Gå til innhold

Gravid eller hormonforandringer etter en SA?

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her som har opplevd å få melk i brystene etter SA? Jeg merker at det stikker og jobber, som om det produseres melk, og da jeg lå i badekaret så jeg noen hvitt ved brystvorten, og da jeg klemte forsiktig for et par dager siden kom det melk ut fra begge brystene. Det er nå 2 månder siden jeg hadde SA, i uke 8 og jeg synes det er rart at jeg skal få mer hormon-utvikling så sent etter aborten. Forrige mensturasjon var relativt normal, bare litt kraftigere. Men den siste en og en halve uken har jeg merket at hormonene raser i kroppen, er svimmel, sliten,brystvortene står mer ut og er ømmere, og det er mer knudrete på området rundt brystvorten osv. Jeg har trodd at jeg er gravid, men jeg får fortsatt ikke utslag på graviditetstester, selvom det er gått over 30 dager siden forrige mens og jeg normalt skulle hatt mensen nå (men så lenge jeg ikke har fått den er det håp)...Blir så sliten av å gå og lure på om det bare er hormoner etter SA'n som spiller meg et puss, eller om jeg virkelig er gravid, eller om jeg holder på å miste igjen osv...Føler meg så veldig gravid, så hvis jeg får mensen nå er jeg redd for at det er en abort til...

Fortsetter under...

Hei på deg.

Jeg opplevde faktisk akkuat det samme som deg forrige helg. Melk ut av brystene. Aner ikke hva grunnen til dette var. Jeg fikk tanta på besøk på onsdag - og nå kommer det ikke lenger noe ut av brystene. Snodig i grunn ;)

Min syklus har blitt helt på tur etter at jeg mistet. Før hadde jeg regelmessige syluser på 29-30 dager. Etter SA i september har jeg hatt sykluser på 41 og 34 dager. Utrolig irriterende. Denne mnd følte jeg meg veldig gravid noen dager før IKM, men bare negative tester ;(

Har kjøpt meg babycomp som jeg får neste uke. Håper den kan hjelpe så jeg blir gravid super-kjapt, for nå gidder jeg ikke å vente lenger!!!

Håper du er gravid - og at du bare ikke produserer nok hcg til at det slår ut på testen enda ;)

dette høres rart ut, for å være ærlig.

sikker på at du ikke fremdeles har et foster igjen?

skjer flere ganger det at flere enn ett egg kan være befruktet, men at bare tt har det som skal til for å vokse opp.

men som du skriver: det høres nesten ut som om du er gravid igjen. man er supermottagelig etter en sa (har klart det 3 mnd på rad selv)

du får bare vente noen dager og teste igjen, eller ringe legen og få rekvisisjon til ul :)

Lykke til da

akkurat når det gjelder melk, så hadde jeg det på samme måte etter min sa. jeg hadde sa i 7 uke, da jeg utviklet melk. hadde melk leeeeenge. og har det faktisk enda av og til. var veldig i ubalanse også, følelsesmessig, men alt det andre forsvant rimelig fort.

håper du er gravid jeg. :-)

Tusen takk for alle svarene og den hyggelige omtanken. Lykke til videre med prøvingen, skal skrive å si fra om jeg er gravid eller om det bare er hormoner på bærtur...må jo få en avklaring i løpet av en uke eller i værste fall to...

Ha en fortsatt god helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...