Gå til innhold

Hvor lenge etter fødsel har de fleste bekkensmerter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for 8 uker siden og bekkenløsningen min er likedan...???Er det slik det skal være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk bekkenplager ca i uke 25 av svangerskapet. Lillegutt er snart 3 mnd, og jeg har smerter ennå. Jeg har fått henvisning til manuellterapeut fra fastlegen min, håper hun kan komme med noen tips til meg. Jeg har forstått det slik at det varierer veldig hvor lenge en har smerter etter fødselen, så dette vil nok alltid være ganske individuelt.

Skrevet

Vet ikke om dette er vanlig, men jeg hadde problemer i årevis etter førstemann uten at jeg visste det var det, trodde bare jeg hadde litt vondt i ryggen. Da jeg ble gravid igjen fikk jeg vite at siden jeg aldri ble helt bra sist, ville det bli mye verre denne gangen og det ble det ! Er nå 12 uker siden jeg fikk andremann og jeg går til behandling enda, mulig jeg må gjøre det lenge.

Mitt tips til deg er å få hjelp, begynn behandling. Jeg går til osteopat som er det eneste som hjelper meg.

Lykke til !

Skrevet

Var veldig plaget fra ca. uke 20 i svangerskapet, syntes alt ble bra rett etter fødselen, bare for å få meg en skikkelig på tryne etter et par uker, ble like dårlig som under svangerskapet... Var veldig deppa for dette, gikk til akupunktør for noe helt annet(desperat etter å øke melkeproduksjonen...) og hun satte noen nåler for bekkenet også, og jammen ble det ikke helt bra gitt!!! Ikke sånn over natta, smertene ble redusert med bortimot 80% etter første gang, men kom gradevis tilbake etter en uke. Etter 5-6 behandlinger, og har vært veeeeldig forsiktig med belastninger, er jeg blitt helt fin! Hipp, hipp, hurra!

(Bor du i Oslo anbefaler jeg Elisabeth Lorentzen på St.hanshaugen!)

Skrevet

jeg hadde bekkensmerter fra allerede uke 12 mener jeg å huske. moderate smerter, klarte å jobbe lenge.

på slutten ble det selvf verre. men faktisk gikk smertene ganske fort bort når jeg hadde født! innimellom kjnner jeg litt.

men du kan vel snakke me legen din kanskje??

Skrevet

Legen min sa at det ofte blir litt værre før det blir bedre..

Skrevet

over 8 mnd siden jeg fikk,å kjenner det av å til.

Skrevet

Hi her...begynte hos fysioterapaut fra uke 18 to ganger i uka, og etter svangerskapet begynte jeg i tillegg hos manuellterapaut, føler ikke egentlig noe hjelper og må vel ta tiden til hjelp og ikke legge vekk krykkene enda buhu...:(

Skrevet

Finnes det mulighet for bassengtrening der du bor? Vet om flere som har kunnet kaste krykkene etter å ha startet med det. Ellers er det sikkert mange meninger om akupunktur, men som smertelindring fungerer det utrolig bra! Selv om det hadde betydd en lang reise ville jeg virkelig ha prøvd det var jeg så plaget som du virker nå. Livet mitt er blitt så utrolig mye bedre etter det! (Ja, jeg virker litt småfrelst, men det har virkelig gjort en STOOOR forskjell!)

God bedring! Ikke glem at for de fleste går det over, bare ikke med et magisk trylleslag etter fødselen slik man tror...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...