Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har allerede gratulert på mobben, men kan gratulerer her også jeg vettu, 1D!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med gutten 1D!!!!!!! Nå er jeg spent på vitale mål og navn :) Håper dere koser dere masse på barsel!

Og takk for koselig treff idag! Er godt å komma seg ut litt vett :) Dro på middag til mamma etterpå og Tiril ville jo ikke sove... Så ble en sein liten lur før vi dro hjem og nå har hun endelig tenkt til å ta natta.. Litt seint, men sånn er det når man er på utur med hviler!

Sikkert noe mer vettugt jeg skulle ha sagt, men kommer ikke på det akkurat nå.. Må lese mer på tråden jeg :)

Skrevet

Gratulrer masse 1D (min første trådbaby, sååå artig) :o)

I dag har vært første dagen til A på flaska (hele dagen minus frokost), det har forsåvidt gått greit det. Laget opp noen flasker på morgenen, så slapp jeg styre med det hver gang han skulle spise. Nå sover han søtt i alle fall.

Har ehe kremt, fortsatt ikke fått tatt detta j..la dåpsbilde... Er´e mulig a... Men i morgen, DA skal jeg prøve... Derimot hadde jeg med begge ungene på Stovner Senteret i ettermiddag og tok julekort bilder da - i nissedrakt og nissekjole, de var bare så søte da. Selv om A ser ut som om han har sett et spøkelse på bildet... Hihi, artig læl...

Kom meg ikke til Lillestrøm i dag jeg da (men ettersom jeg skjønner var det nok vogner, så det var kanskje like greit at det ikke var en til :o)) Derimot ble det en to timers tur med ei venninne, nå er jeg skikkelig støl... Haha, da satser vi på at musklene fikk kjørt seg litt :o) Men det er visst ikke bare mine muskler som får kjørt seg, ser at både Herkules og Svanine har utført samme bragden de siste dagene :o)

Svanine:

Vedr bæsj oppetter ryggen - velkommen i gjengen... A bæsjer seg ut HVER gang han bæsjer, fullt skift fra topp til tå og det er ikke tull en gang... Og det gjør han stort sett HVER dag når vi setter han i vippestolen på bordet når vi spiser middag - jippi... Ekke tull det heller :o)

Kos dere på restaurant - første gang?? Da er en ny barriere brutt, lykke til med flaskeprøving, går sikkert kjempe bra begge deler...

Minifom var en nødvendighet her de første 10 ukene, vet krisefølelsen ved å ikke få tak i det. Har jo i kjøleskapet jeg da, som du kunne "bomma" om du hadde bodd litt nærmere :o))

Har forresten hormonspiral (den kan du nok ikke "bomme" uansett) ;) Men jeg er utrolig fornøyd i alle fall. Hadde den i 4 år sist (ingen TR - hallelujah deilig) og har hatt den i ca 3 mnd nå (ingen TR - juhu). Verdt hver krone spør du meg :o)

Simbamamma:

Lakenskrekk er kipt - hender det er det på dagtid her oxo, de dagene har det blitt mye tur og trim her i gården. Heldigvis er nettene stort sett bra da. Får håpe det blir det hos deg i natt oxo, simbamamma.

Tiny:

Har du vært på visning i dag eller? Er det den i Lillestrøm som du la ut link til for litt siden??

Herkules:

Kakemaraton, mmmm høres digg ut spør du meg :o)

Gikk det bra hos dyrlegen da??

Vedr "nye trådbabyer" kan vi nok ekskludere denna dama, hu har ingen planer om fler... :o)) Men løkke tel dere andre, hehe...

Skrevet

Da er det natten her. Hatt 2-3 timer med hyl og au. 3 sprøyter sukkervann gikk ned og han prompet som om han aldri hadde prompet før. (og med den lukten han har..) Rapet og sto i. Hvor mye luft er det plass til i den lille kroppen sier jeg bare. Såklart jobbet gubben så hadde alt selv. Liten rolig stund da han var i tubben. Utrolig hvor sliten man blir av babygråt.

Hun kommer vel på med vitale mål etterhvert. Husker ikke helt på grammet, men kan si at han var over 2700 gram! Synes det var ganske bra jeg. Gikk ganske kjapt da. Når det først skjedde noe mener jeg. Fra 5 cm til ute på..ja..var det rundt en time eller to hun sa? Ble en del tall og jeg hadde gråtemark på fanget:)

Jeg vet hva han heter jeg--tihi;) Hun kommer innpå å leser senere, men kommer nok ikke til å skrive noe. Kommer sterkere tilbake senere. Hørtes ganske sliten ut.

Slappe av og hvile deg nå mens du er på sykehuset 1D!Og utnytt all den hjelp du kan få! Hører du?!

Alt er bra med mor og barn. Mulig han må ha litt pustehjelp da. Skikkelig kjipern det er så langt til Trondheim assa!

Du var savnet pt:)

Skrevet

Takk og takk Molait:)

Er slite av å vente på han ja....

Håper jeg får se han snart.

Skrevet

Er jo så utrolig trist når disse små har det vondt da Molle. Har den halvannen uka A skreik i ett (for et par uker siden) friskt i minne. Har all forståelse for at man blir utslitt av babygråt, spesielt når man sitter alene med det. Man føler seg liksom så maktesløs...

Håper han får en "rolig" natt nå da :o)

A hoster og hoster, får helt vondt av det oxo jeg da...

Må alle dumme vondter forsvinne fra alle våre små asap!! :o)

Skrevet

Gleder meg sånn til å høre mer om 1D-gutten! Så bra at han var så stor da :-D Da ble mine minst allikvel.

Mulig jeg er litt inhabil, men synes babyer under 3 kg er utrolig søte. Så skjøre, små og skjønne liksom.

Stakkars Moll og Edvard. Høres slitsomt ut. Håper vi ikke får sånn siden fom ikke er å oppdrive. Har ringt rundt, og de har de ikke på apo i nærheten. Sprøtt. Men det er mulig at det går bra når vi nå prøver å slutte *håpehåpe* Det går ei flaske i uka her, så hadde vært greit. Er jo mye styr også.

Det gikk fint med flaske! Pumpa ut 140 ml som de fikk på deling. Tror de ble litt slitne av å suge for de slokna helt etterpå. Fikk pupp en drøy time etterpå, og nå har de slokna igjen. Godt at det gikk så fint. Det blir første gang ute for oss, og første gang med barnevakt over et stell. Det går sikkert helt fint, nå har jo mamma vært her en stund og hun kjenner de og de kjenner henne.

Har booka dåp vi da. 18. februar blir det. Da er de 4 måneder. Så begynner jakten på en ekstra dåpskjole... hehe.

Skrevet

Det har jeg glemt å si..Oskar må være den mest blide pølsa jeg har sett (les sossis under haka..hehe) Glisa hver gang han så på meg:)) (hmm..om det ikke er jeg som ser latterlig ut da)

Håpe natten blir bra uten fom. Kan sjekke her i morgen om du vil?

De fleste barn liker bedre flaske av den grunn at de slipper å suge, det renner mer. Men det gjelder jo ikke matstasjonen din..hehe

Får mms i kveld regner jeg med. Gleder meg masse til å se lille trøndergutten:)

Ang bilder/takkekort:

Er dere ikke ferdig altså jenter??!! Jaja shame on you! Ikke helt ferdig med dåpskorta selv, men nå er det bare en uke siden vår dåp da. Julekort er ikke tatt engang. Skal sette opp gutta en dag. Tror jeg trer på Edvard nissedress og en nisselue på William og setter dem på senga med hvit vegg bak. Enkelt og greit. Hadde lyst til å finne stilig bakgrunn/motiv og sånn men det får bli til neste år tror jeg. Måte på hvor mye man skal styre med på en gang.

Tiny (evt. PT) kan ikke du sende en mail med det dåpsbilde dere skal bruke til takkekort?

Hvordan bestemme hvem som skal ha arvekjolen da? Førstefødte? Den ene bruke i kirken og den andre på festen? Røske av kjole og tre på nestemann under dåpen? haha synes jeg ser det. Sppr om dere kan få et dåpsbarn mellom deres og skift..hihi

Skrevet

Tirian var 2720 gram og 48 cm. En skjønn liten sak :))

Skrevet

Og kom til verden 15.50 og var 36 cm rundt hodet!! Litt tjukk i hue assa, Linea var bare 34 :P

Skrevet

gratulerer 1D! ;O)

hvorfor gir dere minifom istedetfor malt? har jeg gått glipp av noe? malt funket her ihvertfall, men ikke dermed sagt at det funker på deres.

jeg er så glad i sambos familie, de er så søte. snuppa er en mnd idag, og hans tante har sendt blomster og hans mor kom med klær, og godteri til oss..min familie...er fraværende. ;O(

men hun er like natterangler som oss, men vi har vel bare oss selv å takke..hehe.

Skrevet

Tirian... Artig navn - har jeg faktisk aldri hørt før (ikke det at jeg har hørt alle mulige navn da) :o))

Han var ikke sååå liten da, til å bli født såpass mye for tidlig. Sikkert heeelt nydelig!!

Gratulerer igjen 1D!!!

Skrevet

eh..ja.. Nå ville hun gjerne avsløre navn og en del detaljer selv da men...(sa hun vaffal da)

Jepp, større enn Edvard i hodet også:) Han var 35. William var 34.

Fom hjelper ofte bedre ved mye luftsmerter. Malt hjelper mer for å få igang magen (bæsj) har nå jeg hørt. Uansett, alt som funker er fra himmelen:))

Kjipern med familien din bk. Enda godt du har svigerfamilien din:) Fattern har ikke sett Edvard enda. Har sendt bilder for et par uker siden (de kom frem for et par uker siden) men ikke hørt et pipp.

Skrevet

takk for oppklaring malt/fom. leste at malt og skulle hjelpe og siden kiwi er to sek unna løp sambo og kjøpte da hylene var som verst.

er det forresten noen fare for at de skal bli for sterke i ryggeni forhold til magen?

pappa mener det er større å få egne barn enn barnebarn kanskje han ønsket seg en dattersønn? han har tre jenter...hehe..

vi får satse på at de kommer banen senere molait.,o )

Skrevet

GI MEG FOM!!!!!!!!!!

Hvor ble det av de snille barna mine?

Skrevet

Er det skikkelig ille?? Jeg har som sagt fom jeg altså som du skulle fått for jeg vet hvor vondt det er å høre på, men litt langt å kjøre fra Oslo nå kanskje... :S

Skrevet

Du skal slippe det Pet :)

De hyler ikke, men smågråter/sutrer og spenner seg. Klarer ikke finne roen. Skal ringe masse apo i morra, så får vi se. Alle kan da vel ikke være tomme?

Skrevet

Oki, får håpe det ikke forværrer seg da. Skulle det være umulig å oppdrive i morgen, får du ta deg en tur til Skedsmokorset og hente min :o)

Nå får jeg køye. Sambo er ute og gjør storbyen farlig, så der stinker det vel eder og galle når han kommer hjem - sover jeg ikke når han kommer, svimer jeg vel av pga fyllegasser, hehe :o)

God natt da dere!!

Skrevet

Nå er jeg temmelig fersk her, men hvem tråd er det dere snakker om????

Skrevet

Får begynne med å gratulere 1D nok en gang - gleder meg til detaljer-

Hode omkrets ja må jo være litt tjukk i hue :) Oskar var 32 han:)

Og jeg har glemt å nevne, takk til Molle som faktisk etterlyste meg litt i helgen.- det varmer jo he he og foresten hyggelig at du syns gutten min var blid, han pleier vel nesten å være enda blidere han da Det var jo dagen der på for ham etter dåpen:)

Ikke begynt med takkekortene etter dåpen , men som molle sier vi har jo nettopp hatt denne dåpen så det kan man vel ikke kritisere.

Her er takkekort etter fødsel levert ut for engst og jeg gikk jaggu tom så noen må få nå som jeg skal bestille noen bilder.

Kjedelig med familiemedlemmer som ikke bryr seg da dere . støtt dere på dem som gjør det!!

Gulp: her gulpes det enormt, i dag har vi gulpet ned sofa og teppe på jobben og etter siste måltid her i sted så satte jeg ham opp og det bare fosset ut! håndkle var klissvått- etterpå tok voffsen å slikket gulp Deilig.

Skrevet

ee..hmm? Mener du ift til overskriften? Hvis så: Det begynte som skravletråden en gang på bli gravid. Kommet og gått flere gjennom tidene. Denne skravletråden har begveget seg fra bli gravid gjennom alle trimesterene og nå da hit siden vi alle har født og da har barn mellom 0-1 år.

Tråden har hett så mangt gjennom tidene, men vi refererte bare til den som "tråden". Derfor var det likegreit å kalle den nettopp det, "tråden" :)

Den er ikke "lukket" og alle er velkommen til å delta på skravlig, stille spørsmål eller komme med svar:)

Håpe du finne fom i morgen da svana!

Skrevet

Trøtt jeg. Var ikke såå ille i går. Slumra litt fra 01-02 og etter mating sov jeg til 0530. Så ville ikke morgenfuglene mere. Adrian sitter i vippestolen og ser på frokosttv, mens Edvin (som tydeligvis ikke var på begeistret over underholdningstilbudet på morrakvisten) ligger på fanget mitt.

Så egentlig var det bare uroligheter her i noen timer. Men det var tydelig at de hadde vondt begge to - og da er fom en lettvint (om enn litt dyr) løsning. Uansett er det verdt det.

Ang. malt så er det litt vanskelig å dytte inn i puppen.

Skrevet

Malt er for å løse opp har mage og skal visst ikke hjelpe på luft. Babissene skal jo ikke bli harde i magen når man ammer, men en gang A ikke hadde bommelomma på 5 dager duppet vi smukken i litt malt et par tre ganger i løpet av en dag. Vips utpå kvelden kom det i bøtter og spann. Om det var malten eller om det ville kommet av seg selv vet jeg ikke - men det kom i alle fall :o))

Så bra natten ikke ble for ille da Svanine, selv uten fom. Vi brukte det til hvert måltid fra A var 2 uker til ca 3,5 mnd etter det har vi trappet ned. Måtte kjøpe ny flaske når han prøvde litt grøt, for da ble magen litt ugrei igjen - bortsett fra det har han vært fin nå de siste to mnd. Minifom er dyrt, spesielt når du må gi til hvert måltid og de spiser ørten ganger i døgnet, men som du sier, det er så visst verdt det når det virker :o))

Natten her var bra den oxo. A hostet og hikstet fælt når jeg la meg (da er det litt vanskelig å sove for det høres ut som om han krekes), men det ble tyst og jeg sovnet. Men så kom sambo ravende hjem - temmelig kanapas tror nok jeg. Snakket ikke med han, men han var i køya litt før 02 og ut i fra okkingen og oiingen når han sto opp kl. 7 tror jeg ikke han hadde det så veldig godt, hehe :o)

Er det flere enn Cat, Molle og Tiny som kommer på treff torsdag eller?

Ha en finfin dag da damer!!

Skrevet

Heter seff hard mage - alle har jo mage, hehe :o))

Skrevet

Er´e mulig å skrive så ufullstendig a... Fullammer mener jeg - de kan jo bli harde i magen selv om du ammer dersom du feks gir grøt ved siden av....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...