Gå til innhold

Kjenner ikke ribbeinsspark - engstelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører mange gravide snakker om ubehagelige ribbeinsspark, men det må jeg si er ukjent for meg! Jeg er i 38. uke.

Jeg vet ungen ligger riktig vei, men likevel kjenner jeg ikke spark i ribbeina... Noen som har det likedan??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være babyen ligger med ryggen mot magen din, slik at den sparker mot ryggen din... Da slipper du spark i ribbeina. :)

Skrevet

Ingenting å bekymre seg for,ikke alle som har en djevelunge som liker å knuse bein ;) Om du kjenner vanlige spark så er det ikke noe farlig.

Skrevet

Hm... kjenner liksom ikke spark mot ryggen heller... Kjenner armene rører seg nedi lysken da, og mye annen bevegelse. Kanskje han bare er veeeldig omtenksom da!! :-D

Skrevet

Heldig du da hehe

Sparkene mot ryggen kjenner man vel gjerne ikke da, men...

Så lenge du kjenner normal mengde med bevegelse, er det ingen grunn til bekymring.

Les mer på www.telltrivselen.no om det med hvor ofte man skal kjenne bevegelse, og når man evt. skal kontakte fødeavdeling/lege hvis man kjenner mindre bevegelser enn vanlig :)

Skrevet

Jeg er nå i uke 34 +4. og har ennå i til gode å kjenne noen ribbeinspark. Jeg var på ultralyd for noen dager siden, da lå ungen med hodet ned, rumpa opp mot ribbeina og beina nedover mot blæra. Men har ennå ikke kjent noen spark. ikke blir det noen heller.

Skrevet

Satt faktisk å bekymra meg for det samme før i dag. Jeg vet ungen ligger rett vei,men fortsatt så kjenner jeg ikke spark i ribbeina. Min bestemor beroliga meg å sa det at det var helt normalt. Han lå bare i en stilling som gjør at han heller sparker innover eller ut mot siden. Jeg er i uke 37.

Skrevet

Kjente ribbeinsspark en gang sist jeg var gravid. Fødte i uke 37, men slapp unna de smertene.

Skrevet

Kjenner heller ikke, og det er fordi livmoren ligger langt under mine ribbein. Det er ca 5 cm klaring. Jeg er ganske lang... Kjenner masse andre spark, så er ikke det minste bekymret.

Heldig jeg, hva ... ;)

Alle opplever vi svangerskapet forskjellig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...