Mouniq_ *mamma jeg* =) Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Sitter å funderer litt på det nå, og får helt klomp i magen av alt som må planlegges og fikses! HJELPES, kommer jo til å koste en formue?!
mamman til nyttårsbarn Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Det trenger jo ikke å koste så mye - kommer helt ann på hva du gjør det til... Til jentungen var vi over 20 stk. - vi hadde det ikke hjemme, bestilte mat, blomster etc. Husker ikke hvor mye det kom på, men billig ble det ikke. Denne gangen skal vi gjøre det mye enklere - det blir også mye koseligere synes jeg. Vi kommer bare til å be de aller nærmeste som faddere og slekt som vi har jevnlig kontakt med. Vi kommer til å ha selskapet hjemme. Istedenfor å bestille mat, skal vi lage koldtbord selv (har noen som er suverene til å lage mat). Det blir derfor minimale utgifter og jeg tror det blir hyggeligere enn å be så mange som sist. Da blir det mer intimt. Dåpskjole har vi jo også, så det trenger ikke å kjøpes/lages.
Gjest Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 vi skal ha dåp i starten av februar...relativt raskt, men må bli sånn av diverse grunner..."må" oxo prøve komme oss til danmark i slutten av januar for å finne brudeantrekk(begynner virkelig haste..:o/ ), og skal gifte oss i juni og håpet på bryllupsreise mens han er i fødselsperm....MYYE å tenke på ja...for ikke å snakke om "de peenga, ja de peenga......!!!!" men det er jo hyggelig å ha ting å se fram imot! vi gjør nok dåpen rolig og beskjeden tenker jeg...med bakehjelp av venner og kaffe..
vero.no Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Vi gjør det samme som me eldstejenta sin dåp. Til sommarn drar vi nordover å har dåpen. Enkelt og greit. Har det hos foreldran mine med enkel middag og mamma sine gode kaker. Får vel bak noen kaker jeg og;))
snartmammatilfire Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 Nei er helt enig. Det trenger slett ikke bli veldig dyrt og masse styr. Har hatt to barnedåper og begge har vært av den "rimelige og enkle" sorten. Har hatt det hjemme, servert koldtbord som jeg stort sett har laget selv. Har i tillegg kjøpt inn ferdig stekte karbonader og kyllinglår som bare trenger å varmes. Kaker har jeg fått slekt og venner til å bake. Av pynt har jeg kjøpt litt lys og blomster, den ene dåpen hadde vi på sommeren og da plukket vi blomster ute. Vi har vært rundt 15 gjester (sånn ca). Vi har hatt noen kjempekoelige og minnerike dager!!
Kristannaa Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 Har tenkt og ha den enten hos foreldra mine eller svigerforeldrene,og lage maten selv! Men det jeg syns blir vanskelig er å finne ut hvem vi skal be..Sambo har ganske så stor familie! Mamma syr dåpskjole nå
Mouniq_ *mamma jeg* =) Skrevet 25. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2006 Ja, det blir jo slik som en gjør det til selv. Er selv alene om omsorgen for barnet (Har samboer, men han er ikke barnets far. Traff samboeren min 3 uker etter jeg fant ut at jeg var gravid. Gikk i fra barnefaren 1 mnd tidligere pga. vold, så hen er HELT ute av bildet) så da blir jeg alene om utgiftene. Leiligheten vår en såpass liten at vi ikke har plass til noe dåp dær. Min mor lever ikke, og min far er en gjerrigknark uten like så pengestøtte kan jeg ikke tenke meg at jeg får dær i gården. Har også stor familie, med bare de aller nærmeste blir vi 25 stk. (4 barn) Ikke har jeg dåpskjole heller.. Huffameg.. Noen som har noen gode forslag til hvordan få dette til?
Ompi#på overtid# Skrevet 25. november 2006 #8 Skrevet 25. november 2006 En grei måte å feire dagen på er å kun invitere besteforeldre og faddere,,da kutter du ned på budsjette. Så kan du feks lage smørbrød og kaker selv. så kan du feks invitere andre på kake rester senere på kvelden..
MM med spire Skrevet 25. november 2006 #9 Skrevet 25. november 2006 Dåpen er under planlegging... ) Skal bestille dåpskjole og stæsj fra sweet design.... Så det blir bra... ) www.sweet-design.dk Gleder meg til dåp jeg...
meg og min lillle sønn Skrevet 25. november 2006 #10 Skrevet 25. november 2006 ja, har lagd dåpsinnbydelser. Og skal lage takkekort til uka. skal bare be foreldrene mine, foreldrene til sambo, søsknene våre og mormødrene våre. Altså 9 stk, 11 med meg og sambo. Hjemme hos oss i vår litt for lille leilighet men det blir kos. bestiller et lite koldtbord, og bestiller kake med bilde fra bakern. Svigermor baker resten.. kanskje jeg drister meg ut på en sjokoladekake.. Blir nok ikke så dyrt tror jeg! bruker dåpskjolen som jeg brukte. bare vi finner den..
jente06OGgutt09 Skrevet 25. november 2006 #11 Skrevet 25. november 2006 jeg har oxo begynt å tenke på dåpen... samboern klarer ikke henge med i svinga vettu..hehe..men vi skal ha dåpen i et sånn lokale i borettslaget her, det koster ikke så mye og vi får leie det hele lørdag og søndag... så det er litt digg:) oxo tenkte vi å ha koldtbord? skrives det sånn?? hehe... kommer til å få masse hjelp med det.. og da blir det ikke så dyrt... dåpskjole har vi fra jeg var liten.. så da slipper vi åbruke penger på det oxo..
Snupidupi Skrevet 25. november 2006 #12 Skrevet 25. november 2006 Vi gjor det enkelt sist... vi hadd barndåpen på et hotell.. va ca 20stk + hadd med kake og sånn sjøl... Hadd tilbud om å ha det hos føreldran mine.. men sambo syns ikke at nån andre sku stress med barndåpen... nåkka æ e enig i sia vi har råd tel det... Vesst du vil gjør det billig og ikke har plass hjemme... e det ikke nån steda du kan få ha den? Hos familie, venna... evt. et ungdomshuset eller nå... også server du koldtbord og ber alle ta med litt kvær... vi va bærre nærmaste famlien og fleire som baka kake... å træng ikke å vær så vældi mye arbeid med et koldt bord... veit ikke kor mange du har tenkt at dåkker skal vær... Va så heldi å få lån dåpskjole som tanta mi hadd hekla... men man får jo leid dåpskjole...
Mouniq_ *mamma jeg* =) Skrevet 25. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 25. november 2006 Vi blir nok rundt 25 stk tror jeg.. Men hva koster en barnedåp dersom man skal leie lokale inkl middag?
Snupidupi Skrevet 25. november 2006 #14 Skrevet 25. november 2006 Når vi hadd det på hotell så betalt vi ca 200 krona pr voksn trur æ... og mindre førr ongan... under to år va det gratis førr dem... betalt ikke nå ekstra førr lokale... men betalt drekka som va brus utn om... kaffe trur æ va med i prisn og vi kun ha med kake sjøl...
Fikk nr to i desember Skrevet 25. november 2006 #15 Skrevet 25. november 2006 Du kan jo finne et lokale som ikke koster så mye. Jeg har hørt at mange dropper middag i barnedåpen nå, det kan jo være et alternativ! Flere av gjestene vil helt sikkert bidra med kaker! Pynt trenger heller ikke koste mye, et av de nydeligste dåpsbordene jeg har sett var helt enkelt, med bare enkle blomster i smale vaser, ensfargede servietter og matchende lys. Det var skikkelig stilig! Hvis du begynner å spørre deg rundt er det kanskje noen som kan låne deg dåpskjole, vet også at en del brudesalonger låner ut kjoler, tror ikke det koster så mye (i alle fall ikke like mye som det koster å kjøpe). Bare noen tanker fra meg. Ønsker deg lykke til!
noepågang FØDT Skrevet 25. november 2006 #16 Skrevet 25. november 2006 ja, har tenkt på det ja. tenke på å innvitere foreldrene vårs, besteforeldre og søsken med barn + faddere.. ca25stk. ska låne et rimelig lokale. lager koldtbord selv med hjelp av søsken.. trenger ikkje gjøre d så avansert.. eggerøre, kjøttpålegg,reker, salater,gryterett er lett å lage til og trenger ikkje bli dyrt.. kaker lager familie å tar med. blomster kjøper jeg billige samlebuketter og roser å setter opp nåen bordsatser selv.. telys og speil er billig og dakorativt.. og vips er dåpen i boks! dåpskjole har vi i familien også så d slipp vi å tenke på.
Snupidupi Skrevet 25. november 2006 #17 Skrevet 25. november 2006 Glemt å si at hotellet hadd pynta fint med blomster og greier.. vi hadd ikke bordkort... vi e ikke så førmell av oss... alle satt der det passa dem ;D Invitasjona laga vi sjøl...
åsså jeg da :=) Skrevet 25. november 2006 #18 Skrevet 25. november 2006 Vi blir også ca 25 stk. og da har vi korta ned jeg har liten fam, sambo har diger! vi skal ha dåp på herredshuset der hvor sambo er fra, familien baker, skal be onkelen lage betasuppe og rundstykker(han er kokk) dåpskjole har vi i familien og blomster skal svigermor ordne. regner med at det ikke blir så dyre affæren, gleder meg veldig!!! Hadde egentlig lyst på koldtbord, men fant ut at det ble for dyrt, da vi måtte bestilt av diverse årsaker
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 26. november 2006 #19 Skrevet 26. november 2006 Har ærlig talt ikke tenkt så mye på dåp enda. Jeg og sambo er ikke helt enige, han vil ha kirkedåp, ikke fordi han er kristen men fordi det liksom er tradisjon. Jeg vil heller ha navnefest hjemme. Men vi blir nok enige. Svigerfar har sagt at de gjerne vil ha festen hjemme hos dem, de har bedre plass og da går jeg utfra at de ordner mat etc også, så det er jo kjempebra!
Mamman til Ask (12/06) Skrevet 26. november 2006 #20 Skrevet 26. november 2006 her blir det navnefest i HEF-regi.. vi ble viet humanetisk og var kjempefornøyd med gjennomføring.. men utover det har vi ingen aning hva vi skal gjøre, hehe... vet heller ikke hvem som skal bli faddere til gutten vår... men det blir nok bare nærmeste familie (beste- og oldeforeldra til gutten, og faddere) her, som blir invitert til litt mat og drikke etter selve seremonien...
Nicki_81 Skrevet 26. november 2006 #21 Skrevet 26. november 2006 Er nok begynt å tenke på dette for LEEEENGE siden. Vi har planer om å ha bryllup om dåp samme dag, så det er klart det blir en del styr. Dato og slikt er ikke bestemt enda, men vi snakker en del om det. Vi prøver også å få til at det ikke blir så dyrt. Er mange runde dager i familien til neste år, og i tillegg skal vi bygge en etasje til på huset og en garasje... Masse utgifter med andre ord =P Men vi skal nok klare det på et vis. Blir bare nærmeste familie og venner uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå