Gå til innhold

Bilstol til baby

Hjelp,jeg er 4-barnsmamma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe eller leie bilstol til lillegutt som kommer i jan.Har noen erfaringer med stol med base?Er de enkel og ta ut og inn av bilen?

Andre neg eller pos erfaringer ang div bilstoler(med "bærehåndtak")

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har et helt vanlig sete til min kommende baby, samme som jeg brukte til førstemann. Vi valgte et standard sete, uten base, men det er utrolig lett å montere, så vi synes ikke det var nødvendig. Dessuten skal ikke barna sitte for lenge i de av gangen, så når man skal handle eller lignende er det uansett greit at babyen får strukket litt på seg seller ligge flatt.

Synes det er utrolig synd at det har blitt så populært med bilsete rett på vognunderstellet, babyen blir liggende i samme vonde sitte-stillingen i timesvis, noe som ødelegger små babyrygger veldig.

Maxi Cosi-setet er veldig bra, lett å montere, og babyen sitter greit.

Lykke til med kjøpet!

Skrevet

Jeg Hadde maxi cosi uten base sist. Tror jeg vil ha med base denne gangen... ikke for å gå rundt på kjøpesenter, men for å kunne ta en sovende baby rett fra stolen og over i seng når vi kommer inn.

Skrevet

Noen som har prøvd duo logic?? Pris?? Synes den ser fin ut... :-)

Skrevet

Vi har Logico S, den nye til Graco fra 0-13 kg....ANBEFALES på det sterkeste! Hadde både med og uten base til storesøster for 1,5år siden, og lovpriser de med base...sparer seg for masse "arbeid", slipper å styre med bilbelte for hver gang etc...

Skrevet

Det finnes sete en kan endre stilling på når du tar di utav bilen, feks besafe sin izi sleep, noen som har erfaring med den foresten??

Skrevet

Vi vurderte den, var å testet i butikken, men guuuud den er TUNG! ....var likevel forholdsvis enkel å feste, beltet som ofte går over føttene til baby`n slipper du også der (husker jeg irriterte meg over det på maxi cosi, var jo så ekkelt å legge baby`n i stolen når den lå over setet!)...

Men er jo praktisk at ryggen kan legges ned når man har stolen ute av bilen.... solskjerm kommer vel som ekstrautstyr, men synes den var veldig liten/dårlig..

Skrevet

Vi har akta graco autobaby med base. En base i hver bil. Vi tar ikke sete ut ut for hver gang for å ha babyen i setet på kjøpesenter, men for at det da er lettere å bære med seg varer, låse opp dører osv, ta av seg sko og klær osv. når en kan sette setet med babyen oppi i fra seg underveis. Setet er lett og det følger solskjerm med. Det er også billig med tanke på at 1 base er inkludert i prisen (man kan bruke det på vanlig måte også uten base). Det er gyngefunksjon når man setter det på gulvet, og babyen ligger mer bakover enn når det er festet i bilen.

Negativt må vel være at det ikke er så festlig mønster på stoffet som izi sleep, og så er det litt bratt i ryggen for babyen den føste måneden (men så er det jo en fordel med tanke på sikkerheten).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...