Gå til innhold

Min fødselshistorie =0)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min fødselshistorie. Melina og Sebastian kommer til verden =0)

Etter innleggelse i uke 29 pga fare for fortidlig fødsel hadde jeg vært super klar leeenge da noe endelig skjedde natt til Onsdag 15 november (uke 38+5).Kjente ingen tegn til fødsel tidligere på dagen. Jeg våknet til av noe som kjentes ut som et knepp der nede i 0230 tida og fôr opp av sengen. Kjente det begynte å sildre noe mellom bena.

Lettere forvirret gikk jeg på do for å tørke, men forstod fort at jeg ikke kom noen vei med det. Etter å ha gått rundt meg selv noen ganger fikk jeg til slutt sagt til sambo at " nå tror jeg det skjer noe". Jeg fikk hentet meg et håndkle som jeg puttet i buksa og la meg ned på sengen for å ringe føden. Fikk beskjed om å komme inn og vi kunne kjøre selv ettersom Sebastian hadde festet seg. Endelig fikk jeg fart på meg og sambo har visst ikke sett meg så rask noen gang

0330 var vi fremme på Lillehammer. På turen hadde jeg så vidt begynt å kjenne noen murringer som jeg trodde kanskje kunne være rier. Etter at vi kom frem tok riene seg raskt opp. Vi ble først plassert på et midlertidig rom da alle fødestuene var opptatt. Var visst skikkelig rush med fødende den natta. Plasseringen ble imidlertid kortvarig da riene begynte å bli sterke. Jordmor fant ut at de raskt måtte klargjøre en fødestue til meg. Vi kom oss inn på nytt rom og jeg ble flyttet over i fødesenga. Det var ingen lystgass tilgjengelig, men det var greit…selv om det fristet litt.

Sambo hjalp meg med kald klut og drikke. Det var skikkelig godt å ha noen å holde godt tak i. Riene kom hyppig og nesten uten pause. Jeg pustet og ynket meg...hjalp å bruke litt stemme fant jeg ut =0o Mulig jeg sa mye rart de gangene jeg kunne snakke??? Litt skravlesjuk og oppglødd var jeg jo =0D

Legen som skulle sette epiduralen lot vente på seg, og når hun endelig kom tok det veldig lang tid å få satt den. Mulig det gjorde det litt vanskelig at jeg satt litt rart på senga og hang over sambo.

Da den til slutt var satt var det vel egentlig for sent. Pressriene startet. Det var skikkelig godt å få litt pause mellom takene. Litt forvirret over pressingen var jeg....det kjentes jo ut som jeg skulle presse ut noe bak =0/ Fikk heldigvis teken på det etter hvert og etter litt klipping og revning kom endelig Sebastian ut 0701 med navlestrengen en gang rundt halsen. Melinas ankomst 0714 gikk greit som bare det. Hun kom ut med fostersekken rundt seg (lykkehette). Begge skrek da de ble født og pappa klippet navlestrengene. Sebastian veide 3220g og var 49cm lang. Melina veide 2850g og var også 49cm lang. Jeg trodde fødselen hadde tatt en 6-7 timer jeg, til sambo korrigerte meg og fortalte at det faktisk bare tok ca 4 ½ time.

Jordmor Gro og barnepleier Nanna gjorde fødselen til en fin opplevelse. Veldig rolige og tålmodige med meg.

Hadde sett for meg at fødselen skulle bli mye verre enn det den ble. Smertene er faktisk glemt allerede =0) Fødselen har lissom blitt så fjern på en uke. Føler jeg glemmer for fort. Men jeg husker i allefall at dette ikke var så ille som jeg hadde trodd…..selv om det var tøft til tider.

Nå koser jeg meg med mine to små og ville aldri vært de foruten =0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig å lese:)Ønsker all lykke med de to små nurkene!! Men jeg trode at tvillinger var litt mindre enn andre jeg, siden de er to. Men dine to var vel ganske "svære" på en måte, eller er det jeg som er helt uvitende?

Gjest leelu23 FØDEKLAR
Skrevet

Gratulerer så mye med Sebastian og Melina :)

(jentenavnet er veldig likt det vi skal ha om vi får jente en gang i tiden- Elina)

Så fin historie og så flott at fødselen gikk bra :)

Kos dere masse fremover med deres 2 små!

Skrevet

For en fin fødselshistorie! Høres ut som om du hadde den drømmefødselen. Var magen din stor på slutten? Gratulerer med begge småttisene! :)

Skrevet

Gratulerer kjempemasse! En unge i hver pupp nå eller? Hvordan er det egentlig med to babyer på en gang? Skifte bleie i tur og orden eller på forskjellig tidspunkt? Sove samtidig eller i utakt???!:) Må være en stor overgang.

Nok en gang gratulerer. Det må være en stor lettelse å ha fått det overstått og alt har gått bra, med tvillinger av relativt god vekt også!:)

Lykke til i tiden fremover!:)

Skrevet

Gratulerer så mye med tvillingene enda engang.Flott historie og lykke til videre fremover.

Skrevet

Koslig å lese en slik fin fødselshistorie... Ikke så skremmende... :))

De var hel skjønne begge to... Kos deg masse frem over med de to små... I morgen setter de meg på kur så håper vente tiden blir kort frem over nå... :))

Klem fra

Skrevet

Koselig søndags lesing:-)

Gratulerer med tvillingene:-) Lykke til videre på ferden!

Skrevet

bra å høre at man glemmer smertene fort etterpå:)

kos deg med de to små:)

Skrevet

Gratulerer med tvillingene :-) Koselig å lese om en god fødselshistorie, gjør at vi andre her ikke gruer oss så mye :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...