Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Nå er jeg 36 uker, å har så hard avføring. I kveld fikk jeg nok, og tok et klyster. Et sånn der mini altså. Tror dere det var dumt av meg å gjøre det??? Har hørt at en kan få rier av det, men jeg orket bare ikke mer av å sitte på do å presse. Det gjør vondt det. Noen andre som har det slik og som har prøvd klyster?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 please, ingen som kan svare meg?
1 høne i haneflokken-født Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 hei kjenner meg igjen ja, ikke dette svangerskapet men med nr 2, da tok jeg flere ganger klyster når jeg følte alt stod fast oppi der, og har bare god erfaring med det, fikk ikke rier el noen ting av det
nutri Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Microlax du mener? Jeg tenker at de ikke er så farlig. Det virker bare lokalt i endetarmen. Verre å ta avføringsmidler oralt, det stimulerer til sammentrekninger i hele tarmen. Men har du prøvd forebyggende midler som Laktulose, eller Benfiber? Det virker mer bløtgjørende og volumøkende, gir mykere avføring. Men det tar gjerne et par dager før maks effekt. Ellers er tipset å drikke mye.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 hva er et klyster,og hvordan fungerer dette??
nutri Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 en tube flytende innhold som sprøytes inn i endetarmen. Inneholder som oftest sorbitol bl.a som gir høyt osmotisk trykk i tarmen. Dvs slik at væske fra vev går over i tarmen og dermed bløtgjør tarminnholdet, samtidig som tarmvolumet øker. Dette vil igjen stimulere tarmmusklene til å presse ut innholdet. Klyster virker etter 5-20 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå