Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Hei!! Et litt merkelig innlegg fra meg, her... Men, prøver meg: (trenger råd). Har kjøpt prosjektert hus (ferdig om noen måneder) og kom på at den eneste skapmuligheten vi har på vaskerommet er et skap UNDER servanten... For å komme til poenget; HVOR GAMLE ER BARNA NÅR DE IKKE SPISER/DRIKKER ALT DE SER? Dvs... Vaskemidler, Vanish o.l. er jo livsfarlig å spise! Står jo "skyll og kontakt lege...". Snuppa vil være ca. 1 år gammel når vi flytter - bør jeg forte meg å "tegne/design'e" en annerledes skapløsning? Der skapet er på veggen OVER servanten i stedet? Huff, er så redd for at hun skal få fingrene i det... Tenk om jeg forteller henne at det er farlig osv, og så blir hun bare MER nysgjerrig - eller hvis jeg ikke sier noen ting og hun utforsker på egenhånd...?? Hvordan oppbevarer dere slike ting? Litt upraktisk å gå opp/ned en etasje for hver vask...
Gjest Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Ville absolutt fått det utenfor rekkevidde ja!! Har en 4 åring i hus, og han er ikke den som skal sjekke ut alt han finner, men tar ikke sjansen på at han skulle finne på noe. Så lenge de er under skolealder, ville jeg holdt alt slik unna. De finner på ganske mye rart etterhvert som de blir større.
*Kleopatra Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Dere kan ikke henge opp en hylle da? Eller ha på en slags barnelås?
Sjalabais Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Et alternativ er jo å kjøpe barnesikring til skapene. Det finnes både låsbare "bur" (vet at i hvertfall Huseby-kjøkken har det) til å ontere inni skapene og skap- og skuffesikringer som gjør det (i følge reklamen) umulig for små barn å åpne de.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 HI her... Ja, kanskje det er en løsning!! Vet at det finnes sånne magneter man fester på innsida - slik at man bare greier å få opp skapet med en annen magnet... Men tror dere ikke ungen blir fryyyyyktelig nysgjerrig, da?! Et skap som ikke kan åpnes? Hmmm.. ser for meg litt av hvert...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 går det ikke an å få tak i et skap med lås? Og så henger du nøkkelen laaangt opp på veggen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå