Sweet tooth Skrevet 25. november 2006 #1 Del Skrevet 25. november 2006 Hei, er det noen her som har opplevd å få melk i brystene etter SA? Jeg merker at det stikker og jobber, som om det produseres melk, og da jeg lå i badekaret så jeg noen hvitt ved brystvorten, og da jeg klemte forsiktig for et par dager siden kom det melk ut fra begge brystene. Det er nå 2 månder siden jeg hadde SA, i uke 8 og jeg synes det er rart at jeg skal få mer hormon-utvikling så sent etter aborten. Forrige mensturasjon var relativt normal, bare litt kraftigere. Men den siste en og en halve uken har jeg merket at hormonene raser i kroppen, er svimmel, sliten,brystvortene står mer ut og er ømmere, og det er mer knudrete på området rundt brystvorten osv. Jeg har trodd at jeg er gravid, men jeg får fortsatt ikke utslag på graviditetstester, selvom det er gått over 30 dager siden forrige mens og jeg normalt skulle hatt mensen nå (men så lenge jeg ikke har fått den er det håp)...Blir så sliten av å gå og lure på om det bare er hormoner etter SA'n som spiller meg et puss, eller om jeg virkelig er gravid, eller om jeg holder på å miste igjen osv...Føler meg så veldig gravid, så hvis jeg får mensen nå er jeg redd for at det er en abort til... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7229319-melk-i-brystene-etter-sa-eller-ny-graviditet/
Kreps81 Skrevet 28. november 2006 #2 Del Skrevet 28. november 2006 Fekk bekrefta at babyen var død på fredag, og måtte forta utskraping. I går merka eg at BH'en var heilt våt, og etter nærmare sjekk kunne eg konstantere at det var melk. Spurte tanta mi (som er jordmor) om dette er normalt, og ho seier kroppen oppfører seg som om han har født. Syns det er litt rart at dei ikkje informerte om slike ting på sjukehuset, men... Merkar ikkje so mykje til det no, men det er der endå. Tanta mi sa at det kan hjelpe med ein varm dusj, og massasje. Om det er mykje må ein pumpe... Men håpar det gir seg snart. Treng ikkje å bli minnt på kva som har skjedd... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7229319-melk-i-brystene-etter-sa-eller-ny-graviditet/#findComment-7266622
Sweet tooth Skrevet 28. november 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 28. november 2006 Uff, det var veldig leit å høre om tapet ditt....jeg føler med deg! Hvor langt var du kommet? Jeg har også lest om andre som har fått melk i brystene etter en abort, så det er visst helt vanlig. Men i mitt tilfelle viste det seg at jeg var gravid igjen! Tør nesten ikke ta det helt inn over meg, og ihvertfall ikke til jeg er kommet over da jeg mistet sist, i uke 8...Mistet i september, og ventet en ekstra syklus før jeg prøvde igjen. Så det er håp for deg også hvis/når du måtte ønske å prøve å bli gravid igjen kan det skje fort! Håper du får god støtte i tiden fremover! Så fint at du kan snakke med tanten din som er jordmor! Godt å ha noen å rådføre seg med. Beste ønsker fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7229319-melk-i-brystene-etter-sa-eller-ny-graviditet/#findComment-7270503
glafruen Skrevet 29. november 2006 #4 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg fikk melk etter aborten i uke 17, hadde det i ca 3 uker. Nå har jeg ikke noe spreng mere ihvertfall.. Men jordmora jeg snakket med igår,sa at hun trudde ikke det var så vanlig å få melk etter aborter.. De på sykehuset hadde nu glemt å fortelle meg at det kunne skje.. Det var sårt å oppdage at man har melk,men ingen å gi det til-- men trøster meg med at kroppen min er så spesiallaget for det her,at jeg fikk melk selv om det ikke var noen å gi det til. Kroppen trodde jo at jeg hadde født ,den kunne ikke vite at det var altfor tidlig og at lillingen ikke lever... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7229319-melk-i-brystene-etter-sa-eller-ny-graviditet/#findComment-7278523
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå