Gå til innhold

ang å bli "satt igang"

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg må bare spørre.. selv om det høres litt sytete og overdramatisk ut kanskje.. Men dette med at magen er så stor, og babyen er blitt sagt å være ganske så stor. Kan jeg spørre jordmor om en ekstra UL i uke 40?.. Noen som har spurt etter det? og fått det...?

Også lurte jeg på om de er så snille å setter igang fødselen dersom han er stor...? og hva er egentlig stor. Noen som vet om noen som er blitt satt igang før det skjer naturlig, bare pga at babyen begynner å blir stor?

Mye spørsmål her.. men dette med størrelsen på babygutten min har begynt å bekymre meg litt skjønner dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan spørre jm eller legen om ekstra ul.... :)

Det synes jeg du burde få og, siden du er bekymra....

Spør i vei...

..og lykke til!!

Skrevet

tror du kan spørre om igangsetting om ungen er veldig stor. men tror d da er snakk om over 5 kilo, nærmerer 6 kg. men da trodde jg og nesten de ville utføre ks. men som sagt er ikke sikker

Skrevet

ja, så du tror han må være over 5000 for å blir vurdert for igangsetting? Jordmor sa hun trodde ikke han ble over 5. hvis jeg gikk til termin. men det sa hun bare etter å ha kjent på magen. nå er det 9 dager til termin da. Har ikke vært "redd" for dette tidligere. men nå er jeg faktisk litt bekymret.

Skrevet

de fleste leger kvier seg for å sette i gang førstegangs, med mindre det er en medisins grunn for det. tror barnet må være godt over "normalen" før de gjør det. jeg tenker på det samme...synes det virker som han vokser i rekorfart nå på slutten...

Skrevet

Heisann

Jeg skal inn på sykehuset den 11.12 for å sjekke babyens vekt og om de skal sette igang fødslen. (Har termin julaften) Dette skal jeg fordi mitt første barn veide 4760 når hun ble født, og fordi jeg er veldig stor i magemål. Når jeg var inne til forrige kontroll på sykehuset i uke 28 var babyen større enn normalt, og de ville derfor ha meg inn igjen.

Jeg tror ikke at babyen må være over 5000 for at de setter i gang, for hele poenget er jo å unngå komplikasjoner under fødslen, og da regnes iallefall 4700 for å være stort.

Jeg syntes du skal snakke med jordmoren eller legen din og be om en henvisning til sykehuset for en ekstra kontroll. Forklar at du er redd, og at du gjerne vil få sjekket dette.

Lykke til, ,jeg krysser iallefall fingrene for at jeg blir satt igang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...