Gå til innhold

Svangerskapskløe-hvor klør man da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører så mye forskjellig når det gjelder kløe, at det er farlig hvis man klør under føtter og hender. Er det ikke farlig hvis man klør på magen under navlen og nedover lårene? Og noen steder sier de at det er farlig etter uke 30. Men det gjelder ikke all slags kløe vel? Hvordan har dere oppfattet det? Blir så i tvil om man før kontakte lege/jordmor. Hvordan oppfatter dere det og hva har dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel særlig klør inni hender og føtter som er svangerskapskløe. Selv klødde jeg fælt på nakke, skuldre og tok blodprøver hos legen. Ble samtidig henvist til sykehuset. Der ble jeg undersøkt, og fødselen skulle settes i gang uken etter (var i uke 38) siden jeg allikevel var så nær termin og siden jeg klødde så fælt. Heldigvis fødte jeg noen dager etter.

Er du i tvil, så gå til lege.

Skrevet

Jeg har klødd mye på spesielt magen, og tok leverprøver (blodprøve) hos legen for sikkerhets skyld. Men alt såg heldigvis normalt ut, og da kalles det "bare" svangerskapskløe.

Skrevet

på hender, føtter, mage og legger er hva de sier de jeg har snakket med. Kommer vel an på hvor mye det klør om det er farlig eller ikke, pga kan være svangerskapsforgiftning. Det sjekkes med blodprøve. Er det skikkelig ille, uansett hvor, så ville jeg kontakt lege/jordmor.

Skrevet

I mitt første graviditet klødde jeg livet av meg på magen, resulterte i strekkmerker.

Denne gangen har det imidlertid gått utover puppene, jeg har faktisk klødd sår på puppene. stripete blodige

Skrevet

spurte jordmor nettopp om dette da jeg selv klør så fælt på kroppen; mest magen men og ryggen og andre steder. Ho mente det var bare "normal" svangerskapskløe. Kun hvis jeg begynte å klø inni hender og fikk utslett på kroppen sjekket de det nøyere.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av lege hvis det klør i håndflatene og under føttene mye så måtte jeg ta endel prøver sa hun-men er ikke helt sikker på hvorfor.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...