sajam Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Da laget jeg en ny tråd inne her jeg da ) Hvordan gikk fødselen din da sjiga og er lillegutt snill? Hvordan er det med frøkna di ballong, hvordan tok jentene dine det og få en søster? Er Jakob og Viktor fremdeles snille kjekkaser? ) Vesle snuppa her er så snill og god atte, eneste er det der med og sove i sengen vår da..... Vi lar henne ligge en stund i sin egen seng før vi evt tar henne over til oss. Hun blir stadig flinkere må jeg si. I går lå hun og sov i egen seng fra ca ti til klokken var nesten tre, så da ble det litt "skikkelig" søvn på meg og da ) Håper det går bra med dere alle )
♥sjiga♥ Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 lillegutt er god han og fødselen gikk helt fint. vel det ser ut til at han må få litt tillegg da, har tidligere hatt en brystreduksjon så det er ikke nok melk. litt tungt det der. men han må jo få mat. og jeg har jo det meste. han vil ikke sove for natten før 1 -2 tiden noe som er alt for sent for meg. må hjelpe han å få snudd litt på det døgnet hans, så vi andre får hvilt oss litt og. storesøster har også delt soverom med oss for hun syntes det var dårlig gjort at hun måtte sove alene nå ale vi andre delte rom. vel regelen er blitt at dette er ok i helgene, men hun finner vel tidsnok ut at hun vil sove ordentlig om natta, hihi. første natta klagde hun, fordi lillebror vekket henne. haha. han er jo så søt atte ligner på pappan sin, og masse hår på hode har han å.
sajam Skrevet 27. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2006 Mathilde får og litt tillegg for jeg har blitt så enormt sår, fysj og æsj! Hun ville heller ikke sove før 1-2tida den første tida, men nå begynner det og bli ganske bra. Hun sovner stort sett rundt 11tida. Disse storesøsknene er gode )
♥sjiga♥ Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 sår ja, huff han suger blemmer på meg, det gjorde ikke søsteren i det hele tatt. og han vil ha mat hele tiden, fra kl. ca 15, da er han puppesyk og tar bare 10 min pause innimellom. men det er kos da. dette ammestyret er ikke så kos denne gangen som sist men det er jo fordi jeg ikke har nok, og jeg er blitt sår. det blir bedre og mer kos når jeg får vent meg til og vet mer om hvor mye og lite ekstra han skal ha. nå må vi bare prøve liksom, noen ganger er han fornøyd mens andre er ganger er han ikke det. jeg kaller han for puppejohn, gubben kaller han for pjokk pjokk. jaja han må jo ha kallenavn han å storesøster har jo så mange. storesøster elsker å gi lillemann flaske da får hun hjulpet til hun å.
sajam Skrevet 27. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2006 Kjært barn har mange navn ) Godt for storesøster og hjelpe til litt og. Er litt begrenset hva mine kan hjelpe til med, men de er blitt noen resere til og hente gulpe kluter og ta opp bleier og sånne små ting ) I dag satt storebror på to år og strøk Mathilde på kinnet og sa: Lille vennen, synge sang til Thilde (han får ikke med seg hele navnet hennes) Så satte han i gang med og synge hele Bæ bæ lille lam for første gang, helt riktig ble det ) Også kom et tappert forsøk på Fader Jakob. Han var så søt så ) Den amminga er veldig kos, til tross for sårhet og lite melk. Hadde for lite til førstemann, men det gikk seg til. Koste oss som bare det med de få dråpene jeg hadde )
mandy Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 Koselig å høre at det går bra med dere!!! Thilde er jo fint navn det.! Her blir det lille smurf, tannkjøttjonas og puppejonas. Skjønne jeg har litt for høye forventninger når det gjelder legging om kvelden... Jeg ser liksom for medg at han helst er i seng kl ni jeg... Det går jo aldri. Er litt urolig på kvelden fra sånn sju åtte.. Stort sett ikke i seng før ti eller tolv en gang.. Sover litt lite i strekk etter min smak; mellom 2,5 timer og fire. Fem timer har vel hendt bare en gang tror jeg.. Tre timer er vanligst. Når det er sagt så er han jo verdens snilleste englegutt på dagtid. Smiler seg gjennom dagen, sover en god del. Amming går veldig bra til nå, Ikke vært sår eller noe.. Noen som vil være med ut og gå tur enten i morgen torsdag eller fredag? Deilig med varmt vær.. Kunne jo gått til byen for eks og tatt en kaffe?
ballong Skrevet 28. november 2006 #8 Skrevet 28. november 2006 Hei! tror vi er i ferd med å ta dere igjen allerede, var på helsestasjonen i går og Erle var 5366 gr. Vokser og gror opp på fløte melk;) Hun er blitt forkjøla , så vi holder oss hjemme noen dager, men jeg håper vi er i farta igjen neste uke.Snørra renner og hoster. stakkars liten, sånn er det å ha store søstre på skole og i barnehage.Skal bli bra herda etterhvert...Storesøstrene er kjempe flinke, går veldig bra, hadde ikke trodd det skulle gå så bra med 3 åringen,- men det har ikke vært noen episoder så langt, hun er bare veldig stolt... vi snakkes......
mandy Skrevet 28. november 2006 #9 Skrevet 28. november 2006 Stakkar forkjølet allerede.. Under at ikke Jakob er det også. jeg har vært skikkelig forkjølet og Storesøster er det kontinuerlig synes jeg.. Han må være ganske godt beskyttet gjennom morsmelka antakelig..
♥sjiga♥ Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 hei jeg er ikke klar for trilling enda.litt tidlig. har nok med å finne ut av ting her. søvn amming ol. får besøk av hs i morgen det blir spennende.
mandy Skrevet 1. desember 2006 #11 Skrevet 1. desember 2006 Hei har noen fått innkalling til barselgruppe nå på tirsdag? Hadde vært morro om jeg møtte noen av dere der.
sajam Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 1. desember 2006 Hei hei! Jeg har fått innkalling i dag ) Skulle til og spørre inne her jeg og. Da sees vi eller? )
♥sjiga♥ Skrevet 3. desember 2006 #14 Skrevet 3. desember 2006 hei jenter, vet dere hvor mye slike albueskjell koster tror jeg må få meg slike men aner ikke noe om pris på de. er så sår denne gangen
sajam Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #15 Skrevet 3. desember 2006 Tror de koster rundt 100,-, men er ikke sikker. Du kjenner ingen som bor i nærheten av saltvann hvor de kan plukke til deg? Sårheten min har omsider begynt og gi seg, fikk sopp i tillegg denne gangen og det var noe herk! Får håpe det går fort over da, det er så ekstra slitsomt når det gjør vondt. Lykke til )
♥sjiga♥ Skrevet 4. desember 2006 #16 Skrevet 4. desember 2006 joa hele familien min bor ved saltvann men mamma er i dk nå og søsteren har eksamner så de kommer ikke på noen uker. brødrene mine, vel de er et eget kapittel. den ene bor i åndalsnes så det er littlangt bare for det desuten tror jeg ikke de vet hva det er. så det blir å kjøpe men gubben glemmer det hele tiden og jeg orker ikke stresse til hønefoss for en ting enda. er en smule sliten. selv om lille gutt stortsett sover hele natta, hjelp hvor lenge gjør han det da? i går sovnet han klokken 23 og voknet først 7 i morres. min lille engel. ;p og jeg trenger sort sett ikke erstattning lenger bare jeg pumper meg litt om morgenen for det er kveldene det skranter, så bare han får rundt 100ml ekstra etter vanlig pupping på kvelden før han skal sove så er han fornøyd.
sajam Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #18 Skrevet 6. desember 2006 100ml erstatning er ca det Mathilde får på kvelden også. Jeg har mer enn nok med melk, men blir så fort sår av den kvelds amminga. Dissa mannfolka ja, de husker ikke stort ;o)
mandy Skrevet 8. desember 2006 #19 Skrevet 8. desember 2006 dere gir flaske ikke sant? prøvde for første gang i går å pumpe litt bare for å sjekke om han vil ha flaske, men neiii da... storesøster nektet flaske til hun var over halvåret.. Dessuten blir jeg så sint på pumpa, får lyst til å kaste den i veggen. Får ikke helt dreisen jeg.. Sist med storesøster strevde jeg fælt med den også.. Går det bra med dere alle?
mandy Skrevet 8. desember 2006 #20 Skrevet 8. desember 2006 Virket som en koselig gruppe vi fikk Ajas? Syns du ikke? Litt stor i forhold til videre treff hjemme hos hverandre kanskje men..? Vi ses om to uker igjen da.
♥sjiga♥ Skrevet 8. desember 2006 #21 Skrevet 8. desember 2006 hei mandy ja jeg bruker flaske nå når han ikke får nok. datteren min nektet også flaske helt til hun ble tørst og drakk vann da var hun vel 7 mnd. pumpa ja jeg fikk ikke pumpa til datteren min det hikk ikke måtte håndmelke. men nå går det fint men blir lett sår jeg da denne gangen. datteren min tok ikke sutt heller og han her har så stort sugebehov at vi har måtte gi han sutt. foresten jeg begynner kansje å bli klar for treff og tur. må bare ta bussen. for gubben er midt i eksamen ogmå ha bilen da. men jeg henger gjærne med om noen finner på noe.
sajam Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #23 Skrevet 13. desember 2006 Hei hei! Mathilde får et flaske måltid i døgnet, nå er det stor sett morsmelk hun får i flasken. Har elektrisk pumpe som jeg synes er kjempe ålreit. Hadde "manuell" før, men det funket dårlig. Mandy, var du på treff i går? Glemte helt bort hele treffet jeg! Vimset rundt i byen etter Lucia ting til barna. Det virket som en kjempe ålreit gruppe ja ) Var ganske mange ) Vi kunne vel kanskje ta et treff rett over nyttår? Da har jeg nemlig ikke det "tids maset" med og hente unga i parken, for da skal de være hos svigers. Hun ville så gjerne være dagmamma for de )
mandy Skrevet 13. desember 2006 #24 Skrevet 13. desember 2006 He he... Ajas; treffet er jo neste tirsdag.. Ikke den som var. altså 19. des. Da kommer du vel? Hun helsesøsteren som skal ha oss egentlig ringte faktisk meg her en dag hun også og lurte på om det stemte at vi skulle ha treff 19. Var visst enda en som skulle komme på gruppen vår. tidspunkt er det samme. Stakkar jemta mi hadde gledet seg til luciafeiring i dag men var syk. Har gått litt her hjemme da.. Var forøvrig på juleshopping på glassverket en tur i dag. Koselig. spiste juletallerken og noen julegaver. Driver ellers å skriver takkekort og julekort for harde livet. Ganske mange...Treff over jul med dere andre er jeg helt for!!! Litt mye å gjøre fremover mot jul..
sajam Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #25 Skrevet 13. desember 2006 I brevet jeg fikk står det nemlig 5/12 og 12/12, måtte akkurat gå og sjekke en gang til ) Da må det være en skrive feil da ) Fåe vel nesten prøve og huske det neste tirsdag da ) Huff, stakkars jenta di. Ikke greit og glede seg også får en ikke blitt med. Glassverket er super koselig i jula ) Var alltid en tur der før jul da jeg bodde på Jevnaker. SUKK! De der julekortene altså. Har postet en haug kort og to pakker i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå