Gå til innhold

mamman til eline:

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser du har gått ned i bruk av malt ettersom babyen din blir eldre. er dette noe man skal gjøre? vi har ikke hørt noe om dette fra HS og gir like mye hele tiden... vår er nå 3 mndr og har fått mme fra starten.

sliter litt med at hun gråter en del og lurer på om d er vondt i magen. hvordan vet man om de får for mye/lite malt? og hvordan vet man at man skal gå ned i mangde? har også hørt at hvis man gir for mye, kan det ha motsatt effekt; altså forstoppelse

takknemlig for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Anonym:)

Jeg liker dette forumet for her kan man dele erfaringer om en ting man ikke finner mye info om på nett... Synes det er ok å høre med andre hvis jeg er usikker. Og svarer selvfølgelig hvis noen spør :D

Jeg vet ikke om man SKAL gå ned på mengde. En venninne av meg har ikke gjort det. Jeg bare gjør det jeg føler er riktig:)

Jeg ser på avføringen hennes, og hvis den er veldig grønn/mørk/myk tar jeg litt mindre. Tenker som så at det er greit å ha litt å gå på hvis hun blir hard i magen... Blir gulere hvis hun får litt mindre. Hun har fått mme fra starten av hun og. Er 2,5 mnd.

Jeg har ikke hørt det om forstoppelse, men det kan godt hende. Hun får ca en ts i døgnet nå. Fikk sikkert 2-3 ts til å begynne med.

Hvis du tror hun har vondt i magen kan du gi henne fennikelte. Jeg gjør det selv om hun ikke har kolikk (det er tips for kolikk-babyer). Hun får 10ml(en ss) før hvert måltid. Laget av en pose te til 120-150 ml vann. Denne kan stå 2 døgn i kjøleksapet. Denne teen får tarmen til å slappe av. Mulig det hjelper, og mulig det ikke hjelper. Legen sa det ikke skadet å gi henne det:) Så da gjør vi det! (Du får kjøpt det på helsekost.)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...