Amabolla Skrevet 30. november 2006 #176 Skrevet 30. november 2006 Tiny: vil si du har hatt en slitsom natt da og det har jo du også Molait. De sier man kan begynne aktivt med nattavenning ved 6 mnd. Det er sikkert deilig at han skal på jobb i dag-har ikke prøvd det enda-kanskje jeg bare blir sittende å se på daytime TV:) Har nettopp sovet en time under lekestativet til vesla.....
Molait Skrevet 30. november 2006 Forfatter #177 Skrevet 30. november 2006 haha, de fleste ville vel velge seng el sofa;) ja gidder du v-sende til cat? den du fikk med bilder? Tror jeg drar snart cat. passer ed sovinga. Heller vente litt hos deg:) Går det pt? Ikke stresse nå da! Mark på fanget sådetta var vanskelig. Han skal også "skrive" . Må rette hele tiden..hehe. *Løpeåkjøpeavisa!!!* ses:))
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 30. november 2006 #178 Skrevet 30. november 2006 Takk for koselig treff jenter og en ekstra takk til Petra for knall servering!!
Molait Skrevet 30. november 2006 Forfatter #179 Skrevet 30. november 2006 Ja takkeitakk PT:) Koselig, selv om jeg satt mer på gulvet enn i sofaen. Tar faktisk ikke mer en ganske nøyaktig 30min fra dør til dør om Frogner cat. Og tar vel rundt 25 min andre veien så da er det like greit å kjøre der om ettermiddagen. Selv om det ikke skulle være kø er det alltids litt mer trafikk. Guuuhhh å sliten jeg er!! En gang pt...en gang skal vi begge (altså mor og barn) være i form og "oss selv" sammen med deg...hehe.
_svana_ Skrevet 30. november 2006 #180 Skrevet 30. november 2006 Så fint at dere hadde et hyggelig treff! Jeg har vært hos legen i dag, sørget for at det ikke blir flere små før jeg/vi bestemmer oss for det... hehe. Det blir nok ikke Bli gravid på meg med det første. De små hadde selvfølgelig fått flaske i det jeg kom hjem, så jeg måtte pumpe betongen. Fikk vel 380 ml eller noe... og enda var det mer igjen. Kan da ikke pumpe i evigheter heller. Mamma er litt sur på meg. Blir vel fort sånn når man bor "på" hverandre i nesten to uker. Hun styrer og vasker og baker og jeg slang litt med leppa fordi hun hadde tatt på Adrian en "jentebody" (arvegreier) som jeg hadde lagt nederst i kommoden i tilfelle alt annet er skittent. Jada, jeg er utakknemlig. Så får vi se hvor lenge hun har tenkt å være sur da...
Petronella♡mor til to Skrevet 30. november 2006 #181 Skrevet 30. november 2006 Heja dere! Takk for besøk i dag, det var kjempe hyggelig )) Molle - synes det har gått fint jeg, selv om du var litt skrall sist og E var litt utidig nå - men sånt må vi vel bare regne med innimellom med disse små. Plaget ikke meg ) Cat, vi burde jo nesten gå en dag på kafe på Skedsmosenteret eller noe vi da, som bor så nærme hverandre ) Guri assa, nå er jeg sååå mett. Har nettopp trykket i meg to nye boller salat (eh ja, ikke bollene da;)). I dag er den store salatdagen - men ikke nødvendigvis så sunn allikevel da, for med et tonn kylling, egg, krutonger, feta og pasta blir det ikke mye plass til selve salaten, hehe men digg er det da... Hehe, første C spurte om når jeg hentet henne i bhg i dag, var om de jeg egentlig ikke kjente hadde dratt, hihi er jo søt oxo da ) Men nå kan jeg jo nesten si jeg kjenner dere, har jo møtt to av dere to ganger tom... Ja, man kan gå hverandre litt på nervene når man bor sånn oppå hverandre over tid (kanskje spesielt mor og voksen datter). Mamma og mannen hennes bodde hos oss i hele november i fjor, mens de venta på å overta en leilighet. Det gikk jo greit da (var middag hver dag, ryddig, klesvasken ble tatt, C ble fulgt og hentet i bhg og mamma lagde matpakke til henne, hmmm var ganske deilig faktisk når jeg tenker etter ), men det er klart det var også veeeldig godt å få huset for seg selv igjen etterhvert. Håper vi får til et nytt treff før jul da, kanskje jeg får treffe svanine og Amalie oxo )
Molait Skrevet 30. november 2006 Forfatter #182 Skrevet 30. november 2006 Alle rundt meg (familie++) kaller det bare flodhestklubben. Var mest da man var gravid, men navnet har blitt hengende igjen:) Nå tok jeg det med ammetopper på msn så da var det greit. Hmm..jo..gjør det så mye om han har på seg en jentebody hjemme da? Eller var det bare det at du kommenterte det som ble feil? Blir nok litt tett på ja. Og mye inne. Du får nyte siste rest av hjelpen nå, også nyte å ha huset for deg selv senere:)) Jaaa, før jul skal da gå. Vi har da ikke liv?! Kan jo kombinere det med handling e.l. Julehandel og møtes til lunch etterpå f.eks. E sovnet før 20 i dag. Sov borti 1,5 time på turen hjem og her og. (med en del smokkinndytt da) Fortsatt en del overtrøtt eller i ulage så "måtte" gi ham et par trøstedråper s-vann til smokken ved kveldslegging. Han fant jo bare ikke roen! Jeg stinker olivenolje!!!! Etter råd på bim har jeg droppet babyoljen (av merke natusan..hehe) og bruker matolje og da helst olivenolje. Etter 2 dager er han MYE bedre. Nå er han bare tørr og ikke ru og sprukken. Kutta ut fanta og juice og ble bedre av det røde på magen og. (gutten lukter mat!!) Tiny, har fått fisket:)
♥Tiny Skrevet 30. november 2006 #183 Skrevet 30. november 2006 Tusen takk for hyggelig treff Petronella Og god servering var det også!!! Er det kanskje min tur til å invitere på treff nå? Hvis det er bedre å treffes hjemme hos, mener jeg... Er jo bare 3 uker til julaften ca, så kan godt komme hit en tur om to uker ca? 12 el 19 des? Eller så kan vi som Molle sier møtes på et senter for julegaveshopping.. Tiril sovna på vei hjem henne også Og sov når jeg la henne i vogna og trilla inn/hompa ned trappa. Sov vel en god halvtime faktisk. Fortsatt litt sutrete etter å ha sovet.. Noe på gang kanksje? syk el kanskje tenner? Kjenner ingen klumper da.. Vil ikke ha syk baby i julen jeg.. Julaften skal tilbringes hos min mamma og pappa (og kanskje farmor og hennes mann kommer). Spise ribbe og julepølse og åpne gaver! Blir nok en liten tur innom hans foreldre på vei hjem tenker jeg. 1. juledag er det frokost hos bestefar og mormor (som hvert eneste år) sammen med alt av familie på mammas side! Kjempekoselig! Så bra E begynner å bli bedre Molle! Var nok ikke gost å være så tørr som han var... Hadde ikke orka å hatt mamma her døgnet rundt i noen uker jeg... Vi er så utrolig like (sta) og er vi for lenge rundt hverandre irriterer vi bare hverandre... Går greit en helg på hytta liksom, men flere uker sammen i samme leilighet, da hadde jeg gått på veggen!!! Her var det natta kl 19 idag og er spent på hva natten bringer....
Molait Skrevet 30. november 2006 Forfatter #184 Skrevet 30. november 2006 Tenkte at man skal jo handle julegaver eller noe sikkerrt uansett og da kan man jo informere her om det om når og hvor man er, så kan man gjøre det samme dagen og møtes for is eller annet smaskens etterpå. Julehandle sammen med en haug av barnevogner er nok ikke så ok..hehe Tar gjerne en tur til deg tiny. Hvordan blir det med nina da tro?
♥Tiny Skrevet 30. november 2006 #185 Skrevet 30. november 2006 Får se om det blir noe før jul hos nina ja (nina24 om noen skulle lure) Men må gjerne komme en tur altså, bare kos med besøk! Også har vi jo tilgode å samle alle sammen!!! Da blir det bading på mandag på Libos kl 13 om du ville være med Petronella. Shopper litt etterpå mens barna sover hihi... Og julegave shopping med desperate pensjonister og maaaange barnevogner i tillegg til oss er kanskje ikke det lureste? Men kan jo prøve!
Molait Skrevet 30. november 2006 Forfatter #186 Skrevet 30. november 2006 Jeg handler IKKE julegreier på ettermiddagene eller i helgene i desember iaf!! Takke meg til pensjonister. Nei handler nok best alene jeg for så å møtes etterpå Vi skal jo sikkert ikke i de samme butikkene lell Skulle du bade herk?
simbamamma Skrevet 30. november 2006 #187 Skrevet 30. november 2006 Glemte å skrive noe om jula selv da... Etter å ha blitt invitert tre forskjellige steder på julaften, bestemte vi oss for å skuffe alle like mye og feirer derfor hjemme hos oss selv. Er på tide at A og jeg tilbringer julaften sammen også, blir første gang på de åtte årene vi har vært sammen faktisk. Og det passer jo bra nå som LH har kommet. Den ene broren min kommer hit for å feire med oss, det blir koselig. Resten av jula blir det antagelig mye reising hit og dit for å besøke familiene våre, vi ble plutselig så populære etter at LH ble født... I julegave ønsker jeg meg forlovelsesring!!
Petronella♡mor til to Skrevet 30. november 2006 #188 Skrevet 30. november 2006 Vedr. treff så er det det samme for meg om det blir kafe eller hjemme hos Tiny, men jeg kan ikke 19 des - da ska vi på julelunsj på jobben. Julaften skal vi være hjemme eller hos mamma (spørs om hun er "frisk nok" i benet til å tilbringe flere timer hos meg), liker best å være hjemme på julaften jeg da. Pleier å være sammen med mamma og "stefar". Ellers er det sammen med sambo sin fam 1 juledag og hos mamma med min søster og fam 2 juledag. Resten er det litt hipp som happ, hit og dit. C er litt oppspilt vedr i morgen kan du si (1. des = julekalender, pyntling ol), nå ligger hun der oppe og tuter fordi hun ikke får sove. La seg for to timer siden... Sovner vel snart. Vedr svømming gir jeg beskjed på søndag jeg Tiny. Ser ann hosten til A i løpet av helgen. Han er jo veldig glad i vann i badekaret, så det hadde vært moro å prøve (har ikke hatt han i basseng enda). Nei, skal ta tidlig kvelden i dag - nattinatt da jenter!
Molait Skrevet 30. november 2006 Forfatter #189 Skrevet 30. november 2006 Oj men jøøs det var tidlig til deg å være ja:) F** pynting!! Det hadde jeg glemt da. Huska kalender og var stolt av det jeg. Aaahhhh!!! Får besøk fra fre-lør. M på julebord på lørdag. Fam.bursdag på¨søndag. Dæven, jeg må finne adventstaken og da. Skal jo tenne lys på søndag. Og burde ha fått pynta litt kanskje? Når skal man egentig pynte til jul a? MAn skal jo pynte til advent først egentlig. Finne lilla duk til søndag jeg da. Forlovelsesring har jeg gitt opp. Har bare vært sammen litt over 10 år så jeg kan vel kanskje håpe litt til. Hvorfor har dere ikke vært sammen på julaften på 8 år?? Har dere bodd sammen de 8 årene? Eller noen av dem iaf? E skulle ha nattmat etter bare 2 timer i dag. Greit nok for er jo våken. Og igjen styr å få ham til å sove etterpå, men gikk da til slutt. Prøvde å sitte å amme nå, men hadde ikke noen virkning.
Molait Skrevet 30. november 2006 Forfatter #190 Skrevet 30. november 2006 hihi Var inne på våre album og siste lagt inn bilder. "det der ligna da veeeldig på LH. Må da være han?" Inn og titte og joda det var lille LH. Så nydelig atte. Litt stolt da for at jeg kjente ham igjen med en gang. Har jo bare sett et par bilder et par ganger:)
simbamamma Skrevet 30. november 2006 #191 Skrevet 30. november 2006 Har bodd sammen i seks av de åtte årene, men har bestandig feiret julaften hver for oss fordi vi ikke har villet feire uten vår egen familie. Mye av grunnen til det har nok vært at vi har mange år yngre søsken begge to, og da har det liksom vært verre å reise bort på en så spesiell dag. Men nå er vi "voksne" og har egen familie på ordentlig, så heretter feirer vi sammen. Blir aldri natta her i kveld, virker det som....
simbamamma Skrevet 30. november 2006 #192 Skrevet 30. november 2006 Har sett på bilder av grommingen din i kveld også :-) Koselig at du kjente igjen LH da!
Molait Skrevet 30. november 2006 Forfatter #193 Skrevet 30. november 2006 Må få lagt inn noen nye der ass. Treg som fy. Da er jeg ferdig med å feste gaver på kalenderen og helt skeiv i ryggen. Fremoverlent sånn er ikke å anbefale. Ta natten snart jeg. LT til alles natter:)
Herkules Skrevet 30. november 2006 #194 Skrevet 30. november 2006 Gromming det var da et bondsk uttrykk hi hi Grattis til Kab sorry at jeg er så treig me i allefall masse gratulasjoner med jenta di. Jula Vi feiret vår første jul sammen det året vi giftet oss, Farmor døde rett etter bryllupet og da var det bare mamma og pappa og meg igjen så jeg sa at det kommer ikke på tale å ikke feire med mamma o g pappa. Mamma og jeg ba derfor likegodt svigerfamilien til foreldrene mine så jeg fikk være med min kjære. Men min kjære har jo en smule bortsjemt søster som nektet å feire julen noe annet sted enn hjemme! hun var jo bare 20 år. De ba derfor oss dit da. Året etter kom de til Mamma og Pappa og det året fikk de verdens beste julegave for da fikk de vite om spiren i magen:) I år er det svigers tur, men vi ønsker å ha det her - syns det er litt godt så får jeg mer ro med Oskar. svigermor sa det var ok men da MÅTTE de ha det neste år Stor gulpe d ag i dag det bare renner og renner Han var kliss våt fra topp til tå og mor hadde gått i fra stellebaggen Han blir så lei seg også av denne gulpingen
-MtG- Skrevet 30. november 2006 #195 Skrevet 30. november 2006 Hei Molait! Har et lite råd til deg. Du sier at det stinker olivenolje. Hell olivenolje i en skål og sett den på benken uten å dekke til. Da forsvinner lukten etterhvert og det blir mye hyggeligere å bruke den. Tar vel kanskje et døgn eller to før det lukter myyye mindre:)
Herkules Skrevet 30. november 2006 #196 Skrevet 30. november 2006 molle er det bare oliven olje som duger`hva med solsikkeolje (billig), mandelolje jordnøttolje (dyr?) olivenolje er jo den værste på lukt bruker det jeg har jeg av oljer også litt natusan gitt Er erfaren altså har hatt hele meg innsmurt i diverse oljer soya også foresten, gulrotolje hihi men da blir han jo brun
Molait Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #197 Skrevet 1. desember 2006 God morgen jenter:) Takker for tips mamman til Gabriel:) vi kunne vel forresten tatt en trilletur en dag? Jeg er jo søtt nede "sentrum". Herk: Assa var det jeg hadde i hus. Jordnøttolje er vel kanskje ikke det smartese da baby og nøtter er fyfy. Tenker på hender og inn i munn og det trekker jo inn i huden ellers og. Vet ikke jeg. Gulrotolje..hahaha. Nå har olivenolje vist seg å fungere bra, så da tror jeg vi fortsetter med det litt til. Regner med han ikke må oljes inn i flere uker. Nå er det ikke mye olje som går med til den lille kroppen så prisen har ikke så mye å si. Brukerr jo resten til matlaging likkavæl. Får besøk etterpå. Og Mr. M har bursdag i dag:D Jegg pleier å gjøre mer ut av det. Handle inn litt nå og da, om ikke frokost på senge så noe godt til matpakka eller et ellerr annet. Nå slang jeg en hylende baby på ham kl 06.30 og fikk såvidt sagt gratulerer og hade da vi sto opp. Jaja, får gjøre bedre neste år. Trøtt i trynet. E sovnet 20. Mat 22. Mat 01.30. Mat 04.30. Våken 6-7. Sov heldigvis etter det til nesten 9. Men så oppstykket søvn og lenge våken om gangen...orker snart ikke mer. Koser oss med nattammingen, men skulle ønske det bare var rundt 24 før jeg la meg og en runde 4-5. Skal godtfolket i helgen da?
♥Tiny Skrevet 1. desember 2006 #198 Skrevet 1. desember 2006 Nja, er vel ikke akkurat en god morgen her men... Er trøtt i trynet jag med! Vil være uthvilt jeg... Her var det natta 19, promp 22, mat 24. våken 2-3 (mat 3) og veldig våken igjen 6-7 med mat innimellom der. Stod opp 8.30. Smørblid unge, trøtt mor... Hva skjedde med å sove liksom??? Grattis med dagen Mr. M!!!!!!!!! *happybirthdaytoyou* Spise masse kake og kose dere masse da! Hva helgen bringer har jeg ikke oversikt over.. Er det helg? T snakket om å drikke øl idag, så han forsvinner vel ut en tur tenker jeg.. Skal vel kose meg med litt vasking i helgen jeg vel og pynte til jul kanskje?
Molait Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #199 Skrevet 1. desember 2006 Helg? øl? kosesegmedvasking? Blir ikke kake i dag. Skal ha selskap på søndag. Blir vel noe øl i dag. Mulig svigermor kommer hit noen timer i kveld så tar vi oss en tur på J&H eller noe. Type en pils el to og hjem igjen. Regner med jeg kjører. Er trøtt nok om natten som det er om jeg ikke skal opp å lage flasker og. (+pumping) Bror og kona kommer så de henger vel med ut. Blir koselig hjemme og da. Kan likegreit sitte her å pilse og. Så mye billigere a gitt. Og snakker jo bare med hverandre alikevel. E sover. Sovna sååå godt da. Pupp, duppe av. Legge i vogna. På med lue. hyyyl! -smokk -tyst. Så tok da 1 min å legge ham. Godt. Men ikke i går nei..ååå nei da!! sukk. Får rydde litt mens han sover jeg da.
Amabolla Skrevet 1. desember 2006 #200 Skrevet 1. desember 2006 Hei hopp Føler meg fyllesyk i dag enda jeg bar drakk 3 flaskeøl! Men min snille mann som hadde litt dårlig samvittighet stod opp med vesla slik at jeg fikk sove til halv tolv!!!! Har ikke sovet så lenge på evigheter. Og når jeg våknet stod det en kindersjokkis kalender på senga:) Treff før jul er jeg med på-gjerne i "sentrum"-kort vei for meg:) Må rydde i dag-blærk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå