Sjalabais Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Hei vennen!!! Hvordan går det med dere? Er så lenge siden jeg har snakket med deg :-) Jeg sitter her alene hjemme, mega forkjøla og savner sambo... Vet ikke om du har hørt det, men han har begynt på fengselsskolen og er nå ute i praksis - og det er ikke her i byen, for å si det sånn :-( Klemmer fra Sjalababyen og
hemmeligvemmelig Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Hei Ah, har noen venner som nettopp er ferdige på fengselsskolen! Høres stusslig ut hjemme alene og forkjølet da Vet de kan være litt strenge med fri og slik i praksisperioden på fengselsskolen også. Kjedelig! Litt hektisk her, lilleprinsen er 2 uker gammel og neste uke skal vi flytte! Har kjøpt hus her i byen, så det blir bra! Deilig med bedre plass kan man si, driver og steller ham på stuebordet nå.. lekkert! Blir her i julen også, blir første julen vi skal feire hos oss selv! Føler meg nesten litt voksen.. hehe Har forresten kjøpt en sånn Mei Tai bæresak, en babyhawk. Har ikke turt å bruke den enda, han er jo så liten... hehe Virker litt skummelt egentlig. Lilleprins driver og bråker litt nå, har jo ikke noe døgnrytme å snakke om, men han er påfallende våken på kveldene i alle fall. Luring! Måtte ty til smokk, han har et sugebehov som ikke ligner grisen. Holdt på å spise opp ermet på pysjen sin tror jeg. Alt vel ellers? Sjalababyen har det fint? Begynner vel å bli stor nå! Klem
Sjalabais Skrevet 25. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2006 Åh, Babyhawkene er lekre :-D :-D Er ikke noe problem å ha han i den allerede! Vil du ha litt praktisk hjelp så bare si i fra :-) Jeg hjelper deg mer enn gjerne!!! Gratulerer så mye med hus!!!! Blir gøy å feire jul der da :-D Sjalababyen hadde også en våken periode (les: hyle/skirke periode) om kveldene, men det går over. De første ukene/månedene går unna i et evig kaos uten noen som helst form for rytme, før den gradvis lurer seg fram... Det føles ut som om det varer i en evighet mens det står på, men etter en stund er det over og du husker knapt hvordan det var. Sugebehov, ja! Det har tuppelura her og... Prøvde med smokk, og hun godtok den sånn halvfornøyd helt til hun fant tommelen. Etter det har jeg bare kunnet vinke farvel til alt som heter smokk... Har faktisk UL-bevis på at hun brukte totten mens hun lå i magen min også, så det er kanskje ikke så rart at hun nekter å ta noe annet (med mindre jeg vifter med puppen da ;-) ) Sjalababyen har det fint! Hun begynner å bli ganske stor, ja. Kryper rundt og vil gjerne ta labbene til bikkja. I dag fant hun krabbestillingen, men har ikke helt skjønt hvordan hun skal krabbe enda... Ellers så er hun fortsatt en solstråle fra morgen til kveld, smelter mamma's hjerte hundre ganger daglig :-D Klem fra oss
hemmeligvemmelig Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Hehe, når jeg så deg og Sjalababyen med Mei Tai synes jeg den var såååå fin og jeg tenkte masse på den, så bestilte en grønn en fra dot e dot. Har pakket den ned nå, men kanskje jeg skal pakke den opp igjen? Kan jo være greit å putte prinsen i den når vi flytter og slikt så han kan være med liksom. Kjenner jeg gleder meg veeeeeldig til ting blir litt rutine og struktur, kan bli bra tullete av dette egentlig. Han fungerer jo omtrent som en tilfeldig vekkerklokke ellerno.. haha Fikser ikke smokken så bra heller egentlig, han sutter litt på den, men så mister han den jo hele tiden og da er det jo like krise. Nesten så jeg vurderer å tape den fast med gaffatape...
Sjalabais Skrevet 25. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2006 Pakk MT'en opp igjen!!! Det er absolutt ikke noe problem å bruke den nå, du må bare ha beina hans inni MT'en og ikke dinglende utenfor sånn som jeg gjør med Sjalababyen. Trenger du å se noen tips, bilder o.s.v. så gå inn på http://www.tettinntil.com Det vil jo være så greit for deg å kunne gå med han på magen mens dere flytter. Da får du gjort litt du og, samtidig som han får den nærheten han trenger. Er ikke alltid bare bare å få unna ting mens de små sover... Sovner han mens du bærer, så er det jo bare å lå han sove :-) Og som sagt så må du bare si i fra hvis du vil ha hjelp med MT'en! Sambo er borte hele uka, og bortsett fra babysvømming på mandag, så har vi ingen planer hele uka neste uke. Smokk krever visst litt tilvenning og trening, så det gjør sikkert ikke noe å prøve litt til hvis du vil at han skal bruke den. Så lenge du klarer å se forskjellen på "jeg-vil-sutte-og-kose-meg" og "jeg-vil-ha-pupp" signalene hans er det jo ikke noe problem :-) De fleste mamma'er klarer det uten de store problemene, regner med at du og gjør det :-) Har du msn? Har rotet meg til å få det nå jeg og... Vil ikke legge ut adressen min her, men skal alltids klare å få gitt deg den på et vis.
hemmeligvemmelig Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 Hei! Du kan maile msn adr din til min nye jalla-email [email protected] så skal jeg legge deg til Greit når man bare kan lage nye adresser til slikt! hehe
Sjalabais Skrevet 25. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2006 Det er sant :-) Sender en til deg med en gang!
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 Hihi, sniker meg inn her jeg, jeg vil også prate!! Godt å høre at det går bra med dere Ping... har du fått sånn baby som du bestilte eller var det tomt på lageret når du måtte ha den? Hehe... måtte bare
hemmeligvemmelig Skrevet 28. november 2006 #9 Skrevet 28. november 2006 Hei Ellen Han er ganske snill, men litt grinete innimellom.. hehe Sånn halvbestilt, men søtest i hele verden da såklart. Ligger og sover på pappaen sin nå. Han er ikke husrein enda da.. haha! Men han merker kanskje at det er litt kaotisk her også, vi driver jo med flytting. Får nøklene til huset i kveld, og her hjemme er det jo helt kaos kan man si! Hvordan går det med dere i Tønsberg da? Alt vel håper jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå