Gå til innhold

Hvordan få til en kveld alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente som spiser opp alle reservene mine med mat. Om morgenen pleier hun å spise 1 1/2 pupp, og vil ha mat igjen ca 1/2 time - 1 time etterpå. Da får jeg ikke pumpa meg. Hun sover et par timer, og da tømmer hun stort sett begge puppene igjen. Hun tar seg en lang lur midt på dagen(3 timer), ellers er det sjelden mer enn en time mellom hvert måltid(har prøvd mye for å forskyve måltidene). Problemet er at jeg aldri får noe overskudd av mat. Nå har vi lyst til å dra på julebord, men det er ikke så lett når hun heller ikke vli ha erstatning, og ikke spiser hun mye grøt. Er det noe håp for at vi allikevel kan ta oss en tur ut rett før jul? Hun er 4 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pumper meg aldri (synes det er så tungvint) men har alikevel et lager i frysen: har nemlig kjøpt oppsamlingskopp fra chicco på apoteket, som jeg har oppi bhen på det brystet jeg ikke ammer fra. På ett måltid samler jeg opp inntil 50 ml som utdrivningsrefleksen sørger for. Melken går rett i et beger og inn i fryseren. Koker koppene, og fyller påbegeret ved neste amming. På denne måten kan jeg samle nok melk til ihvertfall ett måltid iløpet av en dag.

Ikke sikkert det fungerer like godt for alle, kommer sikert an på styrkenpå utdrivningsreflksen, men jeg synes det er utrolig praktisk!

Lykke til:-)

Skrevet

wow, så kult!!! for et glitrende tips *løper og kjøper* :-D

Skrevet

Å, det var lurt! Jeg har en sterk utdrivningsrefleks, så det kan vel kanskje komme opp i slike mengder hos meg også - det ante jeg ikke! Da prøver jeg det! Litt kjekt å ha litt i reserve til kvelden også, hvis det har vært en hektisk dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...