Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Jeg mener vi fortsatt bør gjøre det,men sambo sier det ikke lenger trengs!! Hva gjør dere? Dattera vår er 7mnd... Ligger babyen i deres seng?
Gjest Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 koker alltid vannet til mme. å sove sammen er vel strengt tatt ikke nødvendig. prøver å avvenne gutten min med det fordi jeg er redd for å legge meg på ham og fordi han blir så varm i vår seng, men hvis du og ungen trives med det ser jeg ikke problemet:)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Ja vi syns det er koslig,men som du sier er det fort gjort å legge seg på barnet.. Men datera vår vil i sengen vår når ho våkner på natten hvis ikke blir ho sint:) Et problem er at vi venter et nytt barn på sommeren og det blir trangt med 4 i sengen!!!
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 Vi koker opp vann til mme. Mina ligger i egen seng hver eneste natt
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 Kan dere si hvor gamle babyene er når dere slutter å koke??? Jeg er så utrolig usikker på akkurat det der!!! Takk for svar da : )
Mauritius:) Skrevet 25. november 2006 #7 Skrevet 25. november 2006 Jenta mi er 9 måneder og jeg har sluttet å koke vann til mme da hun var 7 måneder. Nei hun har aldri sovet i vår seng, hun sover i egen seng siden hun var 3 uke gammel.
Linda - mor til to! Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 Jeg kokte alltid vannet til MME til datteren min, og kommer til å gjøre det med sønnen min også. Syns det blir 'renest' sånn. Jeg lager jo aldri te, kakao etc til meg selv med bare varmt vann fra springen. Hvorfor skal babyen min få det da..? Han sover masse i sengen, men han er liten enda, jeg kommer nok til å venne av med det etterhvert, rundt åtte mndr. Dette av erfaring, da barna først har vent seg til å ligge inntil dere om natten kan det bli noen tøffe tak å venne de av med det..
Emmj Skrevet 26. november 2006 #9 Skrevet 26. november 2006 koker fortsatt vannet til mme, og har planer om å gjøre det i allefall til han blir ett år. han er straks 7mnd nå. Nei, han ligger ikke i senga sammen med oss.. vil ikke fordi jeg er redd for noe galt skal skje. også er det lik så greit å venne han til å sove i egen seng, så vi slipper det problemet når han blir eldre.
børdi Skrevet 26. november 2006 #10 Skrevet 26. november 2006 nei jeg koker ikke vannet til mme, tar kaldt vann fra springen og varmer i micro.... og minste ligger stort sett aldri i vår seng, han er 6 mnd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #11 Skrevet 26. november 2006 koker vannet de gangene hun får mme, men hun er ikke 5 mnd en gang. Planlegger å gjøre det en stund ennå. Til hun over som snakker om varmt varm fra springen!!! så at du ikke gjorde det, men at det var et alternativ??? Man bruker da aldri varmt springvann i noe man skal drikke el spise... Jenta mi sover i vår seng som regel en periode i løpet av natta. Så lenge man ikke har drukket alkohol, tatt sovemiddel el noe annet sløvende + at ingen røyker og man passer på at barnet har egen dyne så er ikke samsoving farlig. Når man vet det er en baby i senga så gjør det at underbevissheten automatisk gjør at du ikke legge deg på babyen, så det trenger du ikke være redd for. Eneste faren er om det er større barn i senga, de har ikke den evnen og kan legge seg oppå babyen.
børdi Skrevet 26. november 2006 #12 Skrevet 26. november 2006 hvis du leser innlegget en gang til ser du at hun ikke vurderer å bruke varmt vann, hun sier jeg gjør jo ikke det til meg selv, så hvorfor skal ungen min få det?
pandabjørn Skrevet 26. november 2006 #13 Skrevet 26. november 2006 Jeg koker vann ennå og Sander blir 8 mnd til onsdag, vet at det ikke er nødvendig, men synes det er lett å trykke på knappen på vannkokern hehe.. og vi har aldri samsovet for det synes jeg IKKE noe om..!! han har sovet i sin egen seng fra vi kom hjem fra sykehuset, det er der barna hører hjemme er nå min mening.. vet det er mange som samsover med barna pga de får pupp at de ikke gidder å legge h*n tilbake i senga så samsover de,! når jeg ammet så sto jeg opp om natta satte meg i stua for å amme...kunne aldri falt meg inn å amme i våres seng..
nenana Skrevet 26. november 2006 #14 Skrevet 26. november 2006 jeg har tenkt alltid å koke vannet, så lenge hun drikker mme. Man vet jo aldri hva slags bakterier som kan komme i drikkevannet.Mener å huske at det skjedde i Bergen for ikke så lenge siden, de fant noen bakterier i springvannet, vil ikke ta sjanser med den lille...
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 26. november 2006 #15 Skrevet 26. november 2006 Man trenger ikke koke vannet etter at babyen er blitt 5 mnd. Da sluttet vi med det her. Så da tar vi kaldt vann fra springen, og varmer i micro'n..)
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 26. november 2006 #16 Skrevet 26. november 2006 Vi begynte å gi gutten vår mme på morgenen og i grøten for tre-fire uker siden pga melkemangel hos mamma'n;) Vi koker vannet fordi det står på at man skal gjøre det.. Men det helsesøster har sagt er at det ikke er nødvendig å koke vann til barnets mat etter at barnet har passert 6 mnd, dersom du er sikker på at vannet der du bor er så rent som mulig. Men som sagt, vi koker fordi det står:) Vi har aldri hatt gutten vår i senga hele natta. Hendte før han fylte 4 mnd at vi måtte ha han litt oppi senga vår på morgenen, rett og slett fordi vi da fikk sove litt lenger. Nå er han aldri i sengen vår. Ligger på eget rom og i sin egen seng. Tror det er en god investering å ta den "kampen" med avvenning nokså tidlig...
Gjest Skrevet 26. november 2006 #17 Skrevet 26. november 2006 Vi har ikke kokt vann til mme siden jenta vår var 4 mnd gammel. Er nå 8,5 mnd. Koker fortsatt flaskesmokkene, men det er mest fordi det er den enkleste måten å rengjøre de på. Selve flasken vasker jeg bare i varmt vann med zalo/oppvaskmaskin og skyller kaldt til slutt. Hun har sovet i egen seng siden hun var 6 uker gammel, samsoving orket jeg ikke, sov så utrolig dårlig! Heller masse kos på dagtid, og at hun lærte seg å sovne selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå