Gå til innhold

Hva spiser babyen din på ca 5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille jente får 220 ml mme tre ganger til dagen, pluss ett grøtmåltid med ca 140 ml mme. Av og til litt fruktmos. Og prøver å venne henne til å drikke vann, uten suksess hittil :)

Hva spiser og drikker deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min gutt på snart 5 mnd får mm +grøt i17tiden.Tenkte jeg skulle prøve m grot på formiddagen og middag på kvelden..har ikke prøvd m så mye vann enda,må prøve det snart..

Skrevet

glemte og si at han får litt most banan også...er helt vill med det!

Skrevet

Jenten vår får ca 200 ml mme fire ganger om dagen. I tillegg får hun et grøtmåltid, foreløpig av ca 80-100 ml mme. Prøver også å få i henne litt vann til grøten, men da vil hun bare ha litt.

Skrevet

gutten vår får mm, litt most banan på formiddag og et lite grøt måltid i 5 tiden av 30ml mm, har startet med grøt for 4 uker siden men her tar ting tid, før grøten får han 25ml sviskesaft på flaske,de liker han.. Holder på og vende han til vann etter grøtmåltide også...

Skrevet

Babyene mine har kun fått pupp og tran da de var så små og har klart seg fint med det. De har fått starte tilvenning til mat fra 6 mnd, det har tatt noen uker før de har spist flere måltider. Babyer på 5 mnd klarer seg vel vanligvis med mm eller mme?

Skrevet

Min spiser 5 flasker iløpet av døgnet, ca 140 ml mme (700 ml tilsammen). Får nå i tillegg grøt både formiddag og kveld (ca 60-90 ml). Har begynnt å gi litt fruktpure eller grønsakspure, får da vann til. Får vann til grøtmåltidene også, men drikker ikke så mye.

Mange babyer klarer seg med kun melk til de er 6 mnd, men gutten min har alltid hatt stor apetitt, og nå er han ikke mett lenger enn 2 kanskje 3 timer av en flaske, så vi må gi litt mer fast føde i tillegg.

Skrevet

spiste bare morsmelk..blitt 6 mnd nå og har smaksprøver på grøt..skal øke snart:)

Skrevet

Spiser ca. 500 ml.mme (nekter pupp), 2 måltider med grøt (av ca 70ml melk)-både risgrøt og maisgrøt, middagsglass (ca 1/2-gulrottpure, grønnsakspure o.l.) samt fruktpure til dessert.Prøver med vann til måltidene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...