Gå til innhold

Da har donoren og jeg klart det! Er endelig gravid!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Jeg har som kanskje noen har fått med seg en privat donor. Vi har prøvd i 14 pp'r og nå sitter pergo spira!

Er så sinnsykt glad og veldig spent på situasjonen fremover....

Skal jeg si til legen min at jeg har hatt en privat donor og si at jeg ikke vil oppgi navnet??

Mange tanker i dag :-))

JIPPI!!!!

Fortsetter under...

Gratulerer så masse da!! Det må være en stor glede, etter så mange prøveperioder.

Vet ikke hva som er lurt å si til legen jeg. Det burde gå greit å gjøre det du foreslår. Det bør jo være opp til deg.

Lykke til med den spennende tiden fremover!

Gratulerer så mye!! Lykke til fremover!! Som jeg har forstått,så er det jo trygdekontoret som evt krever et navn ?

Har fått høre at de ikke lenger bare godtar at en ikke vil oppgi hvem som er far!

Når en får donorsæd i Dk får vi visst et skjema som sier en er blitt gravid med donor,dette blir levert til TK,det blir opprettet sak,og etter saksgang,blir det så erklært far ukjent. Så jeg er ikke sikker på hvordan det blir for deg jeg...?

Hei 71 jente!

Hmmm, er de så nøye på det da? Skjønner at de vil at barnefar skal stille opp økonomisk, men i min sak så skal han jo ikke det...hmmm, må finne på noe lurt!!

Takk for svar dere..

Annonse

Hver gang man er på Stork el. får man kvittering på "kjøpet" av inseminasjon av donorsæd. Denne må altså stemme med datoen for termin, og blir lagt til grunnlag for en henleggelse av farskap. Men du kan jo bare ringe NAV uten å oppgi navnet ditt, slik at du kan spørre dem om hvordan du skal gå fram for å anonymisere far/donor.

Gratulerer! Så godt før deg!

Sikkert lurt av deg å tenke deg nøye om før du forteller legen din om hvordan du har blitt gravid og med hvem. Jeg trur at de i stor grad ønsker å gjøre mye for å forplikte "biologisk far" mht det økonomiske ettersom det ellers vil bli en del utgifter fra de offentlige som de egentelig ikke ønsker å ha. Hvis dere allerede har en avtale på hvordan dere ønsker å håndtere det så er dette kanskje noe som er lurt å ha i bakhodet!

Masser med gratulasjoner igjen! Gleder meg til å være i din situasjon!

Takk takk, anonym!

Ja, det er en herlig situasjon!

Jeg er ganske på "godfot" med legen min, så jeg vurderer å si det som det er til han. At jeg har hatt en privat donor og at han ikke skal ha noen rettigheter eller forpliktelser til barnet.

Kunne selvfølgelig sagt at jeg har ikke peiling på hvem faren er, men det føles så ekkelt og snuskete, så det vil jeg helst ikke....

Hmmm, tenke tenke...

Hei Maja- Mor.

Har tenkt endel på deg. Om hvordan det går og sånn. Du ga liksom opp disse sidene (bli gravid) etter en noe turbulent periode der inne.

Nå ble jeg så superglad på dine vegne!!!!!! Jeg fikk en tåre i øyekroken faktisk. Jeg har ikke vært på nett på noen dager, ellers hadde jeg selvsagt kastet meg på gratulasjonsbølgen med det samme!!

Jeg skulle ønske jeg hadde gode råd til dg angående dette med trygdekontoret, men det har jeg desverre ikke!

Hvor langt er du på vei? Termin?

Jeg er 13+0 i dag. Tida går ganske mye fortere nå enn da jeg hang på bli gravid.

Kos deg masse. Og lykke til vidre:)

Hei Regnbuemor!

Hadde tenkt å rope på deg og fortelle de gode nyhetene :-)

Ja, det styret på Bli Gravid orket jeg ikke mer. Bare klaging og sutring o.l. Men var innom når tr kom for å sette meg på ny IKM liste.

Men nå er jeg heldigvis gravid!!! Helt utrolig og det har ikke gått opp for meg enda! Men jeg ser på testene mine og vet jo også at tr ikke har kommet, så det er nok sant!

Litt kinkig den der med Tr.kontoret, må jo ha noe å si om dette til legen min...får vente til jeg har løsningen med å bestille time der. Gode forslag tas imot med TAKK!

Så deilig det må være å komme over disse 12 ukene! Jeg er da 4+2 i dag og har ei beite igjen, men skal bestille UL til uke7, så får jeg se hvordan det står til der. Dette er jo en pergo spire, kanskje det er flere der inne...?

Klem

Mitt trygdekontor krevde ingen papirer for ett år siden. Jeg ble bare gjort oppmerksom på hvilke rettigheter barnet mistet hvis jeg ikke oppga barnefar. Forklarte at jeg hadde donor barn, og var klar til å vise kvittering, men dette ble "viftet bort". Bare stå på ditt. Ingen kan tvinge deg til å oppgi noe.

Annonse

Hmmm, det var interessant!

Men du hadde jo da en kvittering i bakhånd, har jo ikke det jeg.

Men jeg skriver en mail til et annet trygdekontor enn det jeg bruker, så spør jeg rett ut om det og at jeg av personlige grunner ikke kommer til å oppgi barnefars navn..

Jeg syns virkelig du må tenke deg om før du sier "Jeg vet hvem det er men jeg vil ikke si det". Dette handler om økonomi og jus, ikke følelser.

Personlig syns jeg ikke det er noen skam i det hele tatt å ha blitt gravid etter en tur på byen.

Sant det, anonym. Jeg må gjøre det så lett som mulig for meg selv, og om jeg sier til TR at jeg ikke har PEILING på hvem faren er, så sier jo ikke de det til noen!!! Men jeg liker ikke hva de tenker om meg da, men pytt pytt! De er ikke mine venner.

Takk for alle innspill!!!

Gratulerer så mye!

Ang trygdekontoret; du får et skjema du må fylle ut for å henlegge farskapssak. Du trenger ingen kvitering.. Jeg skrev at vi hadde brukt donor og hadde ingen kvitering og saken er henlagt...

Jeg anbefaler deg å være ærlig overfor legen din.. Min syntes iallefall jeg hadde blitt gravid på en spennende måte.. dagen før jeg var hos han så hadde han vært på kurs eller noe om akkurat inseminasjon....

Lykke til framover

Takk Tulleberta.

Etter mange som sier som du, så går jeg nok for å si sannheten. Var bare redd for å si at jeg vet hvem faren er, men vil ikke oppgi hans navn. Er redd for at de ikke godtar det...

Må jo si at jeg har brukt privat donor og ikke vært i Danmark...

Hei

Gratulerer med spiren.

Ville ha sakt som de andre til trygdekontoret at barnet er resultatet av donor, og ikke sakt noe mere ang det. Sålenge du ikke åpner for flere spm. så spør de ikke mere. Ps. det du forteller legen kan trygdekontoret ikke kontrollere, pga taushetsplikten. Det en pasient informerer sin lege om, er noe som forblir mellom lege og pasient.

Lykke til med babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...