Gå til innhold

kvalm 24 t i døgnet med brekninger:(


Mi vendicion ISABELLA

Anbefalte innlegg

jeg fant nettopp ut (på mandag) at jeg er gravid, og den siste uken har vært grusom! Er kvalm nesten 24 timer i døgnet med brekninger og oppkast.Og nå begynner jeg å bli litt bekymret...til tross for at jeg leser at dette er normalt. Når jeg brekker meg, spenner hele kroppen seg og det kjennes nesten ut som om jeg skal kaste opp "den lille".

Er det noen som går igjennom det samme, og kanskje har noen tips? Og er det noen som vet om dette påvirker eller kan skade barnet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

prøv å kjøpe sea band på apoteket. Utrolig mange som skryter av seaband ;)

skal visst være veldig effektivt.

ekstrem svangerskapskvalme gagner hverken deg eller den lille.

hvis du føler at det ikke gir seg, og at du ikke får i deg nok næring burde du kontakte fasrtlege eller jordmor.

 

Lykke til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det skal jeg prøve. har fått time hos legen 6. des men må nok komme meg dit før. Har vært så dårlig denne uken at jeg vurderer å sykemelde meg. Heldigvis støtter jobben min meg i dette! Uff, er så redd for at jeg skader den lille når jeg nesten ikke klarer å spise. Jeg føler meg sulten i ett øyeblikk og i neste føler jeg maten i halsen....snufs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også Seaband, jeg bruker dem selv, og merker god virkning av dem. De tar liksom "toppen" av kvalmen, og gir meg energien tilbake.

Var dårlig i 9 uker før jeg somlet meg til å prøve dem, og har hatt helt ok dager etter det.

 

Lykke til!

(Og ja, sykemeld deg og kontakt lege, det gjorde jeg, selv om jeg ikke kastet opp. Var helt knekt et par uker, hadde ikke sjans til å gå på jobb!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...