Gå til innhold

Kor mye bruka dåkker på julegava tel ongan dåkkers?

Anbefalte innlegg

Vi prøva å ikke overdriv sånn når vi handla gava tel frøkna... Prøva at det bi sånn 5-600 krona eller nå... men hend sæ jo at det bi litt meir... den lille e får jo bærre symbolsk gave i år, men bi vel nå a det samme tel neste år :D

Fortsetter under...

Ja, det blir symbolsk gave til ungen i år. Men tror nok de første årene at 3-500kr holder. får mye morsomme leker til den prisen? Når han blir 10 år og eldre derimot, så forlanges det jo mye mer.. klassekameratene osv får jo dyyre gaver. er jo hvertfall det som er trenden nå.. trist i grunn. så er greit å holde igjen så lenge en kan kanskje :) før det tar helt av!!

Jøye mæ... ikke førr å førnærm nån... men e det bærre æ som syns at dåkker bruka vææældi mye pænga på dem? Vi prøva ikke å kjøp teng tel frøkna utnom tel bursdag og jul, ingen regel utn unntak da, hend jo at ho får en litn teng innimellom, og ho får nok bøker, e medlem av et par bokklubba da... Nu e ho jo bærre to år da... så ho skjønna sæ ikke på pænga enda... men vi syns ta onga nu tel dags får alt førr mye leka etc. Vi vil at ongan vårres skal ha det sånn som oss... at di verkeli sett pris på det di får... Regna med at det bi litt anna etterkvært som di byn på skola... men vil prøv å hold igjen så længe som mulig og begrens oss utn at ongan vårres bi heilt uttaførr...

E det bærre vi som tenk sånn?

Annonse

-snupidupi- æ e heilt enig med dæ!!!!

ongan slutte å sett pris på ting om dæm får ting og tang heile tida, og då nøtte d ikkje å gje dæm gava t jul t et par tusen heller.. dæm blir jo bare bortskjæmt og utakknemlig.. spørr du mæ..

Jeg aner ikke da dette er første barnet! :-) Men vi har kjøpt vippestol i dag som liksom er julegave fra oss i år da! :-) Den kostet 199,- :-)

Blir helt sikkert annerledes når de begynner å skjønne mer!

Vi kjøper så og si ALDRI leker til junior utenom jul og bursdag. Så 1000- 2000 kr syns jeg er helt ok. Men skjønner jo kjempegodt at ikke alle gir så dyre gaver.

Og hvis det ikke er noe spes han ønsker seg, så må det jo ikke koste så mye.

vurderte og kjøpe en liten gave til lillegutt om han kommer før jul:) har kikket på en uro til og ha over sengen:) en liten gave til babyen far mamman og pappan.. har jo kjøpt så mye til han fra før.. oxo er han jo vårt 1 barn:) får sikkert masse fra familie oxo:)

Det varierer veldig hvor mye hun får, kommer helt ann på hva hun ønsker seg. Jeg pleier som regel å havne på et sted mellom 1000,- kroner. Dersom hun ønsker seg en ting som "bare" koster 300,- så får hun det. Jentungen har jo ikke begrep på penger, men jeg synes det er bedre at hun får en ting som er skikkelig enn mange gaver som ikke er noe i lengden.

Jeg pleier også å fortelle fam. hva hun ønsker seg slik at vi samkjører det. Denne julen ønsker hun seg symaskin (får av farmor), en sånn bjørn som du kan tegne på, amanda dukken (får av oss). I tillegg til dette så trenger hun nye ski og skøyter - det får hun få av noen andre.

Mamma har kjøpt baby annabell dukken til henne, men den ønsker ikke jentungen seg - har ei fra før! Derfor kommer jeg til å bytte den inn før jul slik at hun ikke får fler dukker enn 1.

Det blir som en unge til ei venninde av meg, han leker bare med sjørøvere nesten. Denne julen ønsket han seg 5 sjørøverskuter og siden det var det han lekte med så forstod jeg det sånn at han skulle iallefall få mange (alle?) av de. Det blir helt feil for meg, selv om jentungen er glad i å leke med dukker så får hun ikke 5 dukker til jul -ø det er nesten til å bli kvalm av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...