Gå til innhold

Er vel ingen hast?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, vi har et globalt ansvar for å forhindre at bl.a polio sprer seg igjen. Selv om sjansen for smitte er svært liten. Stivkrampevaksinen er viktig forebyggende fordi bakterien forekommer i alt jordholdig materiale... Alle familier står fritt til å velge de vaksinene de ser nødvendig for seg og sine. Men det er vårt alles ansvar være bevisst og å sette seg inn i forskjellig litteratur om dette temaet. Eks "Vaksinasjoner- Fordeler og ulemper" av Jackie Scwartz. Den skal hvertfall jeg lese før jeg bestemmer meg!

Jeg mener hvertfall at de fleste vaksiner godt kan utsettes litt. Barnet er bedre rustet til å takle dem i 1 års alder. Noen vaksiner mot barnesykdommer kan jo tas om ikke sykdommene er gjennomgått ved 15 års alder. (Eks. MMR)

I visse tilfeller er det klart man ikke skal la være å vaksinere som ved svekket immunforsvar eller kronisk sykdom...

Hvertfall viktig å tenke gjennom viktige ting som dette før man vaksinerer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke noe hast i det hele tatt!

Les boken: VAKSINASJON. Hva er sannheten om vaksiner?

Der får du et godt bilde av det du trenger å vite ;-)

Lykke til!

Skrevet

Polio lever i beste velgående, bare omdefinert som andre sykdommer som meningitis og der den opprinnelige diagnosen for polio etter vaksinens inntog fikk endrede kriterier, altså en manipulasjon.

Tetanus (stivkrampe) kan ikke forebygges med en vaksine fordi selv gjennomgått sykdom ikke gir varig immunitet slik som de fleste andre sykdommer som det vaksineres for. Har det noe å gjøre med at man får stivkrampe gjennom infisering av åpne sår som går utenom kroppens naturlige forsvarsverk, slik som tilfellet er ved vaksinering?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...