Gå til innhold

Flere som har hatt blødninger?

Anbefalte innlegg

Hmm....sitter her veldig tankefull og lurer selvfølgelig på om alt er bra etter 2 1/2 dag med blødninger. Har vært som en liten mens, og i dag har det bare blitt mindre og mindre blod. Nå er det helt vanlig igjen. Har ikke hatt noe vondt...

Testet positiv 16, 17 og 23.11 og siste mens var 13.10.... Ut i fra dette har jeg lest meg frem til at det ikke er helt uvanlig å blødninger rundt tiden hvor man vanligvis skulle hatt mensen, men er det flere som har hatt blødninger over flere dager og hvor alt har gått bra? Tror jeg er ca 6 uker på vei...

Kan noen svare meg please :)

Takker for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7230426-flere-som-har-hatt-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...!

Hmm... Det går jo greit, men lurer så forferdelig på om alt er bra. Ringte til legen min på onsdag før jeg fikk blødningene. Han skulle sende en henvisning til gynokologen min, men der fikk jeg ikke time før 22 desember. Syntes det var så lenge til.... Sukk...

Tror jeg må ringe igjen å få sjekket det HCG-hormon nivået mitt. Går ikke det an da?

Sniker meg inn her jeg siden jeg vet :-)

Du skal gå til din fastlege og kreve at det blir tatt en hcg blodprøve for å se om verdiene dine er høye nok. For har du mista så vil hcg synke. Så da vil du få svar på det :-) I tillegg kan du jo hvis du er bekymragå til en privat gyn, som f.eks volvat og tatt en innvendig ul... men ta iallefall den blodprøven. Og hvis du skulle få smerter så går du på legevakten. Det var alle de tingene som kan være negativt. Men det positive er at 25% av alle gravide blør i begynnelsen av svangerskapet uten atdet ernoe som er galt, så dette vil nok sikkert gå helt fint :-) Men ta den blodprøven så slipper du å gå å tenke på det :-)

Tusen takk for svar....

Jeg skal ringe til fastlegen min i morgen. Jeg ringte også til legevakten i dag, for jeg har fortsatt litt blødninger bare mye mindre. Hun nevte også at jeg skulle ta en blodprøve å sjekke hcg- nivået.

Håper alt går bra... Sukk:)

Uff, dette er et litt ekkelt spørsmål, men er det rødt blod eller brunt, er det slim og klumpete?

Legen min sa at det er HELT vanlig å ha blødninger i svangerskapet pga skjøre slimhinner i skjeden og livmortapp.

Så lenge ikke det ble slimete blod/klumper, kunne jeg ta det helt med ro. Jeg har litt lys brun utflod. Ikke noe slim.

Lykke til Mammas!

Annonse

Hei alle som er bekymret, jeg føler med dere. Jeg har selv hatt to kraftige blødninger med masse klumper, slim og gørr, Trodde at jeg hadde mistet etter den siste, men fikk se på kontroll at spira satt det godt og trygt enda :-) Får heldigvis tett oppfølging, men sliter jo litt med å slappe av. Det jeg vil fram til er at dere ikke trenger å tenke det værste med en gang, det går bra hos de fleste. Lykke til :-)

Jeg har også hatt blødninger, mange ganger. Hver gang jeg har sittet på toalettet og det har bare rent ut har jeg selvsagt trodd at nå har det gått galt. Dette skjedde et sted mellom uke 9 og 11. Jeg hadde 6 ultralydundersøkelser på en uke, og her gang ble jeg like overasket når jeg så hjerteslagene på skjermen. Grunnen til bødningene vet jeg ikke, men det var en oppsamling med blod i livmora, som da kom ut, særlig hvis jeg stresset litt. Er nå i uke 15 og alt har gått bra. Men det er viktig at du tar det med ro når du har blødniger. Siste gang ble jeg sykemeldt en uke, og etter dette har det ikke blødd mer. Så lenge du ikke har vanvittige smerter i magen når du blør er det ikke farlig, men legene vil gjerne sjekke det likevel. Og da er løsnigen å ta livet helt med ro:) Lykke til, dette går nok bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...