Gå til innhold

Skal man vekke babyen for å gi den mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er bare 4 dager gammel, men han sover så lenge om gangen på dagen. Gjerne opp til 4-5 timer. Det blir jo lenge mellom måltidene, noe jeg tror går utover nattsøvnen. Da bare tuller han, og sover mye kortere lurer. Ordner han opp i dette selv etterhvert, eller skal jeg hjelpe han til å "snu"?

Har to jenter fra før, men ingen av de hadde SÅ godt sovehjerte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vår gutt sov også mye men 4-5 timer var lenge! jeg ville vekket ham og hjulpet ham å snu døgnet. spør på ammedebatten du, der er de flinke til å svare på sånt!

Skrevet

Barnepleierne på barselavd. hvor vi var fikk helt hetta da de hørte at vesla hadde sovet 4-5t i strekk (2 dager gammel). Fikk beskjed om å gi henne mat ca. hver 3t, og vekke henne om hun sov. Viste seg at hun hadde gulsott, og derfor sov litt ekstra, men det visste vi ikke før senere på dagen....

Tror eg. det var en bra ting, for hun har fått vane på å spise hver 3. time siden fødselen og frem til nå (6,5mnd). Også på natten frem til hun var 2,5mnd, da begynte hun å sove hele natta gjennom:-)

Skrevet

Enig med Petit M! Hvis han ikke våkner at seg selv før det er gått 3 timer, vekker du ham for å amme. Hvis han våkner før det, gir du ham selvfølgelig mat om han er sulten.

Sjekk vektoppgangen etter en uke, noen babyer trenger litt ekstra påpassing i begynnelsen for å "komme i gang".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...