Gå til innhold

Bæsje under fødselen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Delikat "problem": Hvis man ikke får klyster før fødselen er vel sjansen stor for å bæsje på seg under fødselen??

Sorry for å sette dere på udelikate tanker, men det gnager meg... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det med sistemann.Det var mere vondt enn ekkelt overfor jordmor.Og presse ungen ut og bæsjen ut samtidig,AU.Be om klyster er mitt råd.

Skrevet

Jepp, det du sier der stemmer.

Og skulle du bæsje under fødsel, blir du langt fra første som gjør det... og langt fra siste.

Er veldig vanlig, har jeg skjønt...

Men utrolig lite delikat tanke, ja...

Skrevet

Det er helt vanlig. Jordmor ser det hele tiden. Blir bare fjernet diskret uten noe mer oppstyr. Jeg tror jeg gjorde det selv, selv om jeg fikk klyster på fårhånd,men er ikke helt sikker. Det var ikke noe jeg var opptat av der og da.

Skrevet

Jupp,jeg SKAL ha klyster jeg... Ikke bekymra for jordmora,men mister kanskje litt selvrespekt ettersom samboer også ser at jeg ligger å driter i senga :P Ikke at jeg tenker på det før lenge etterpå sikkert...

Skrevet

La sambo holde seg oppe ved hodet... han trenger da ikke å se hva som foregår der nede.

Min sambo skal iallfall holde seg godt plassert oppe ved hodet.

Skrevet

Jeg gjorde det selv om jeg hadde vært skikkelig på do tidligere på dagen.. Men jeg rakk desverre ikke klyster før jeg fødte. Men men. Jordmor tok det med den største selvfølgelighet.

Skrevet

hehe,tror egentlig min og kommer til å være godt plassert oppe ved hode,eller liggende rett ut på gulvet :P

Men KAN jo hende han får det med seg uansett...

Skrevet

Uff, det er min største skrekk det der altså... tenk om samboer får det med seg... grøss. Ja takk til klyster på forhånd!!!!!!

Skrevet

Gidder jeg ikke bekymre meg for, iallfall... Han ser det neppe iallfall..

Aldri hørt menn snakke om det som bekymring i forhold til fødsel...

Og menn vet jo at det kan skje. De står vel ikke akkurat og ser etter det... og jordmødrene er raske med å fjerne det diskret, så det går nok helt fint :)

Skrevet

Jeg har egentlig ikke hørt menn snakke om fødsler i det hele tatt. Min visste ikke hva epidural var en gang før vi var på fødselsforbredende,og jeg tror han faktisk hadde brydd seg om han hadde sett det. Men det er jo forskjellig fra mann til mann.

Skrevet

Ja, heldigvis er menn like forskjellige som oss damer :)

Har ikke akkurat lyst at min skal se det, hvis jeg gjør det, seff... men regner med at det gjør han heller ikke, siden han skal holde seg ved hodet... Har da ikke tenkt å bæsje i bue i såfall :P

Skrevet

Min samboer ble kjempeoverraska når jeg fortalte han at man kunne bæsje under fødselen. Syns i hvert fall det er greit at han vet det er normalt om det skulle komme til å skje meg!!

Det er jo ganske så logisk at faren er stor for det...

Skrevet

Hehe, jeg må innrømme at når jeg selv hadde lest det første gang og forferda utbrøt til sambo at jeg hadde lest det kan skje, svarte han bare rolig at det visste han da var vanlig.

Så han visste det lenge før meg, gitt.

Skrevet

Joda,er forsåvidt det :P Vi har bestemt at han skal få gå ut når han vil,om det blir for tøft for ham. Tror ikke jeg trenger han om han begynner å kaste opp eller lignende. Han har skrekk for alt av sykehus,leger og tannleger da...

Jeg har snakka om revning,og da sier han bare: Jeg vil ikke høre mer!! hehe... Så søt atte

Skrevet

sist jeg fødte, hadde jeg to aktive hoder jeg så "der nede".. altså mellom mine ben. For trygt og ikke minst nysgjerrig plassert ved siden av jordmor, stod min samboer og pekte, spurte og ble forklart.. Da hadde jeg det kult, kan jeg fortelle deg!! javisst dreit jeg en skvett, men da stod han "fot" hos meg... På jordmor sin ordre..

Skrevet

Hehe,så utrolig merkelig... Om min får se noen ting som helst i den enden så tror jeg det blir sølibat resten av livet og junior ender opp som enebarn :P

Skrevet

Det er jeg som har skrekken for alt som heter noe med "lege" eller "pleier" eller sånne ting... Sprøyteskrekk til de grader, og alt slikt.

Så for meg blir det beroligende å ha sambo der, som ikke finnes redd for slike ting. Han er mer som han andre det ble skrevet om, som synes alt slikt er interessant. Men vi har prata om fødselen allerede, og er begge to helt enige om at hans plass er ved hodet mitt da. Akkurat fødselen har han ikke noe lyst å se detaljer av, selv om han synes det er spennende å se operasjoner på tv og slikt.

Skrevet

He he... Her skal vi gjennom den verste smerten man kan oppleve, og så er vi redd for bæsjen!! :-D

Det sier en del om stoltheten til oss damer! :-)

Skrevet

Jeg er egentlig ikke redd for smerten,for jeg klarer ikke å innbille meg hvordan det blir,så noe må jeg da få bekymre meg for :P

Føler liksom at romantikken i forholdet er litt borte når man kan sitte på dritern med samboern i samme rommet :P Minner alt for mye om bestemor og bestefar..* Og de liker ikke hverandre en gang :P*

Skrevet

he he... ler godt her nå.. her i huset går vi på do med åpen dør.. Når vi er hjemme alene. Eneste at vi har badet ved siden av soverommet og jeg har bedt han lukke dørene om han står opp midt på natta, Er han edru husker han det- og da pisser han ikke sånn bråkete rett ned i skåla, heller :)

Skrevet

...Men om han hele tiden står ved hodet mitt, kan han jo likevel LUKTE hva som "skjer" der nede... Skrekk og gru...

Skrevet

Han tisser med åpen dør han og,men nr.2 tar vi bak stengte dører etter krav fra meg :P Jeg har litt sånn do-angst,ikke vært av den typen som løper 10 stk sammen på dass :P Har ei venninne som jeg bodde med som alltid ropte på meg fordi hu skulle ha selskap mens hun satt å dreit,synes ikke det var koselig. Sjokkterapi :P

Skrevet

sant de,høres ikke så delikat ut.men når man ligger å føder så tenker man ikke så mye over det;)

jordmoren fjerner dette me engang,så viss du er redd for samboeren din eller noe skal se de under fødselen...er jo ikke så delikat å ligge der å de kommer en kjempe b...

men be om klyster...en går ofte på do endel ganger etter klysteren er satt,men under den tida kan jo samboeren ta seg en tur ut og lufte seg,mens du får satt inn klyster...så går de nok bra...bare be om de fra starten av;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...