Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det veldig fy fy å ta seg en fest noen dager etter innsprøytning? eller har det ikke så stor betydning?

så en film(baby tv) at det ikke gjorde noe. men det er så mange forskjellige meninger ute å går.

vil jo ikke gjøre noe galt heller.

mange som har festet,å etterpå funnet ut at de er gravid,det har jo ikke skadet dies barn.

noen med noen meninger her?? ;)

lille meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du virkelig ta sjansen etter alle pengene det har kostet?

Skrevet

Det vil nok antageligvis gå bra med et evt foster fordi det får ikke næring fra ditt blod før etter noen uker. Men å feste og drikke vil på ingen måte være med å legge forholdene til rette for at et foster skal feste seg i livmoren din, så jeg signerer over og er enig i at hvis man har gått gjennom så mye og betalt så mye for å bli gravid, så er det mest fornuftige å gjøre så godt man kan for at fosteret skal bli sittende....

Skrevet

Hallo der. Jeg jobber med russkadde spedbarn så jeg er litt oppdatert på forskning for tiden. Beklager om det blir litt "moral-preken", absolutt ikke min mening, men det er så mye synsing om det her og man vil jo det beste for barnet sitt så det er jo greit å vite hva forskningen sier!

Om du vill være på den sikre siden bør du ikke drikke. All forskning viser på at man, hvis man drikker tidlig i svangerskapet (før fosteret har festet seg) har en betydelig økt risiko før spontanabort. Man har tidligere trodd at det heller ikke gjør noe å drikke de første 3-4 ukene i graviditeten, men det viser seg at det sannsynligvis vil bli en påvirkning på fosteret allikevel til tross for at det ikke har festet seg (subtile skader som hyperaktivitet, oppmerksomhetssvikt osv). Uansett om det har gått bra med mange man kjenner som har drukket vet man jo aldri på forhånd hvilket barn man selv har i magen, det kan være et veldig robust barn som tåler mye påkjenning, men det kan også være et sårbart barn som påvirkes en hel del av en fest. Det er nesten ingen som ville funnet på å gi barnet sitt et glass med vin i tåteflasken, men det er veldig mange som synes det er helt i orden å gjøre det når barnet ligger i magen til tross for at påvirkningen er like stor. Huff, litt mye fra meg her, men dette er noe jeg brenner en del for.

• 2 uker senere...
Skrevet

Til alle som planlegger graviditet:

Alle fornuftige anbefalinger går ut på ikke å drikke noe i det hele tatt i sv.skapet - helst bør man holde seg unna alkohol i hele den tiden man "prøver", for man vet ikke nøyaktig når man blir gravid.

Det kan da ikke være så vanskelig å la vær å drikke - noe må man kunne ofre for en så stor ting som en baby!

Skrevet

I papirene fra Stork opplyses det om at undersøkelser viser at en kvinne som drikker alkohol i tiden før eggløsning, kan redusere sine sjanser for å bli gravid med opptil 1/3 sammenlignet med kvinner som ikke drikker i det hele tatt i denne perioden. For å optimalisere mulighetene for å bli gravid, vil det dermed være greit å holde seg unna alkohol også i prøveperioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...