Gå til innhold

prinsessa født på terminen

Anbefalte innlegg

var med en venninne opp til idrettshallen for å hente husnøklene til typen hennes, vi skulle lufte hunde. i 8 tiden den 22.nov. på vei ut av hallen gikk slimproppen. vi gikk ned til venninna mi som bor rett atmed og ringe først mamma og så jm. jm kom å lyttet på magen min og skjekket at alt var bra. hadde ingen rier eller noen ting. slimproppen var blanda med forstervann. hun ringte føden og spurte om vi skulle komme inn siden jeg bor nesten 2 timer reise til sykehuset. det var ikke nødvendi siden jeg ikke hadde rier. litt kjipt siden siste ferge herfra gikk 20 min etter på. fant ut at jeg skulle komme inn til sjekk dagen etter på i 10 tiden. var med venninna mi da og dro bort til typen hennes i halv 10-10 tiden og skulle se film. like greit å sitte der å daffe enn hjemme. ca 5 min etter at vi hadde kommet bort kom riene. de kom med 2 min mellomrom hele tiden. trodde jeg skulle dø. annen hver ri var kjempe vond. kom meg hjem igjenn og fikk tak i jm, som ringte føden og sa at vi kom. hadde bare 2 min mellom riene så de fant ut at det var best vi skyntet oss. motte vente i ca 50 min på ambulansebåten som skulle kjøre oss til hjellestad og møte ambulansen der. kom inn til sykehuset ca kl 01. målte opning og hadde 3 cm, ble trillet over på føden og fikk lagt meg i badekaret. ca halv 2 orket jeg ikke mer badekar riene var for vonde. ville ha epidural. sjekket opning ov fant 5 cm. jippi tenkte eg endeli smertestillende. fikk epiduralen og kasta opp. den hjalp littegranne men ikke så mye. fikk gå på toalettet og tisse og så ble epiduralen skrudd opp. men da ble ting bare verre. fikk rier i rompen:s det hjalp ikke epiduralen for. ca 03.20 fikk jeg trykk rier. var sikker på at rompa skulle eksplodere, jm fikk meg til å revne oppover å dæven det var vondt, hadde hun gjort det utenom en trykkrie hadde jeg sparka hu rett i veggen. men det var vist for å hjelpe ungen, det trodde jeg ikke noe på. 03.42 var jenta endelig ute. det var kjempe deiligt. var den beste følelsen når det siste trykket fikk ungen ut. ble skikkelig avslappa da.

var helt utroligt at hu kom på tremindatoen og.

førstegangsfødende og fikk ut ungen på ca 6 1/2 timer.

hun har fått navnet Mathea. var 50cm lang og 3190gram.

så alled ere som gruer dere til å føde det er så vanvitti deiligt når du er ferdig og du angrer ikke noen ting etterpå.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7232517-prinsessa-f%C3%B8dt-p%C3%A5-terminen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...