Gå til innhold

Bør bebis (2 uker) sove et annet sted om natten enn om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sprinkelsengen hans på soverommet vårt, også har vi vognen. Bør han sove i vognen om dagen og sengen om natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.ja vi gjorde d på den måten.bare i senga om nattan.og vi har fått en kjempe fin rutine på d.for når hun kommer i senga og d er mørkt og stille,sä vet hun at d er nattan.og tulla vår har sovet hele natten fra hun var 2 mnd.og nå er hun 5 mnd.

Skrevet

Jeg har lest og hørt at det er lurt ja..for å få gode leggerutiner..så vi har aldri lagt henne i sengen på dagtid..Men det fungerer sikkert for noen altså:) Min sover i vognen, på lammeskinnet sitt, og litt i vippestol på dagtid...Og hun oppfattet tidlig at natt er natt = seng og da skal det soves lenger! Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar!

Kom ikke til å tenke på dette før i dag egentlig. Da får han sove i vognen på dagtid heretter, legger den ekstra babysense-platen i vognen.

Kjenner jeg gleder meg til det blir noe rutine her, dette er nesten til å bli litt tullete av.. hehe :)

Skrevet

Ja, jeg tror, og har hørt, det er viktig å skille på dag og natt. Ha det mørkt og stille om natten, og lyst og mer lyd om dagen. Helsesøster sa bl.a det ikke var så lurt å legge teppe over vogna, som mange gjør, når babyen skulle sove, men la han sove i dagslyset.

Skrevet

Slik har vi gjort det:

- om natten sov hun i kurv på hjul (fram til hun var 6 mnd og for stor.. da flytta hun over i sprinkelsenga)

- dagtid: i vogna ute (sover myyye bedre ute enn inne!)

- kveldstid (fram til hun sluttet å sove mange små lurer per dag): i kurven (som vi trillet med oss rundt i huset der vi var).

Vedr dagtidssoving:

- vi har ikke hatt teppe over åpningen, bare myggnetting (pga at hun sover ute, pga katter og insekter).

En sjelden gang, hvis vi triller og er på butikk, kjøpesenter el.l hender det at vi må legge over teppe, slik at hun ikke skal bli så interessert i alt rundt seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...