Gå til innhold

Off, hun får meg til å føle meg som en dårlig mor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner fikk en gutt to mnd før meg. Jeg har aldri likt henne noe særlig, for hun tror alltid hun er bedre enn alle andre, vet alt osv...

Jeg har måttet slutte ammingen pga diverse problemer. Nå driver hun å skriver meldinger til meg om hvordan det går, om han får nok mat, om jeg er påpasselig med riktig mengde pulver i vannet(mme), og skriver at "ja, det var ikke lenge han fikk pupp han gutten der", "Det er veldig kos med amming, får sånn nærhet til ungen da", Skriver også sånn som "du må begynne med tran, det skal de vel ha fra de er 6uker gamle".. Skulle tro jeg var totalt stokk dum liksom. Og det med ammingen har gått veldig inn på meg, så da trenger hun liksom ikke trykke det i trynet på meg...:( Føler meg alltid helt på bånn etter jeg har fått melding av henne. Begynner nesten å grine også...:( Når jeg skriver noe tilbake, så pirker hun på det jeg skriver, og får meg til å føle meg helt totalt dårlig... Off! Skjønner ikke hvorfor jeg lar henne drive på sånn!!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

babyen min ville ikke ha mer pupp nå og han er 3mnd gammel..var hos svigers idag og jeg fortalte svigermor og hu bare tittet rart på meg..vet hvordan det er,men du vet at du forguder ungen din og du vil at han skal ha det best mulig..guttunge n min har gått opp masse med mme og det gjorde han ikke med puppen..så det er positivt med mme også..også ser du hvor mye bebyen får i seg..så ikke hver lei deg..det er flere av oss;)

Skrevet

Er det ikke rart med sånne venninner? Jeg har også en venninne som er nå verdensmester i være mor siden hun har fått barn hele 2,5 mnd før meg. Herregud.

Skrevet

Hihi, sånne kjenner jeg også :D

Skrevet

svigermora mi er sånn!!blir gal av hu....

Skrevet

Hvis det er mulig for deg, anbefaler jeg deg rett og slett å kutte kontakten med henne. Sånne venner/ bekjente trenger du ikke! Hun er ikke nødvendigvis ekspert fordi om hun har vært mor 2 mnd lengre enn deg. Du kjenner ditt barn best, og klarer deg helt sikkert fint som mamma. Jeg vet hvordan det er å slite med amminga, og synes folk som har hatt ei problemfri amming kan være litt mer forsiktige med hva de sier.

Sikkert ikke så lett, men du får prøve å heve deg over det og ignorere henne (hvis du kan). Hvis hun føler seg overlegen over alle har hun mest sannsynlig et urealistisk selvbilde. Hvis du føler deg skikkelig tøff en dag, kan du jo si din hjertens mening. Men med "eksperter" er det ikke alltid så effektivt...

Skrevet

hørtes ikke noe koselig ut!! jeg forstår det som at det ikke er en venninne av deg, men bare en bekjent. i såfall tror jeg bare jeg hadde droppa hele dama. er jo koselig å være litt sammen med andre med jevngamle barn, men ikke hvis det skal ha så negativ innvirkning på deg! kanskje hun egentlig bare er fryktelig usikker selv.. uansett, dropp hele dama, hun virker jo ikke som en særlig god venninne uansett!! sliter litt amming selv om dagen forresten, så vet godt at det ikke er noe moro! klem

Skrevet

enig; dropp hele dama!

Ikke svar på meldingene event. skriv at "ja, ingen kan jo være så perfekt som deg-he-he" eller noe lignende ironisk så hun skjønner tegninga. Høres ut som en venninne ikke verdt å ha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...