Gå til innhold

Dere med bekkenløsning........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden rundt uke 15 hatt småvondt i korsryggen og i den ene rumpeballen når jeg har stått eller gått mye men dette har gått fort over igjen. For noen dager siden bar jeg en del tunge ting og sjauet litt. Nå har jeg fått SKIKKELIG vondt i korsryggen og rumpeballen......... vont å stå, ligge, bøye meg, gå osv...... Tror dere dette "bare" er ryggplager eller kan det være et snev av bekkenløsning? Er i ke 31.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns det høres ut som bekkenløsning...Men det treng jo ikkje være det...Du må ikkje holde på å styre å løfte nu skjønne du...Da kan det gå skikkeli galt, og du kan bli ordentli plaga...

Bekkenløsning e skikkeli drit...

Skrevet

Det kan også være bekkenLÅSNING.

Blir du veldig plaget så gå til en kiropraktor (fikser låsning) eller fysioterapaut (fikser løsning).

Etter det jeg har hørt, så tyder det på at du kan ha bekkenlåsning. Ved bekkenlåsning har du vondt kun i ene siden. Har du bekkenløsning, gjør det mer symetrisk vondt.

Men, jeg er absolutt ikke en ekspert på omr. Du kan ta en tlf til en fysoterapaut og høre, det er ikke verre enn det... :)

Skrevet

synes det høres ut som bekkenløsning eller låsning. Vanskelig å avgjøre, man kan ha begge deler omhverandre....

Uansett er det mange ting man kan gjøre for å lindre plagene. Det beste er å gå til en fysioterapeut hvor du kan få opplæring i hva du skal og ikke skal gjøre, pluss at du får behandling!

Det er også gratis når du er gravid, dersom du får henvisning fra legen.

Kiropraktor er også bra, men koster endel....

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde det veldig sånn for noen uker siden. Var hos legen og forklarte hvor det var vondt og når jeg fikk vondt og alt sånt. Hun mente det nok var noe med bekkenet. Da fikk jeg en liten aha-opplevelse for å si det sånn og har faktisk skjerpet meg veldig med hva jeg gjør. Nå er jeg mye flinkere til å slappe av, har sluttet å bære ting og sånt og går dessuten ikke noe særlig lengre. Det har hjulpet. I tillegg går jeg til trening i basseng. Det hjelper også :) Det koster litt med behandling og sånn, men legen min henviste meg med bekkenløsning som diagnose og da slapp jeg unna med egenandel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...