Gå til innhold

Når bør babyen lære seg å sovne av seg selv i senga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså uten å bæres, rugges osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo tidligere jo bedre, eller? Alle barn er jo forskjellig, men jenta vår på nå 8 uker har sovnet i sengen av seg selv helt fra hun var født. Vi ser det an på kvelden når hun viser tegn til å være trøtt (og hun må selvfølgelig være mett). Legger henne da i sengen sin, hun våkner alltid litt til da, men passer bare på å dytte inn smokken noen ganger, og etter 5-15 minutter sovner hun. Blir hun veldig urolig tar vi henne opp igjen og venter litt til. Har aldri lagt henne i sengen for kvelden sovende, jeg. Må legge til at vår eldste ikke var slik da hun var baby, men det tror jeg var fordi vi skjemte henne litt bort med å bære og bysse helt fra starten... Det "orker" vi ikke med nr 2...

Skrevet

Når de er modne for det. Tror det varierer veldig fra barn til barn. Du får nesten prøve deg fram.

Skrevet

Vi jobber med saken nå...

Hun er 4 mnd og har alltid sovnet i vognen, men fra i går av tenkte jeg å ta opp kampen med å legge henne inne i sengen sin.

Går veldig bra til nå. I går la vi henne ned når vi såg hun ble trøtt, hun gråt og vi måtte ta henne litt opp og ned før hun roet seg. I dag bare la jeg henne ned og hun klagde litt da hun mistet smokken. Nå har hun sovet i over 1 time. Jeg er overlykkelig...synes det var styr og alltid gå på tur kl.10 om morningen.

Hun har hele tiden vært grei å legge på kveld så vi hadde sikkert et godt utgangspunkt.

Det viktigste er å legge de før de blir overtrøtt...ellers må det byssing til her også.

Skrevet

Jr har sovnet i egen seng siden han var ny! Det går veldig greit med periodvise unntak... F.eks nå er vi inne i en litt lei periode, men det går helt sikkert over igjen (fort håper jeg)

Skrevet

Jeg har stadig prøvd på det, men det har ikke begynt å fungere før nå (snart 4 mnd). Tror nok de trenger mye nærhet for å føle seg trygge de første mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...