Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Altså uten å bæres, rugges osv...
Rut Bram Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Jo tidligere jo bedre, eller? Alle barn er jo forskjellig, men jenta vår på nå 8 uker har sovnet i sengen av seg selv helt fra hun var født. Vi ser det an på kvelden når hun viser tegn til å være trøtt (og hun må selvfølgelig være mett). Legger henne da i sengen sin, hun våkner alltid litt til da, men passer bare på å dytte inn smokken noen ganger, og etter 5-15 minutter sovner hun. Blir hun veldig urolig tar vi henne opp igjen og venter litt til. Har aldri lagt henne i sengen for kvelden sovende, jeg. Må legge til at vår eldste ikke var slik da hun var baby, men det tror jeg var fordi vi skjemte henne litt bort med å bære og bysse helt fra starten... Det "orker" vi ikke med nr 2...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 Når de er modne for det. Tror det varierer veldig fra barn til barn. Du får nesten prøve deg fram.
Gjest Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Vi jobber med saken nå... Hun er 4 mnd og har alltid sovnet i vognen, men fra i går av tenkte jeg å ta opp kampen med å legge henne inne i sengen sin. Går veldig bra til nå. I går la vi henne ned når vi såg hun ble trøtt, hun gråt og vi måtte ta henne litt opp og ned før hun roet seg. I dag bare la jeg henne ned og hun klagde litt da hun mistet smokken. Nå har hun sovet i over 1 time. Jeg er overlykkelig...synes det var styr og alltid gå på tur kl.10 om morningen. Hun har hele tiden vært grei å legge på kveld så vi hadde sikkert et godt utgangspunkt. Det viktigste er å legge de før de blir overtrøtt...ellers må det byssing til her også.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Jr har sovnet i egen seng siden han var ny! Det går veldig greit med periodvise unntak... F.eks nå er vi inne i en litt lei periode, men det går helt sikkert over igjen (fort håper jeg)
mamo82 *2 jenter* Skrevet 27. november 2006 #6 Skrevet 27. november 2006 Jeg har stadig prøvd på det, men det har ikke begynt å fungere før nå (snart 4 mnd). Tror nok de trenger mye nærhet for å føle seg trygge de første mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå