Gå til innhold

vil kun ligge på magen med ansiktet rett ned, dette er jo ikke bra. hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er livredd for at ho ikke skal få puste. prøver og snu ho på ryggen igjen og slik da, men tar bare 5-10 min så har ho snudd seg igjen, med ansiktet rett ned. er det bare jeg som er hysterisk eller bør jeg passe på dette. noen som kan være så snill og gi meg noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen med svar? hadde vært så kjekt, så slepper jeg og uroe meg så fælt....

Skrevet

hva med å kjøpe sele til henne, så hun ikke kan snu seg? Er det en ide'?

Skrevet

Tok dette opp på 6mnd barselgruppa. Flere hadde samme problem som deg med at babyene snur seg til magen, og er vanskelige å snu igjen. HS mente at de var såpass sterke nå at det ikke var noe å være hysterisk for. Man skal jo sove godt om natta også, og slippe å snu babyen hele tida.

Et tips kan være å gjøre det trangere i senga, slik at bevegelsesfriheten blir mindre - bygge et lite rede med rullede tepper el.l. Du bør hvertfall ikke begynne med pute hos den lille!

Skrevet

Har en på 8 mnd selv som ligger store deler av natta på magen, jeg snur han ikke. Hvis babyen din er frisk og sunn tror jeg ikke det er grunn til bekymring.

Skrevet

Det samme begynte gutten vår med da han var 6 måneder gammel. Han lå med ansiktet rett ned i madrassa, hadde ikke vett til å snu det til siden. Fant han sånn flere ganger om natta, og han var glovarm, rød og anpusten når jeg snudde han. Kjøpte nattpose fra Sparkjøp, og det ble redningen! Den har knytting i sidene, og vi knyttet den fast slik at han kan legge seg på siden, men ikke over på magen. Han godtok posen med en gang, og bruker den ennå (8mnd).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...