Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Når kommer den? Babyen min er når 2,5 mnd og jeg har ingen som helst morsfølelse for tingen... Den hyler og gauler og griner og jeg synes ikke engang synd på den... Den bare irriterer meg... Og jeg blir jo lei meg fordi det er jo meningen at jeg skal elske babyen min over alt i verden!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Jeg hadde litt av de samme følelsene på sykehuset. Etter fødselen var jeg så kjempe sliten og hadde mere nok med meg selv.. Dette synes jeg var kjempe trist, men det gikk over.. Det hjalp å snakke med noen om det.. Hva med å snakke med hs om dette?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Jeg hadde også litt sånne følelser de første 2 mnd faktisk..var sliten etter en lang og tøff fødsel, en gutt som aldri sov og bare skrek..men når de rette følelsene kom, så kom de til gangs... Men om du er veldig bekymret, og ting ikke virker til å bli bedre, så bør du oppsøke hjelp. Alvorlig fødselsdepresjon er noe som bør tas tidlig..( ikke det at du har den alvorlige, men vet om flere som har hatt det) og det er hjelp å få...snart surrer du rundt som en huggærn hønemor
Retro-mamma Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 Morskjærligheten min kom det sekundet jenta ble lagt nyfødt på magen min. Syns det er trist at du "sløser" bort den dyrebare fødselpermisjonen din på å være deprimert. Du MÅ søke hjelp enten hos fastlegen din eller helsesøster. Dette er ikke normalt.
april 06;) + mai 09* Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 Har hørt om mange som har hatt det slik. Er nok et tabulagt tema, og vanligere enn en skulle tro. Til og med i dyreverden er dette vanlig, og det er vel et tegn på at hormoner o.l av og til bruker litt tid på å kicke inn. Men det går nok over snart! Det å bli foreldre kan være en tøff omveltning, og jeg synes personlig vi burde bli advart på å være mere fokusert på tiden etter og ikke bare selve fødselen. Søk hjelp som de sier her, og prøv å komme deg ovenpå. Kanskje ta en tur til en annerkjent homeopat der du bor, prøv helsekost-produkter, få noen timer med aromaterapi, akupunktur osv. Jeg ville sagt at det er verdt litt innsats og penger, både for deg og beibisen din.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 25. november 2006 #7 Skrevet 25. november 2006 Dumt av meg å svare på dette nå når ungen ligger og skriker.... Men hun er 5 mnd nå og det er veldig av og på med den morskjærligheten syns jeg. Ikke noe overstrømmende nei. Jeg er glad jeg er født med impulskontroll for når hun hadde kolikk så var det ikke enkelt....
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #8 Skrevet 25. november 2006 Kjære deg! Jeg håper du hører på min innstendige bønn: Få hjelp!! Jeg gjorde ikke det, og angrer så bittert! Nå som jeg er frisk igjen stikker det i hjertet mitt når jeg tenker på hvor hissig jeg ble på poden. Jeg ble gravid på nytt uten at det var planlagt. Selv om det fortonet seg som en tragedie for meg, var det nok det som berget meg - hormonubalansen har nok rettet seg og nå er jeg endelig meg selv igjen, etter tre lange år i mørket. Det begynte når første babyen var tre mnd og med at jeg var så uforklarlig hissig! Det ga seg aldri,. og jeg kunne bli så sint på ungen min, gjorde han aldri noe, men skjønte ikke hvor det sinnet kom fra. Det er håp - men det skal ikke være sånn!! Nå snakker jeg om de gangene det varer over tid, baby blues er noe annet. Søk på svangerskaps/fødseledepresjon, og stemmer det: FÅ HJELP!! Så slipper du å angre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå