Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, vi har et globalt ansvar for å forhindre at bl.a polio sprer seg igjen. Selv om sjansen for smitte er svært liten. Stivkrampevaksinen er viktig forebyggende fordi bakterien forekommer i alt jordholdig materiale... Alle familier står fritt til å velge de vaksinene de ser nødvendig for seg og sine. Men det er vårt alles ansvar være bevisst og å sette seg inn i forskjellig litteratur om dette temaet. Eks "Vaksinasjoner- Fordeler og ulemper" av Jackie Scwartz. Den skal hvertfall jeg lese før jeg bestemmer meg!

Jeg mener hvertfall at de fleste vaksiner godt kan utsettes litt. Barnet er bedre rustet til å takle dem i 1 års alder. Noen vaksiner mot barnesykdommer kan jo tas om ikke sykdommene er gjennomgått ved 15 års alder. (Eks. MMR)

I visse tilfeller er det klart man ikke skal la være å vaksinere som ved svekket immunforsvar eller kronisk sykdom...

Hvertfall viktig å tenke gjennom viktige ting som dette før man vaksinerer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenker ikke gjennom det, følger HS sin oppsatte vaksinasjonsplan.

Så enkelt gjør jeg det.

Skrevet

Det gjør jeg også.....Livet blit litt vel slitsomt å leve om man skal sette seg inn i alle slike ting!

Skrevet

Jeg har tenkt nøye igjennom det, og kjenner både arge vaksinasjonsmotstandere og mennesker som overhodet ikke reflekterer over hva som sprøytes inn.... Selv har jeg kommet frem til at jeg ikke er lege eller farmasøyt og følgelig ikke kan sette meg ordentlig inn i forskningen. Jeg stoler derfor på dem som har gjort det, og synes det er forsvarlig å vaksinere barna. Vi ser jo at det er ytterst får som reagerer negativt på disse vaksinene, så jeg stoler på det HS og barnelegen min mener om dette.

Alle mine er/skal dermed vaksineres i tråd med vaksinasjonsprogrammet.

Skrevet

Jeg har lest masse om emnet, og var selv veldig i tvil. Men mannen min syns vi skulle gjøre det, og jeg vil også stole på helsevesenet, Klart det kan skje ting, men ikke så sannsynlig.

Snakket etterpå med en homøopat som sa at hun behandlet folk som stort sett hadde skadevirkninger av vaksine. Vel, tenkte jeg, har allerede tatt to vaksiner og kommer til å gjennomføre programmet.

Det er så mye vi ikke vet! Men vi vet at vaksiner har utryddet sykdommer. Ja, jeg kunne godt utsatt vaksineringen, men tenk om lillegutt hadde fått noen av sykdommene han vaksineres mot før den tid?

Jeg ville heller ikke være en "gratispassasjer", som de kalles de som ikke tar vaksiner.

Det mange ikke tenker på er virkningene av alt annet vi putter i oss. Halvfabrikat, ferdigmat, konserveringsmidler, tilsetningsstoffer, søtningsstoffer osv osv osv! Vaksiner har tross alt vært med lengre enn disse tingene. Jeg er nesten mer stressa for hvilke sykdommer man får av alt dritt de tilsetter i mat.

Men , som sagt jeg var kjempe i tvil ang vaksinering! klarer ikke engang være i rommet når han får sprøyta! men gjort er gjort..

Skrevet

Når de er små beskytter vi dem rimelig bra uansett.

Kommer nok selv til å gi vaksiner, men ikke ennå mot de sykdommene som ikke er veldig farlig før i voksen alder.

HS sa jeg ikke kunne dele opp og velge selv hvilke jeg ville ta. Dette reagerte jeg på! Alt i ett miks høres ikke bra ut synes jeg...Det kunne deles opp da jeg var liten hvertfall.

Skrevet

Jeg syns det er viktig å ta vaksinene, både med tanke på den almennforebyggende effekten og for det enkelte barnet. I forhold til MMR vaksinen er jeg enig i at den kan ventes med til 13-15 års alder når det gjelder røde hunder og kusma. Men meslinger kan jo være alvorlig hvis man får det når man er liten og. Vil ikke ta sjansen på følgeskader eller i verste fall død før den tid.

Kikhoste er og en sykdom som har kommet veldig tilbake nå. Det er jo ikke livslang immunitet på den vaksinen, så mange større barn og voksne som får det. For dem er det jo bare en fryktelig ubehagelig og langvarig sykdom, men for babyer/småbarn er den ganske farlig. De minste har jo store problemer med å hostingen, og mange hoster til de blir blå, eller klarer ikke å puste. Jeg vil derfor at mine barn skal få denne vaksinen fortest mulig.

Så jeg syns det er best å ta vaksinene når de er små, for å få best mulig beskyttelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...