Gå til innhold

noen gravide har et merkelig syn på svangerskapet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ja de som sykemelder seg bare fordi de kan,de som nekter å gjøre noe fysisk arbeid fordi det kan vere farlig(og nå mener jeg lette ting altså),de som ikke kan spise noe som helst og de som tror de må ha alt som om handler det å vere gravid.merkelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig der, rosalilla, især er det merkelig at anonym kjenner noen som ikke spiser noe....hmmm, det kan da ikke være bra? He he...

 

...merkelig, sant det anonym....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha her er det noen som føler seg litt truffet ...nei nå mener jeg de som ikke kan drikke melk,ikke kan spise nøtter,ikke kan spise kjøtt ,ikke kan spise fisk for di de er gravide...

 

 

blir nesten til at de ikke kan spise noe....

 

 

 

ja vi er for all del gravide og ikke noe mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Truffet og truffet... Jeg har aldri i mitt liv hørt om noen gravide som ikke spiser fisk, kjøtt, melk eller nøtter... Selv lever jeg på chips og cola som jeg alltid har gjort;-) Prøver å stu innpå litt fisk og kjøtt av og til og kanskje noen gulrøtter.. men har aldri tenkt på at d finnes noe en ikke må spise... men har kanskje ikke lest nok her;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke bare la være å svare på innlegg som provoserer?? Det er vel ikke noe vits å prøve å lage useriøse diskusjoner. At noen må skrive innlegg som ikke passer for alle, vil alltid komme.

 

Kan vi ikke ha en felles holdning om å la være å svare på slikt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig et innlegg jeg ønsker å signere på - synes det er mye hysteri og unødvendige bekymringer og stress her inne!

 

Hva skjedde med å glede seg over svangerskapet og at det som det kommer??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap som var mitt første var jeg fast bestemt på å vise alle rundt meg at det ikke er noen sykdom å gå gravid. Jeg hadde et tøft svangerskap, men jobbet mesteparten av tiden.

 

Det eneste jeg lærte av det var hvor sinnsykt jeg angret etterpå.. At jeg ikke hadde slappet av og tenkt på meg selv.

 

Denne gangen er jeg allrede nå sykemeldt og kommer ikke til å jobbe. Og hvis noen syns jeg er sytete så får de bare synes det (men tror egentlig ikke det for det ble en del komplikasjoner sist som kanskje kunne vært unngått.. men det vet vi jo ikke..)

 

Uansett.. om noen som kanskje ikke trenger det blir sykemeldt mens de går gravide. Hva er problemet.. De fleste får 2-3 barn hver og er gravide max 9 mnd og tilsammen jobber de kanskje 40 år av sitt liv.. Hvis man da går sykemeldt etpar svangerskap som man kanskje kunne ha jobbet, men valgte å ikke gjøre det... Hva er egentlig problemet? De jobber kanskje 30 år av sitt liv og betaler skatt likevell...

 

Så jeg har lært en ting jeg...

 

Nyt svangerskapet og slapp av. Hvis dere sliter dere ut kommer ihvertfall ikke arbeidsgiveren deres å takker dere etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f-n! Dette var noe av det verste jeg har hørt på lenge!!! Er det sånn dere tenker! Fint at noen setter ord på det i alle fall... er arbeidsgiver og selv gravid og tenker litt på dem jeg jobber sammen med... Har hatt noen "svangerskaps sykemeldte" og er meget irritert over syting, det er ikke en sykdom å være gravid!! Selvfølgelig så har noen problemer men jeg synes det begynner å bli litt mange som sykemelder seg litt for kjapt. Var det sånn for 10-20 år siden eller har det ikke blitt lavere terskel for sykemelding i svangerskapet? Har hørt at det er sundt å fortsette et normalt liv og det inkluderer arbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja du kan si hva du vil, men hvis du hadde kjent meg hadde du nok visst at jeg ikke var blant de mest sytete.. og det er arbeidsgivers skyld i at jeg nå er sykemeldt. Ikke svangerskapet.

 

Men hvis folk virkelig er veldig bekymret for graviditeten og hele tiden går rundt å er redd og sliten. Hvorfor skal de ofre seg ihjel da. Graviditet er en forbigående ting. Det vil aldri vare evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

 

Har ei venninne som er allmennlege og 2-barnsmor og hun er mildt sagt dritt-lei jenter som løper til legen rett etter pos. test og sier at de må sykemeldes. Virker som om enkelte blir gravide bare for å slippe å jobbe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare legge til at jeg egentlig ikke føler meg så veldig truffet av dette innlegget. Før jeg ble gravid første gangen hadde jeg vært yrkesaktiv i over 10 år. Aldri hatt en sykemelding, og nesten aldri borte fra jobb. Kanskje 5 dager på de 10 årene. Hadde ikke fravær mens jeg gikk på skolen.

Men denne gangen vet jeg at jeg ikke vil ofre barnet mitt for å stille opp for en arbeidsgiver som har null forståelse. Sist holdt det på å gå galt, og det unner jeg ikke andre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at noen utnytter systemet og ønsker å gjøre minst mulig i svangerskapet....MEN det er langt i fra alle!!! Kan ikke folk bare feie for sin egen dør...og la det være med det??!!!! Hva gjør man med arbeidsgivere som gir sine arbeidstakere sparken pga svangerskapet?? Det har min arbeidsgiver prøvd å gjøre med meg, og det blir ikke lite lett å stille opp på jobben igjen etter dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er å "sykemelde seg litt for kjapt" da? - for det synes meg at arbeidsgivere har et helt annet syn på det, enn den som blir sykemeldt, i mange tilfeller. Jeg, foreksempel, har vært sterkt plaget av bekkenløsning i svangerskapene mine - og opplever å ikke bli trodd, av alle ting. Kommentarer som "det finnes ingenting som heter bekkenløsning, tenk for 20 år siden..." - eller "i mitt hjemland blir ikke kvinner sykemeldt for bekkenløsning - det er bare syt" er noe folk koker ihop for å illustrere hvor mye jeg bare klager ;)

 

Filosofien min er, som den over, at arbeidsgiveren din ikke takker deg for at du slet deg ut, når du tilsist står der med kronisk bekkenløsning - fordi du ikke lyttet til kroppen din da det betød noe. Det betyr ikke at man skal sykemelde seg såsnart man kjenner antydning til bekkenløsning, men at man ikke skal presse seg lengre enn man tror er forsvarlig selv. - på samme måte som du ikke går på jobb dersom du er så nedsyltet i influensa at du ikke greier holde deg oppreist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv en av de som er delvis sykemeldt pga svangerskapet. dvs ikke fordi jeg er gravid, men fordi jeg spyr og spyr og spyr og spyr. Hvis noen er i tvil så ville jeg svært gjerne heller vært 100% på jobb og ikke bare 60%! Det irriterer meg noe vanvittig at folk tror at jeg er sykemeldt fordi jeg ønsker, hadde jeg kunne bytte med de som er friske og raske hele svangerskapet så haffe jeg gjort det mer enn gjerne. Jeg stortrives på jobb, og kjemper derfor veldig for at jeg skal klare å jobbe 60%

Tenkte bare jeg måtte få det ut!

 

Noen som sa hormonell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonym!

 

Jeg har et spørsmål til deg? Har du noen gang vært gjennom en spontanabort - eller to eller tre? Vet du noe om de psykiske ettervirkningene av dette når man går inn i et nytt svangerskap som kanskje har tatt nærmere to år og full utredning for å få til?

 

Jeg bare spør. Jeg er selv sytkemeldt på andre uka. Det er ikke fordi jeg spyr eller har bekkenløsning el. Jeg er rett og slett livredd og har allerede sørget over å ha mistet to ganger allerede som en overlevelsesmekanisme .. For det første har jeg hatt konstante menssmerter for det andre kunne ikke legen se hjerteaktivitet når jeg mente jeg var 6+3. Hcg stiger så jeg er vel fortsatt gravid, men håper du forstår at ike alle har det helt komplikasjonsfritt i starten av et svangerskap.. Selv var jeg sykemeldt litt på slutten av forrige svangerskap ellers har jeg aldri vært sykemeldt noen gang, og svært lite syk. Jeg ville mye heller vært på jobb. jeg jobber dessuten som sykepleier på intensivavdeling hvor jeg skal takle andres krise og svært syke pasienter. Til det må jeg faktisk være mentalt tilstede på jobb.

 

Jeg tror det er mange nyanser rundt det å være sykemeldt i svangerskap og jeg tror ikke det er mange som blir sykemeldt bare fordi de er "gravide". Som du ser så tenner jeg på alle plugger av innlegget ditt. Alt er ikke svart og hvitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snille å holde dere til saken!

 

Hovedinnlegger beklager seg over dem som ønsker å bli behandlet som om de var syke hele svangerskapet når de ikke var det. Hun/han snakker ikke om dem som må sykemeldes på grunn av plager, smerter, abortfare eller liknende.

 

Jeg synes noen har den holdningen at når man er gravid skal alle andre ta masse hensyn og gjøre alt for en selv om en er fint i stand til å gjøre det selv. Heldigvis er ikke det store flertallet sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...