simbamamma Skrevet 28. november 2006 #126 Skrevet 28. november 2006 Jeg har lagt deg til på msn, jeg også, Petronella. Navnet mitt begynner på M, tenkte jeg skulle si fra så du ikke tror det er noen skumle folk... ;-)
Petronella♡mor til to Skrevet 28. november 2006 #127 Skrevet 28. november 2006 Stussa litt på den ja )) Fikk liksom ikke helt Amalie til å passe med den mailadr, men da godkjenner jeg veit du, hehe ))
Amabolla Skrevet 28. november 2006 #128 Skrevet 28. november 2006 Hei Tror jeg klarte å legge deg til på MSN-men veit no ikke- litt lenge siden jeg la inn ny kontakt:) Min mail er [email protected]
Petronella♡mor til to Skrevet 28. november 2006 #129 Skrevet 28. november 2006 Har lagt den til nå ))
Molait Skrevet 28. november 2006 Forfatter #130 Skrevet 28. november 2006 Tilbake fra hyttetur ja:)) Nå har han skriki i snart 30 min!! Fikk mat men klarer ikke finne roen. Får vel snartlegge meg å la ham sovne på puppen..detta går jo ikke.
Molait Skrevet 28. november 2006 Forfatter #131 Skrevet 28. november 2006 Trodde faktisk vi hadde mista deg jeg amalie. (hah! kanskje du som er den slemme anonyme som kaller oss idioter?!) Velkommen tilbake:) Han sovna med puppen i munn etter mye om og men. Hadde visst rapa og prompa masse. Hvorfor skal han få så mye mer luft i løpet av natten enn på dagen?? Lurer på å la ham ligge i vår seng jeg ass. Ikke rør et barn som eeendelig sover..hehe. Han har våkna til hver gang jeg jag prøvd å flytte ham over i kveld. Våknet som i hyl og skrik og våken lenge. ja også syke natusan-trådene da! Vi har fått med oss at det er farlige stoffer i det nå! Men er et tips å prøve dem på seg selv (uansett hvilken type) Noen av dem svir som fy! Og en av dem isa skikkelig. Som å smøre inn dåsa med tigerbalsam. Bruker lite våtservietter, men har i stellebagen på tur og hender jeg bruker for å få vekk bæsj får stumpen blir puttet under vasken. (eh..snakker nå om på E og ikke meg assa) Brukte mye våtservietter på storebror. Var så og si aldri sår. Aldri brukt natusan sine, synes de stinker py. Har nå pampers sensitiv (selv om de kanskje ikke er så sensitive), men de er nesten tørre for det går så lite av dem. Har sikkert noe med at gutten bæsjer 1-2 ganger i uka å gjøre. Hva og hvilke merker bruker dere da? Nei men da tar jeg natten. Ligge som en strak på kanten jeg da. Tegner til å bli en god natt... Natta alle sammen:)
Amabolla Skrevet 29. november 2006 #132 Skrevet 29. november 2006 Jo-jeg følte for å kalle dere idioter,syte og klage litt og så bli venner igjen-litt schizofreni er bare krydder i hverdagen;) Neida-bare hatt litt å gjøre etter hyttetur og så ÅLesund tur- Her i gården bruker vi coop sine våt servietter-må innrømme det er veldig enkelt å bare bruke våtserviett-men prøver å begrense meg og bruke klut eller papirklut mest. Natusan sine nesten skummer når de brukes! Tror der er mye såpe. Måtte stå opp tidligere enn jeg er vant til i dag-bruker å kunne få sove til mellom 09 og 10-men i dag var vesla plutselig morgenfugl og ville opp halv åtte. Nå har hun sovnet igjen-men nå er jo jeg våken!! Gleder meg til jul. Vekta mi begynner å gå opp igjen-så kanskje jeg ikke skal glede meg for mye...
_svana_ Skrevet 29. november 2006 #133 Skrevet 29. november 2006 Velkommen tilbake Amalie :-D Skal på hs om noen timer. Siden bilen er litt ukjørbar (skummel lampe som lyser og ikke ledig på nærmeste verksted før over helga) blir det et kollektiveksperiment. Tippe vekt da!!!! Sist var A 3370 og E 3210. Var det ikke 3210? Husker ikke helt. Da var de nesten tre uker gamle. Nå har begge dobbelthake og E har vært spesielt glupsk i det siste. Det var kjempedigg å være ute i går. Glupset i meg deilig kinesisk 3-retters og et etterlengtet glass hvitvin. Koste meg noe utrolig. Og de små var kjempesnille med mormoren sin. Slokna etter flaske og sov da vi kom hjem. H fikk tak i Sandvikas siste minifom i går!!! Men det var for seint til å redde natta, så jeg er drittrøtt. De var begge urolige til 0030. Sovna 01 med E oppå meg på sofaen. Mamma hadde A som fortsatt var urolig. Våkna 0430 av at E ville spise, gav A etterpå som hadde vært småurolig hele tida. Mamma hadde ikke fått sovet stort nei. Etter mat prøvde vi å legge de i senga si. Et hederlig forsøk, men A var fortsatt urolig og sutret på H fram til 0745 da de begge fikk mat. E var småsutrete han også, så å si at jeg er litt sliten er ikke tull. Men men. Alt går. Satser på at det blir bedre i natt med en full dag med fom. Kan ikke holde på sånn i lengden. Skal jo tross alt prøve å holde de med mat også, kjenner at det tar litt på å være stormelkeprodusent. Pumpa 250 ml på kort tid etter at vi kom hjem i går. Har visst fått teken på pumping, ja :-D
_svana_ Skrevet 29. november 2006 #134 Skrevet 29. november 2006 Hehe. Nå har jeg lest gjennom gårsdagens herjinger. Dere altså... hehe. Dere er herlige :-D Husk å tippe-tippe da! Hvem er det som legger ut for Tirian-gave? Cat - du skylder meg omtrent hundre kroner for gaven til Tiril, om det er snakk om en sånn sum kan du kanskje betale for meg når dere treffes i morra? *smile pent*
_svana_ Skrevet 29. november 2006 #135 Skrevet 29. november 2006 Ok. Greit. Dreit meg ut. Sorry. Har sovet litt lite i natt.
_svana_ Skrevet 29. november 2006 #136 Skrevet 29. november 2006 kanskje noen kan sende mail til moderator å be om å få innlegget sletta? (himms) Note to later: Ikke gå på nett uten søvn.
_svana_ Skrevet 29. november 2006 #137 Skrevet 29. november 2006 Ok. Kanskje jeg bare skal holde kjeft. Forlater tråden inntil videre.
Amabolla Skrevet 29. november 2006 #138 Skrevet 29. november 2006 ensom prating:) Nå skal jeg ut å kjøpe de siste smågavene til samboeren min sin julekalender.
simbamamma Skrevet 29. november 2006 #139 Skrevet 29. november 2006 Dagen i går var fæl, men natta var bra, og det er tross alt viktigst. Helt greit for meg at han begynner å sove 6-7 timer sammenhengende altså! Skjønner godt at du er trøtt, svanine. Da er det vel godt å ha mamma på besøk, tenker jeg..? Våtservietter har vært et tema, ser jeg. Vi bruker våtservietter om natta fordi vi steller på soverommet istedet for å gå på badet, og har det også med i stelleveska når vi er ute på noe. Bruker en av utgavene fra Coop, som kom godt ut i testen til Grønn hverdag. Brukte Natusan på dåsa en gang, i mangel på noe annet vettugt, og det svei..!! Også var det vekt: Jeg startet i utgangspunktet på et altfor høyt tall, gikk ned sju kg i 1.tri og la deretter på meg fire av dem igjen før jeg fødte. Ropte ikke noe særlig høyt om det på bim, i frykt for å bli sammenlignet med gulli...;-) Nå ligger jeg 12 kg under startvekt uten å ha gjort noe særlig for det (jippi!), men bør nok ned 10 kg til (ikke så jippi...). Tror jeg må ut og trille i dag, for det går jo ikke an å sove, hører jeg... CU!
Petronella♡mor til to Skrevet 29. november 2006 #140 Skrevet 29. november 2006 I morges var jeg skikkelig trøtt assa... Men det hjelper jo ikke stort når jr på død og liv vil begynne dagen kl 0615. 0730 vekker vi C så de kan ligge i senga å se barnetv mens jeg tar en dusj (må prøve å våkne), men nei... Like trøtt. C vil vente med å gå i bhg til lunsj - ok, hun er opptatt med å lage julekalender til mor (blir spennende )). A legger seg 9 og mor blacker på sofaen, sover litt fra og til inntil han våkner 1020 - DET var skikkelig godt. Så flott at dere hadde en fin dag ute i går da svanine. Tenkte på det på morgenen i dag at jeg kun har hatt en dag fri fra A siden han ble født og da var han 6 uker (dro kl 18 på ettermiddagen hjemme 12 formiddagen etter). Jeg trenger en morgen heeeelt alene jeg, uten gubben og unger. Nå som jeg ikke ammer lenger kan jeg kanskje sende dem på hytta en helg - hadde vært litt deilig ;D Våtservietter - hmmm, tror det er noe sånn Natusan sensitive eller noe jeg har i stelleveska (tror jeg har brukt 3 pk siden han ble født, og en gikk i ferien - da var vi mye på farten). Bruker det kun dersom jeg er ute og det er bæsj (bør kanskje bytte merke, ehe...). Hjemme bruker jeg sånne tørrservietter ved bæsj før jeg vasker med klut. Evt. skyller jeg han i dusjen eller vasken når han har møkk all over, hvilket er ganske ofte )) Noen ganger er A liksom så sint... Flere?? Han er liksom ikke grinete, men kommer med sånne irriterte lyder hele tiden (i dag er en sånn dag) også høres han ut som Donald når han skravler, hehe ) Har igjen ca 4-5 kg - la på meg 17, veide 8 kg mindre når jeg nå ble gravid med A i forhold til når jeg ble gravid med C. Har ikke stressa så fælt med det, men målet er å være nede igjen til 1 mars. Når det gjelder vekta til svanine sine satser jeg på at A veier 3845g og E veier 3795g. Nå vet jo ikke jeg hvordan vektøkningen har vært tidligere, men kaster meg inn i gjetteleken med liv og lyst )) Nei, får legge klumpen for en dupp og lene meg tilbake og smugtitte på Days of our lives - haha, skikkelig husmorsmoro ))
Molait Skrevet 29. november 2006 Forfatter #141 Skrevet 29. november 2006 Tippe svanine-tipping jegg da. Rundt 4 kg. (hihi) Det andre skal du ikke bry deg om;) Simba: sikkert lurt å holde kjeft om vekta der ja. Rart man ikke skal kunne si ting som de er? Regner med at det ikke er for å provosere noen at du hadde sagt det om vekta. Des. har det mye å si med utgangspunktvekta og hvor dårlig man er i 1 tri. Godt for deg at du er så mye under alt da. Skal se neste mål blir nådd etter en viter med trilling i snø. (det er hat!) Hender E er sinna her og. Med slike rop liksom. Han høres nå ikke ut som Donald da men. Og er ikke sur en hel dag. Er isåfall til vi finner på noe annet eller til etter en lur. Grisetrøtt selv i dag. Dagen startet rundt 6. Prøvde og prøvde med pupp og smokk-ingen virkning. Kledde på og ga til far 7.30. Will kom inn med ham 8. Da sovnet han med meg i en time. fortsatt like trøtt!! Opp, spise litt, og etter en times tid tok jeg ham med i senga så tok vi formiddagsluren sammen. Våknet etter en time men mor fikk lurt ham til en god halvtime til. Endelig følte jeg meg mer opplagt. Har gått tur da:D Bare 30-45 min men er stolt forde jeg. Han begynte å sutre så veldig så greit å avslutte da. Bare gått rundt i nabolaget. Med nazi-per på slep:)
Amabolla Skrevet 29. november 2006 #142 Skrevet 29. november 2006 Simba: Skjønner det med sammenligning med Gulli, men det er jo 2 forskjellige måter å fortelle ting på-med intensjon å provosere/irritere eller intensjon om å informere. Gulli havnet jo på den første;) Jeg gikk opp 25 kg under svangerskapet-har gått ned igjen 20-men har plutselig gått opp igjen litt nå. Det er nok julegoddis og ingen jobbing som har skylda! Vesla mi er også sinna og irritert fra tid til annen-de har vel dårlige dager de og som vi har. Skulle egentlig gjøre ferdig julekalenderen til sambo i dag- men han hadde så lyst å være med på tur så da ble det ikke noe av. Heller vært på kaffebesøk hos Oldemor til Vesla og kjøpt en fleecedress til ho. Petro: Kan ikke komme i morgen-har noen avtaler som jeg selvfølgelig hadde glemt;)
Molait Skrevet 29. november 2006 Forfatter #143 Skrevet 29. november 2006 Er så sliiiiten!! Mest lyst til å grine:( Henda skjelver som aspeløv. (lenge siden jeg har hørt det uttrykket) Joda han har hatt noen lurer og sover nå. Han har stort sett vært blid. En del smågråt men det er vanlig. Sov under formiddagsluren hans. Alikevel så potteslliten at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Alt er et ork. Bare å gå å tisse er tiltak. Noen andre som har sånne dager for tiden? Kan være en kombinasjon av mange mnd. uten nok søvn og mørketiden, men er så lei. Vært ork det meste i en tid, men i dag er jeg helt på bånn kjenner jeg. Tar imot alle lure tips for å få litt overskudd!! (Har gått tur, har sovet litt på dagen, dusjen sovner jeg i...) *sytogklag* Kjedelig du ikke kan komme i morgen da amalie! Kommer til deg et tidspunkt jeg cat. hehe. Melder deg i morgen. Skal nå prøve å være der 11:40-11:45, men de små har en tendens til å sove "feil" være sulten, drite når man skal noe. Kansjke kommer jeg før om det passer bedre med soving. Assa jeg kommer vaffal! Så bra da svanine!! (siste fom) Håpe kvelden/natten blir påvirket av ny fom.
Amabolla Skrevet 29. november 2006 #144 Skrevet 29. november 2006 Molait: Vi kan bytte unge ett døgn:) Mi si sover heile natta så da kan du få deg noen timer på øye-hihi. Neida- jeg skjønner du er sliten. Er det ikke noe mulighet for at du kan pumpe deg og ta deg ett døgn med noen venner og bare drive dank?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 29. november 2006 #145 Skrevet 29. november 2006 E 4025 gram og A 3945 gram Kan du ikke bare sende en sms før du dra da Molle, men jeg skal i hvertfall være klar til 11.45. Vært på farta i hele dag. Booket lokale til dåpen, handlet litt greier og vært på linsekontroll osv osv. Så nå var det godt å plante ræva i sofaen!!!
Molait Skrevet 29. november 2006 Forfatter #146 Skrevet 29. november 2006 Jøss, tipper vi E har gått forbi A? Tja kanskje det Kom med litt oppdateringer snart a svanine. Tenkte på fra 1D. Hun sa du satt på dem. Sitter du godt? E var oppe i to timer sov 20min oppe i over 1 time igjen og skriker og skriker og vil ikke sove. Ahhh..hva gjør man??!!
♥Tiny Skrevet 29. november 2006 #147 Skrevet 29. november 2006 God kveld damer!!! Sliten jeg også.. Opp "bare" 2 ganger inatt og morgenen begynte 6.30. T stod opp med henne og jeg lå å dro meg en time... DEILIG!!!!!! Sov en time på morgenen, også sov hun på vei ned (vi gikk til ls idag). Moro på babysvømming Snuppa storkoser seg i vannet, og dykking gjør ingenting! Klorvann er nam da..hihi.. Hun har bare sovet smådupper i hele dag, og det er ikke jeg vant til.. Så dagen idag har gått i ett nesten.. Med svømming, handling og amming og bleieskift... Hun tok forresten natta nå Vekttipping... tja.. A 4050 og E 3920 Har igjen ca 1 kilo fra før-gravidvekt, men vil ha av 8 til... Hvordan skremme vekk kiloer? noen tips? Prøve å skjerpe meg litt jeg Er bare latterlig å skryte av alle kiloene man ikke har lagt på seg (Gulli-debatten). Alle er forskjellige og alle får de kiloene som de får og kan ikke alltid noe for det. Og man må faktisk jobbe litt for å få de av igjen.. Thats life!
Herkules Skrevet 29. november 2006 #148 Skrevet 29. november 2006 ey da erjeg på nett hihi Får begynne med det viktige da Petro jeg tror ganske sikkert jeg ikke rekker å besøke deg i morgen desverr. om det avtales nytt treff er det mulig å velge en annen dag enn torsdag? eneste opptattdagen min) Hey har dere vært på mine trakter og sikret dere siste fom, ja da håper jeg virkelig ikke jeg skulle trenge det!!! Neida vi bruker ikke vi så det går så fint så.... Jeg har som vanlig gått glipp av action her i gjen jeg da, men så vidt jeg forstår så har tråden spredd seg på enkelt innlegg for å statuere ett eksempel??? Om det var det dere gjorde så var det som om jeg skulle gjort det selv:) Det er faktisk folk her inne som ikke kan ha det spesielt godt med seg selv når de må kritisere den så uskyldige tråden. Jeg ahr ikke kommentert hverken bæsj eller søvn i det siste tror jeg Føler alts¨å med dere når det blir så lite søvn det er jo utrolig slitsomt. Hadde håndtverker her i dag som skulle se på noe, rakk akkurat å slippe ham inn før han ringte på. Slik at vi ikke vekket O. så med litt pupp kl 7.22 så sov han til 10.40. ellers har han vært mye våken i dag da, vi gikk en tur i det fine været i dag også . Gikk å så på hus og leilighetssbygging Så var det noen som skulle ha hus? De selges her nå prosjekterte fra kr 7.000.000 ja bæsj ja , her er det som regel litt bløt æsj i bleia hver enese gang vi skifter. Foresten her den dag hadde han den tunge tissebleia så jeg bare måtte veie- den veide 400g.!! Veide foresten Oskar i går også jeg for gøy så vi var på tur i går også da.når jeg tenker meg om I tillegg til at jeg luftet hunden senere på kvelden Min vekt: tror ikke jeg gidder å si noen tall om vekta mi, men jeg kan si at jeg er under startvekt, men kan tenke meg 10 kilo til ned. Om det realiseres så er det nok mindre enn jeg har veid på leeeeenge Går jeg ned 5,5 så er jeg i grunn veldig fornøyd og det er målet før jeg blir gravid i gjen i allefall. Molle du bør jo ikke forsvinne helt da - greit at det er noe igjen liksom Møte var det noen som spurte om, jeg sitter i styret i en organisasjon så da må vi ha litt møter da Ja det var snakk om rare ammesteder så kan jeg jo føre på Lede et møte som møteleder med mini koblet til puppen:) Hadde tenkt å si at ptro var skravlete jeg men hihi det ser det ut som jeg er også hihi
Herkules Skrevet 29. november 2006 #149 Skrevet 29. november 2006 petro skulle det stå der i siste avsnitt
Petronella♡mor til to Skrevet 29. november 2006 #150 Skrevet 29. november 2006 Ehe, xjuse me - jeg skravlete, hvor i huleste har du det fra - skjønner ikke noe jeg assa... ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå