittel i din livsfilosofi. Hvis vi puster rolig og kjenner etter av og til, så vil vi kunne ta vare på oss selv og på dem rundt oss. på den måten tror jeg verden, vår verden, blir et godt sted å leve. Et sekund for mennesket, en evighet for menneskeheten.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Så nydelig dritgrei - både sagt og skrevet:-)) Tusen takk for at du deler...:-))
Gummelillan Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 Nydelige ord, Dritgrei!!!!! Hvem synger denne??? Finnes den på noen juleplate jeg kan løpe og kjøpe????
Superlis Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Supernydelig skrevet,dype tanker du var så grei å dele med oss..Gjorde godt å lese,takk=))
dritgrei hei hei! Skrevet 26. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2006 jeg har aldri hørt den på plate jeg men ... har sunget den mye selv, du kan få høre den på konsert ;-)
Gla-mor Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 Fiiin tekst! får helt gåsehud og tårer i øynene av å lese (er nok en lettrørt snufsete dame, jeg ja). Mener jeg har hørt den før, men kan ikke komme på melodien. Synd.
Karomamma Skrevet 26. november 2006 #9 Skrevet 26. november 2006 Flott sagt, dritgrei!! Og veldig sant Sangen er med på en jule-CD som en landsfrende av meg (som også har jobbet ved Operaen) har gitt ut. CDen heter faktisk For et øyeblikks tid og sørlendingen heter Jens Olai Justvik. Nydelig sang!!!
Gummelillan Skrevet 26. november 2006 #10 Skrevet 26. november 2006 Takk for tipset. Da skal jeg prøve å finne den i butikken ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå