Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Datteren min er 7 år og fortsatt ikke tørr om natten så derfor sover hun med bleie. I går da vi drev å stelte henne for natten kom nabokjerringa på besøk (hun pleier å gå rett inn) og da hun ropte hallo svarte jeg at vi var på badet. Trodde hun da ville gå inn i stuen og vente, men hun åpnet døren til badet akkurat tidsnok til å se at jeg satt bleien på min datter. Hun sa ikke noe da, men tok dette opp med meg senere når min datter var i seng at hun syntes det var på tide at vi sluttet med bleier til en så stor jente. Personlig mener jeg at så lenge hun tisser på seg så trenger hun jo dette. Så mitt spørsmål er, hvor lenge kan de ha sovebleie?
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 de kan ha det så lenge det trengs. lillebror brukte sovebleie til han var nærmere ti faktisk. det er noen som har vanskeligere med å connekte tissetrangen med sperringen på en måte. husker ikke hva det kalles, alle vokser det av seg etterhvert
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 hei Vanskelig spørsmål. En jente på 7 år burde være tørr nå sånn utviklingsmessig men mange sliter med det som kalles enurese. Det finnes primær og sekundær. Den første gjelder de som en gang var tørr men av ulike grunner begynner å væte igjen. Du vet kanskje alt dette så håper du ikke tar det ille opp. Mange barn begynner i skolealder å overnatte hos andre, ha besøk hos seg, få venninner som de deler hemmeligheter. For noen blir dette med nattvæting svært pinlig. Nabokjerringa var kanskje starten på det. Så mitt svar blir om omfanget av bleiebruken er slik at den skaper problmer så bør kanskje trening, spray, alarm eller sensor prøves. En vanskelig periode, mest for foreldrene for det er dere som må gjøre jobben. Presse på, gi ros, finne ut når dere ikke bør presse på, unngå å bli uenig og holde ut barnets motstand. Håper du fikk svar på det du spurte om
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 synes dette er helt greit, og naboen din har ingenting hun skulle ha sagt siden hun braser inn slik... tenk om noen av dere var naken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå